دنیای فناوری

ابزارهای جایگزین گوگل ریدر

1,132

گوگل ریدر

 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

در روزهای گذشته گوگل ( برای مطالعه تاریخچه گوگل اینجا کلیک کنید ) بالاخره یکی از سرویس های خودش یعنی خوراک خوان گوگل ریدر را تعطیل کرد و میلیون ها کاربر این سرویس کاربردی را در کوچه پس کوچه های دنیای مجازی برای یافتن سرویسی جایگزین سرگردان کرده است.

این خوراک خوان که بین فارسی زبان ها به گوگل ریدر معروف است در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و در زمان خودش یکی از پرطرفدارترین خدمات اینترنتی در زمینه فراخوانی و به اشتراک گذاشتن محتوا به شمار می آمد، اما در چند ماهی که از زمان اعلام تصمیم تعطیلی گودر تا عملی شدن آن گذشت سرویس دهنده های مختلفی اعلام کردند که فضای کاربری خودشان را با نیازهای کاربران گودر هماهنگ می کنند تا کاربران گودر بتوانند از آنها به عنوان جایگزینی برای این سرویس استفاده کنند

 گرچه هنوز هیچ کدام از این سرویس ها نتوانستند به طور کامل همه خدمات گوگل ریدر را به کاربران قدیمی شان عرضه کنند اما هر کدام از آنها ویژگی هایی دارند که برای دسته ای از کاربران و با توجه به عادت های آنها مناسب سازی شده است. در این اینجا مرور کوتاهی داریم بر چند سرویس جایگزین برای گودر:

فیدلی (Feedly)

 فیدلی ابزاری برای کسانی که از اپلیکیشن ها بیشترین استفاده را دارند، تا به امروز پر طرفدار ترین ابزار جایگزین برای گوگل ریدر فیدلی است، سرویس محبوب اپلیکیشن بازها که هم نسخه هایی برای اندروید و IOS داره و هم البته از طریق مرورگرهای اینترنتی قابل دسترسی است. فیلدی ظاهری ساده و بسیار شبیه گوگل رید دارد، گرچه هر کاربر می تواند متناسب با نیاز خودش محتوا را در قالب های دیگری، مثل چینش روزنامه ای یا چینش تصویر محور ببیند.

فیدلی

نیوز بلر(NewsBlur)

نیوز بلر ابزاری برای کاربران کامپیوتر های شخصی است. اما اگر ترجیح میدهید محتوای مورد علاقه تان را روی کامپیوتر شخصی دنبال کنی نیوز بلر میتواند حتی از فیدلی هم بیشتر به کارتون بیاد، این ابزار یک نسخه وب محور دارد که کارکردن با آن خیلی شبیه کار کردن با نرم افزار نصب شده روی کامپیوتر مشخص شماست گرچه اگر کاربر تلفن هوشمند یا تبلت هم باشید اپلیکیشن هایی     برای پشتیبانی از اندروید یا IOS هم دارد. این سرویس رایگان است به شرطی که بخواهید از بیش از ۶۴ سایت منبع محتوا را فرا بخوانید اما اگر نیاز فراخواندن منبع سایت های بیشتری دارید، فقط کافی است با پرداخت ماهی دو دلار از مشترکین این سرویس بشوید.

 

نیوز بلر

اولد ریدر (The Old Reader)

اولد ریدر ابزاری برای طرفداران هم خوان کردن محتوا. اما زمانی که گوگل ریدر امکان هم خوان کردن محتوا را توسط کاربران محدود کرد سرویس اولد ریدر راه افتاد که هدف آن برگرداندن این این ویژگی به یک خوراک خوان اینترنتی بود حالا که گوگل ریدر تعطیل شده، کاربران بیشتری ترقیب شدهند که از این سرویس استفاده کنند که به لحاظ شباهت های زیادی که با خدمات گودر دارد شاید بتواند بیش از هر ابزار دیگری رضایت آن ها را جلب کند.

 

The-Old-Reader

 

دیگ ریدر (Digg Reader)

دیگ ریدر ابزاری برای سر در آوردن از آنچه که همه دنبال می کنند، شاید شما با دیگ آشنا باشید سایتی که مثل نمونه ایرانی آن بالاترین، با هدف به اشتراک گذاشتن محتوا توسط کاربران ایجاد شده بود بعد از اعلام تصمیم گوگل برای تعطیلی گوگل ریدر، دیگ  اعلام کرد که به دنبال عرضه خدماتی مشابه با گوگل ریدر است دیگ ریدر ظاهری شبیه به گوگل ریدر دارد و البته این امکان را به شما می دهد که با انتخاب محبوب ترین ها خبر هایی را ببینند که بیش از بقیه مطالب توسط کاربران دیده شدند، به این ترتیب شما با دنبال کردن محتوای مورد نظرتان از طریق دیگ ریدر می فهمید که چه محتوایی بیشتر طرف توجه کاربران این سرویس بوده. دیگ ریدر یک ابزار وب محور است که تا اینجا اپلیکیشنی هم برای اندروید دارد.

digg readerنیوز وایف

 نیوز وایف ابزاری برای مرور سریع سر خط خبر ها، نیوز وایف هم یک ابزار کاربردی برای جایگزینی گوگل  است که به راحتی میشود محتوای گوگل ریدر را در آن وارد کرد و البته این ویژگی را دارد که با تغییر تنظیمات می توانید آن را به شکل سفارشی کنید که فقط سر خط خبر ها را به شما نشان بدهد یا اینکه کل متن را در اختیار شما بگذارد. نیوزوایف در حال حاشر فقط از طریق مرورگر های اینترنتی در دسترس است و اپلیکیشنی برای تلفن هوشمند و یا تبلت ها ندارد.

پالس  (Pulse)  

پالس ابزاری برای دنبال کردن تصویری محتوا؛ پالس خبر خوانی هست که محتوا را بر اساس تصاویر برای کاربر مرتب می کند، کاری متفاوت با همه  سرویس هایی که تا اینجا در مورد آنها توضیح دادیم، پالس علاوه بر نسخه مخصوص مرورگرها اپلیکیشن هایی هم برای اندروید و آیکون دارد و اگر چشمانتان از دنبال کردن متن ها و تیزر های خشک و خالی خسته شده اید، این خبر خوان تصویر محور می تواند فضای خوراک خوان را برایتان جذاب تر کند.

pulse_app_icon_250x250

PNTN RSS

 PNTN RSSابزاری برای تولید خبر خوان شخصی: اما اگر با وجود این همه ابزار جایگزین هنوز هم نگران این هستید که سرویسی که به ن عادت کرده اید دوباره مثل گوگل رید به  ترتیبی کشیده بشوود. می توانید برای همیشه خودتان را از نگرانی ها رها کنید. کافی است روی سرور خودتان پی نی تی نی آر اس اس را نصب کنید و به این ترتیب یک خوراک خوان شخصی در وب سایت خودتان داشته باشید که هیچکس و بدون هیچ دلیلی نتواند آن را تعطیل کند و شما را مجبور به تغییر عادات     کاربریتان بکند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.