دنیای فناوری

نقد و بررسی جامع لپ تاپ ایسر Aspire V3-572G لپ تاپی برای تمام فصول !

581

لپ تاپ ایسر Aspire V3-572G

وقتی صحبت از خرید یک لپ تاپ به میان می آید، پارامترهای مختلفی وجود دارند که کاربر باید آن ها را در نظر داشته باشد. یکی از اولین سوالاتی که کاربران در چنین شرایطی از خود می پرسند این است که اساسا باید یک لپ تاپ بخرند یا این که به سراغ یک اولترابوک بروند. واقعیت این است که مرز بین این دو خانواده از کامپیوترهای قابل حمل با شتاب روز افزونی در حال محو شدن است. به عنوان یک نمونه بارز، شاهد آن هستیم که حتی خود شرکت های تولید کننده نیز این محصولات را در دسته بندی های یکسانی طبقه بندی می کند. با این حال بر اساس تعاریف کلاسیک هنوز لپ تاپ ها امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، هر چند که بسیاری از مزایای جدید اولترابوک ها مانند عمر طولانی تر باتری را نیز به دست آورده اند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

لپ تاپ های امروزی ابزارهای کاملی هستند که می توانند در انجام انواع گسترده کارهای پردازشی، سرگرمی و رسانه ای به شما کمک نمایند. از سوی دیگر، این محصولات عموما مجموعه کامل تری از درگاه های ارتباطی را در اختیار شما قرار می دهند و در عین حال به یک درایو اپتیکال مجهز هستند. اکثر قریب به اتفاق لپ تاپ های امروزی به کارت های گرافیکی مستقل مجهز هستند که به آن ها امکان می دهند برای اجرای بازی ها و انجام کارهای گرافیکی سنگین تری مورد استفاده قرار گیرند. ویژگی های مذکور باعث می شوند که لپ تاپ ها در بسیاری از موارد به عنوان جایگزین سیستم های دسکتاپ برای بسیار از کاربران در نظر گرفته شوند. در ادامه این مقاله شما را با محصولی از شرکت Acer آشنا خواهیم کرد که مجموعه نسبتا کاملی از ویژگی ها را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می دهد.

لپ تاپ ایسر Aspire V3-572G

Aspire V3-572G یک لپ تاپ از خانواده Aspire V شرکت Acer به شمار می آید. خانواده مذکور به طور کلی طراحی شده اند تا یک گزینه زیبا و شیک را با قابلیت های گسترده و در عین حال قیمت مناسب در اختیار کاربران بگذارند. یکی از پارامتر های اصلی در فرآیند توسعه این لپ تاپ، تامین بالاترین سطح بازدهی ممکن نسبت به قیمتی است که کاربر برای ابزار خود می پردازد. گذشته از عملکرد و پیکر بندی سخت افزاری، Acer تلاش کرده تا حتی در مورد اینترفیس های مختلف تعامل کاربر و ابزار نیز بهترین شرایط ممکن را فراهم سازد. پوشش آلومینیومی به کار رفته در بدنه V3-572G علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت آن، به استحکام بدنه لپ تاپ نیز کمک کرده است. از سوی دیگر، بخش های پلاستیکی بدنه نیز از کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند. لپ تاپ مورد بحث ما یک مدل ۶/۱۵ اینچی محسوب می شود که ابعادی معادل ۳۸۱ x 256.5 x 30.5 میلی متر و وزن آن به ۲٫۵۵ کیلوگرم می رسد. به رغم برخورداری از ابعاد مناسب، وقتی این لپ تاپ را در مقابل خود باز می کنید بیشتر احساس کار با یک مدل ۱۷ اینچی را در شما ایجاد می نماید.

>>بررسی جامع اولترابوک لنوو IdeaPad Yoga 2 Pro یکی از بهترین اولترابوک های هیبریدی بازار

لپ تاپ مورد بحث ما قدرت پردازشی خود را از یک پردازنده Core i7-4510U می گیرد. این پردازنده که یکی از جدیدترین محصولات اینتل به شمار می آید، یک تراشه با دو هسته فیزیکی است که به لطف پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading می تواند تا ۴ رشته پردازشی را اداره نماید. ۴۵۱۰U با فرکانس دو گیگاهرتز کار می کند.

