دنیای فناوری

دانشمندان موفق به تولید میکروچیپی شدند که باعث جلوگیری از بارداری ناخواسته زنان می شود

498

microchip

به شکل غم انگیزی سالانه جنین های زیادی در سراسر دنیا سقط میشوند و همچنین نوزادان زیادی بدون سرپرست در خیابان ها رها می گردند. اما شاید بشود با اختراعی به ظاهر ساده و کوچک جلوی تمام این اتفاق های بد را در دنیا گرفت. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

سال ۲۰۱۸ میکروچیپی برای جلوگیری از بارداری به بازار خواهد آمد، میکروچیپی که زیر پوست خانوم ها نصب می شود و از آن به بعد به مدت ۱۶ سال ترشح هورمون پروژستین از بارداری جلو گیری می کند، گفته میشود از بنیاد بیل گیتس، بنیان گذار شرکت ماکروسافت هزینه تحقیقات پیرامون این میکروچیپ را بر عهده گرفته است که تا کنون بیش از ۵ میلیون دلار برای تحقیق و ساخت نخستین نمونه میکروچیپ هزینه کرده است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج در ایالات ماساچست یک میکروچیپ ضد بارداری ابداع کردند، این میکروچیپ در ابعاد ۲ در ۲ سانتی متر در زیر پوست نصب می شود و همواره سر ساعت معینی مقدار مشخصی هورمون پروژستین را ترشح می کند، 

پروژستین هورمونی است که در همه قرص های ضد بارداری و در ابزارهای درون رحم مثل IOD به کار می رود با ترشح این هورمون تخمک تخریب میشود و عمل لقاح صورت نمی گیرد، مقدار مشخصی از این هورمون در محفظه های میکروچیپ ضد بارداری ذخیره شده است و کامپیوتر کوچکی که در این میکروچیپ تعبیه شده است، کاری می کند که در زمان مناسب مقداری از پیش تعیین شده ای از هورمون پروژستین آزاد بشود، سپس یک باتری جریان الکتریسیته را به درون این میکروچیپ می فرستد و در اثر جریان الکتریسیته دریچه ای که از جنس تیتانیوم و پلاتین است ذوب می شود و به این ترتیب هورمون آزاد شده وارد بافت بدن فرد خواهد شد. با این روش می توان مقدار هورمونی را که می بایست برای تخریب تخمک آزاد بشود تعیین کرد و از میزان عوارض جانبی برای زنان کاست!

در قرص های بارداری و ابزارهای درون رحمی چنین نیست و همواره این احتمال وجود دارد که مقدار هورمون پروژستین بیش از حد مورد نیاز برای جلوگیری از بارداری باشد. یکی دیگر از برتری های میکروچیپ ضد بارداری نسبت به روش های موجود این است که مدت زمان زیادی موثر خواهد بود و چنانچه زن دلش بخواهد باردار شود میتواند این میکروچیپ را از راه دور با ریموت کنترل غیرفعال کند.  

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.