دنیای فناوری

بررسی و مقایسه دو گوشی هوشمند HTC One M8 و Moto X 2014

865

moto-x-2014-htc-one-m8

HTC One M8 بدون شک یکی از پرچمداران حال حاضر بازار اسمارت فون ها است که طرفدار های بسیاری دارد. حالا بد نیست این اسمارت فون را با محصول جدید موتورلا یعنی نسخه اسمارت فون ۲۰۱۴ موتو ایکس مقایسه کنیم تا بدانیم کدام یک کارایی بهتری دارند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

>>نقد و بررسی جامع گوشی HTC One M8

اندازه و وزن

هر دو گوشی به لحاظ اندازه پهنای خود بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما موتو ایکس ۳٫۵ درصد کوتاه تر و ۵ درصد نازک تر از HTC One است. وقتی صحبت از وزن میشود اختلاف معناداری به وجود می آید. HTC نسبت به رقبایش ۱۱ درصد سنگین تر است!

moto-x-2014-htc-one-m8-21moto-x-2014-htc-one-m8-17

کیفیت ساخت و رنگ 

گوشی HTC One M8 از یک قاب آلومینیومی بسیار با کیفیت استفاده می کند که وقتی شما آن را در دستتان می گیرد، احساس خیلی خوبی خواهید داشت. اسمارت فون موتولا در سه جنس مختلف در دسترس مردم است که همه آنها دارای فریم دور تا دور فلزی هستند، HTC One M8 در سه رنگ فلزی موجود است در حالیکه شما می توانید موتو ایکس را به وسیله MOTO Maker در رنگ های بسیار زیادی شخصی سازی کنید،

moto-x-2014-htc-one-m8-4moto-x-2014-htc-one-m8-23

>>راهنمای خرید گوشی آیفون، کدام را بخریم آیفون ۵S ، آیفون ۵C و یا آیفون ۴S ؟

صفحه نمایش

صفحه نمایش موتوایکس ۸ درصد بزرگتر از HTC One M8 است. با در نظر گرفتن این که گوشی موتورلا کوتاه تر است نسبت اندازه صفحه نمایش در کل گوشی بهتر و بهینه تر است. هر دو گوشی از صفحه نمایش های بسیار شفافی بهره می برند و رزولوشن مشابه ۱۰۸۰p را دارا هستند. موتو ایکس صفحه نمایشی از Super AMOLED دارد و دارای ویژگی است که موتورلا آن را Active Display نامیده است. وقتی شما ناتیفیکیشن را دریافت می کنید، صفحه نمایش شما روشن می شود، اما نیازی نیست تا تمام صفحه نمایش شما روشن شود تا اطلاعات مرتبط نمایش داده شود. شما می توانید دستتان را روی نمایشگر نگه دارید تا نوتیفیکشن تازه را ببینید.

moto-x-2014-htc-one-m8-6moto-x-2014-htc-one-m8-11

دستیار صوتی

موتورلا ویژگی به نام Moto Voice را ارائه داده است، یک ویژگی که به شما اجازه می دهد تا کنترل صوتی گوگل را بدون روشن کردن گوشی از حالت قفل، فعال کنید. شما می توانید عبارت Ok Google را با چیز کمی طبیعی تر از زبان خارج می شود، جایگزین کنید.

moto-x-2014-htc-one-m8-11

ضد آب

گوشی HTC One M8 در مقابل آب هیچ مقاوتی ندارد ولی موتورلا موتو ایکس جدید در مقابل پاشیدکی آب مقاوم می باشد

moto-x-2014-htc-one-m8-20دوربین

دوربین پشت HTC One M8، چهار مگاپیکسل است اما پیکسل ها بزرگترند و نور بیشتری جذب می کنند و این باعث می شود عکس دقیق تر باشد. دوربین HTC One M8 در آزمون ها موفق تر بوده است و همچنین شایان ذکر است که عملکرد دوربین در شرایط نوری کم نیز بسیار عالی است. دوربین جلوی آن هم بسیار خوب عمل می کند و می شود با آن سلفی های خوبی گرفت و ویژگی خوبی برای گرفتن سلفی ارائه می دهد. در پشت گوشی HTC One M8 دو لنز دوربین وجود دارد، لنز دوم به عنوان سنسور عمق مورد استفاده قرار می گیرد و اجازه افکت گذاری روی عکس ها را هم می دهد از جمله این افکت ها می شود به فوکوس دوباره تصویری که دوست دارید دوباره روی آن فوکوس کنید هم اشاره کرد. شما می توانید نرم افزار دوربین را با نگه داشتن گوشی در حالت افقی سریعا اجرا کنید. البته برای اجرای دوربین بر روی گوشی HTC One M8 باید دستتان را روی دکمه فشار دهید. همچنین می توانید با دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی HTC آن را از حالت Standby خارج کنید یا اینکه انگشتتان را روی هر جهتی بکشید تا مستقیما به صفحه home screen برگردید.

moto-x-2014-htc-one-m8-3moto-x-2014-htc-one-m8-10 (1)

اسپیکر

هر دو دستگاه از اسپیکرهای دوگانه استریو در جلوی دستگاه بهره می برد، اما اچ تی سی از اسپیکر های Boom Sound بهره می برد که صدای بلند تر با بیس بیشتر ایجاد می کند. 

moto-x-2014-htc-one-m8-10 (1)

باتری

باتری One M8 هم کمی بزرگتر از موتو ایکس است. هنگام کار با HTC One M8 متوجه می شوید که باتری اش بسیار عالی است و راحت یک روز کامل جواب می دهد، اگر شارژ باتری گوشی HTC One M8 کمتر باشد می توانید حالت Extrem Power Saving را فعال کنید، این حالت اکثر برنامه ها و پروسه های دستگاه را می بندد و تنها مهمترین ویژگی دستگاه اجرا خواهد شد.

moto-x-2014-htc-one-m8-1

حافظه داخلی

هر دو دستگاه در پیکربندی های ۱۶ و ۳۲ گیگا بایت در دسترس هستند، اما فقط در گوشی HTC One M8 از پورت میکرو اس دی استفاده می کند.

moto-x-2014-htc-one-m8-19

پردازنده و حافظه

هر دو دستگاه به پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۱ مجهز هستند اما فرکانس کاری گوشی موتورلا اندکی بیشتر است. هر دو گوشی از دو گیگابایت رم بهره می برند

moto-x-2014-htc-one-m8-14moto-x-2014-htc-one-m8-15

نرم افزار

یکی از ویژگی های جالب توجه سیستم عامل جدید موتورلا رویکرد جدیدش نسبت به اندروید موتوایکس است. موتو ایکس سیستم عاملی شبیه به سیستم عامل خام اندروید ارائه می کند، فقط یک سری ویژگی های اضافی را خود کمپانی موتورولا به آن اضافه کرده است اما سیستم عامل اندروید HTC One M8 رویکرد متفاوتی دارد و با رابط Sence شما دنیایی از ویژگی های اضافی را در اختیار خواهید داشت. این رابط کاری بسیار ساده و در عین حال جذاب خواهد بود.

moto-x-2014-htc-one-m8-18

از بسیاری جهات این دو دستگاه شانه به شانه یکدیگر حرکت می کنند اما تفاوت اصلی آنها در قیمت شان است. تفاوتی حدود ۱۵۰ دلار! گوشی موتورولا چیزی حدود ۱۵۰ دلار ارزان تر از HTC است و این می تواند در انتخاب شما تاثیر به سزایی داشته باشد.

moto-x-2014-htc-one-m8-13

منبع : gizmag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.