دنیای فناوری

کشف کوتوله سفیدی از جنس الماس

1,235

ستاره الماسی

-ستاره شناسان آمریکایی ستاره ای (کوتوله سفید) به اندازه زمین کشف کرده اند که بطور کامل از جنس الماس است. این کوتوله سفید به نام PSR J2222-0137 که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین در میلواکی واقع در آمریکا کشف شده است در فاصله ۹۰۰ سال نوری از زمین و در مسیر صورت فلکی ˈدلوˈ قرار دارد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

به گفته محققان، سرمای این ستاره به حدی است که کربن آن بلوری شده و این ستاره را به الماسی به اندازه زمین تبدیل کرده استمحققان این جواهر ستاره ای را با استفاده از «تلسکوپ گرین بانک رصدخانه رادیویی ملی نجوم» (National Radio Astronomy Observatory’s (NRAO) Green Bank Telescope ) و مجموعه تلسکوپ های VLBA شناسایی کردند.

کوتوله های سفید، که تعدادشان در کهکشان ما نسبتا زیاد است، آخرین مرحله تکامل بسیاری از ستاره ها هستند.  ستاره هایی که جرمشان تقریبا معادل جرم خورشید و یا کمتر از آن است به احتمال زیاد همگی به کوتوله سفید تبدیل می شوند.  این اصطلاح برای توصیف مرحله ای از تکامل ستاره ای به کار می رود که ستاره پس از تبدیل شدن به غول سرخ، در آن مرحله از انقباض باز می ایستد.

ستاره الماس
در مرحله کوتوله سفید، ماده ستاره ای فشرده می شود و به جسمی کم نور و به بزرگی زمین تبدیل می شوداین ستارگان بیشتر از کربن و اکسیژن ساخته شده و به آرامی و در طول میلیون ها سال سرد و محو می شوند

محققان می گویند: کوتوله سفیدی که در این مطالعه جدید کشف شده است احتمالا سنی به اندازه راه شیری حدود ۱۱ میلیارد سال دارد.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.