دنیای فناوری

کارت گرافیک Geforce GTX 780 Ti رسما معرفی شد

687

کارت گرافیگ جی فورس انودیا

چند ساعت پیش شرکت انویدیا به طور رسمی از محصول جدید و قدرتمند خود با عنوان Geforce GTX 780 Ti رونمایی کرد. این محصول همانند کارت GTX Titan این شرکت بر پایه چیپ گرافیکی GK110 می‌باشد که تمام ویژگی‌ها و قدرت این هسته پردازشی برای محاسبات گرافیکی فعال شده است.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

این کارت دارای ۲۸۸۰ هسته پردازشی CUDA ٬ ۲۴۰ واحد TMU و ۴۸ واحد ROP می‌باشد. مقدار حافظه گرافیکی این کارت ۳ گیگابایت با فرکانس موثر ۷ گیگاهرتز و از نوع GDDR5 می‌باشد که با رابط حافظه ۳۸۴ بیتی پهنای باندی معادل ۳۳۶ GB/s را به ارمغان می‌آورد. فرکانس پردازشی GPU این کارت در حالت استاندارد ۸۷۵ مگاهرتز می‌باشد که در حالت Boost تا ۹۲۸ مگاهرتز نیز می‌رسد.

nvidia-geforce-gtx-780-ti-33c کارت گرافیک

 

این کارت بر پایه همان PCB و سیستم خنک کننده کارت Geforce GTX 780 می‌باشد. دو کانکتور ۶ و ۸ پین وظیفه تامین انرژی مورد نیاز کارت را بر عهده دارند. از دیگر قابلیت‌های این کارت می‌توان به رابط PCI-Express 3.0 x16 ٬ دو خروجی DVI ٬ یک خروجی HDMI یا DisplayPort و پشتیبانی از۴-way SLI اشاره کرد.

اما قیمت این کارت ۱۵۰ دلار بیشتر از کارت رادئون R9 290X و ۳۰۰ دلار کمتر از GTX Titan معادل ۶۹۹ دلار آمریکا تعیین شده است. مشخصات فنی این کارت را در مقایسه با سایر محصولات هم رده انویدیا می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

 

gtx_780_ti_spec_chart

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.