دنیای فناوری

دانلود کتاب شبکه های بیسیم وایمکس

1,278

وایمکس

وایمکس (WI MAX) بر گرفته از کلمات World wide Interoperability for Microwave Access می باشد. یک فناوری ارتباطی است که انتقال بی سیم اطلاعات با استفاده از طیف وسیعی از روش های انتقال را فراهم می کند. از ارتباط یک نقطه ای به چند نقطه ای تا ارتباطات سیار و دسترسی های سیار به اینترنت . وایمکس سرعتی معادل ۷۲ مگابایت بر ثانیه را بدون نیاز به سیم فراهم می کند. وایمکس بر مبنای استاندارد ۸۰۲٫۱۶ (دسترسی بی سیم با پهنای باند بالا) سازمان IEEE بوده و برای اولین بار نام آن توسط انجمن وای مکس که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد پیشنهاد گردید.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

این انجمن وایمکس را به عنوان یک استاندارد مبتنی به  فناوری Last Mile که می تواند جایگزین مناسبی برای ارتباط با سیم و DSL باشد معرفی کرد. موسسات تحقیقاتی به دقت در حال آزمایش وایمکس در ارتباطات دور برد هستند. نتیجه این فعالیت ها ممکن است  منجر به کاهش قیمت هم برای کاربرد های خانگی و تجاری شود و یا امکان دسترسی به مکان های که از نظر اقتصادی به صرفه نیستند را فراهم سازد.

وایمکس چطور کار می کند

لازم به ذکر است وایمکس کارایی خود را تسونامی ۲۰۰۴ اندونزی نشان داد به طوری که تمام ارتباطات آن منطقه آسیب دیده ، از طریق وایمکس صورت گرفت زیرا همه ساختارهای ارتباطی موجود ، به طور کلی تخریب شده بود و امکان ارتباط با بازماندگان آز طریق آن میسر نبود. همچنین شرکت اینتل از وایمکس برای کمک به FCC (کمیته ارتباطات فدرال ) برای ایجاد ارتباط در مناطقی که دچار طوفان کاترینا شده بودند استفاده کرد.

برای آشنایی کامل با شبکه های بی سیم وایمکس کتاب زیر را دانلود نماید

نام کتاب : شبکه های بیسیم وایمکس
ترجمه و تالیف : ——-
تعداد صفحات : ۴۴
فرمت کتاب الکترونیک : pdf.*
حجم فایل: ۳۶۵ کیلو بایت

دانلود کتاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.