دنیای فناوری

نگاهی به استادیوم آتلانتا فالکونز با سقف بازشو ۸ تیکه

1,038

استادیوم آتلانتا با سقف بازشو

تیم فوتبال آمریکایی Atlanta Falcons قرار است ورزشگاهی بسازد تا همراه با تیم فوتبال این شهر از آن استفاده کنند. ورزشگاهی که از آخرین فناوری ها از در زمینه سقف های متحرک استفاده می کند. استادیوم جدید Atlanta Falcons  دارای سقفی منحصر به فرد است که از هشت تکه جداگانه ساخته شده است و هر کدام به صورت مجزا حرکت می کند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

طراحی این استادیوم از بناهای باستانی رومی ها الهام گرفته شده است، زمانی که سقف متحرک این ورزشگاه باز می شود، دایره ای را ایجاد می کند که نور خورشید از مرکز آن می گذرد. این سقف مشابه هیچ سقفی در استادیوم های دیگر نیست! سایر سقف ها به صورت دو تیکه هستند که به صورت کشویی باز می شوند، به جای این سقف های معمولی، آنها سقفی با ظاهر گل طراحی کردند که می تواند همانند یک گل باز شود. این گل هشت تیکه است و می تواند به خوبی باز و بسته شود!

استادیوم آتلانتا با سقف بازشوnew-atlanta-stadium

طبق گفته های خانم Erleen Hatfield مدیر شرکت Q&A سازنده این استادیوم این سقف مانند یک شاتر دوربین باز می شود، دقیقا با هشت تیکه ای که یک شاتر دوربین دارد. استفاده از مواد سبک به جای مواد سنگین برای این سقف باعث شده است که این سقف به راحتی و با سرعت باز و بسته شود.

استادیوم آتلانتا با سقف بازشواستادیوم آتلانتا با سقف بازشو

 دو تا از خلاقانه ترین المان های این استادیوم بیلبرد ویدئویی ۳۶۰ درجه و همچنین دیواره شیشه ای هستند که این دیواره شیشه ای نمایی از بیرون را به شما نشان می دهد.

استادیوم آتلانتا با سقف بازشواستادیوم آتلانتا با سقف بازشو

طراحان این سازه بیان کرده اند که قصد دارند صفحات LED بیشتری در اطراف و نقاط مختلف این ورزشگاه نصب کنند. طبق ادعای شرکت سازنده این ورزشگاه برای فصل ۲۰۱۷ ، NFL آماده خواهد شد. 

منبع : gizmag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.