اما این سرعت در حالت Turbo Boost به ۳٫۱ گیگا هرتز میرسد. همانطور که بارها توضیح داده ایم و می دانید، پردازنده های سری U در گروه تراشه های فوق العاده کم مصرف قرار می گیرند. بطور دقیق تر حداکثر TDPرده بندی شده این تراشه ۲۲ نانومتری که در اولترابوک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد، ۱۵ وات است. 

لپ تاپ ایسر Aspire V3-572G

پردازنده Core i7-4510U به یک هسته گرافیکی مجتمع HD Graphics 4400 مجهز است که با فرکانس دینامیک ۲۰۰ مگاهرتز تا۱/۱ گیگاهرتز کار می کند و قادر است قدرت گرافیکی کافی را برای بسیاری از کارهای روزمره شما فراهم نماید. بهره گیری از این هسته گرافیکی به لپ تاپ امکان می دهد تا به خوبی در مصرف توان باتری خود صرفه جویی نماید. با این حال خبر خوب برای آن دسته از کاربرانی که به اجرای بازی های کامپیوتری علاقه داشته یا با کارهای گرافیکی سنگین تری سر و کار دارند، این است که لپ تاپ مورد بحث ما به کارت گرافیکی مستقل از نوع GeForce 840M نیز مجهز شده است. این کارت گرافیکی که از آخرین نسل محصولات گرافیکی شرکت Nvidia به شمار می آید، انعطاف پذیری بیشتری را در انجام کارهای گرافیکی برای شما به ارمغان می آورد.

>>معرفی و مقایسه بهترین لپ تاپ های زیر قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ تومان

مجموعه فوق با ۸ گیگا بایت حافظه DRD3-L با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز از شرکت کینگستون تکمیل می شود. این مقدار حافظه به شما امکان می دهد برنامه های مختلفی را به طور همزمان اجار کرده و مورد استفاده قرار دهید، بدون آنکه نگران افت عملکرد آن ها باشید. در نهایت، بهره گیری از یک هارد دیسک یک ترابایتی محصول شرکت وسترن دیجیتال نیز فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. البته همه ما ترجیح می دهیم که روی کامپیوتر قابل حمل خود یک درایو SSD را در اختیار داشته باشیم زیرا علاوه بر تامین سرعت بسیار بالاتر، مصرف برث ابزار را نیز کاهش می دهد. با این حالت ظرفیت بابای هارد دییسک مورد ایتقاده در این لپ تاپ تا حدودی حضور آن را توجیه می کند.

لپ تاپ ایسر Aspire V3-572G

Aspire V3-572G از یک نمایشگر لمسی ComfyView با نور پشتی LED استفاده می کند که تفکیک پذیری ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل را در اختیار شما قرار می دهد. صفحه نمایش به طور کلی از کیفیت خوبی برخوردار است. هر چند که زوایای دید نسبتا محدودی دارد.

لپ تاپ به یک صفحه کلید کامل به همراه بخش عددی مجهز شده است. این ترکیب روی یک لپ تاپ برای آن دسته از کاربرانی که با کارهای تایپی یا عددی سر و کار دارند، یک موهبت به شمار می آید. یک پد لمسی نسبتا بزرگ نیز شما را در کنترل و هدایت سیستم همراهی خواهد کرد. این پد لمسی فاقد کلیدهای جداگانه بوده و طرفین بخش پایینی آن وظیفه کلیک راست و چپ را بر عهده دارند. بطور کلی می توان گفت تجربه کار با صفحه کلید و پد لمسی ابزار کاملا راضی کننده است.

لپ تاپ ایسر Aspire V3-572G

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، V3-572G تنوعی از روش های ارتباطی و درگاه ها را در اختیار شما قرار می دهد. این لپ تاپ علاوه بر اترنت گیگابیتی از استاندارد های شبکه سازی بی سیم ۸۰۲٫۱۱a/b/g/n نیز پشتیبانی می کند. درایو اپتیکال، فیش اتصال آداپتور تغذیه و دو درگاه USB 2.0 در سمت راست دستگاه تعبیه شده اند. همچنین خروجی VGA، درگاه اترنت، خروجی HDMI، یک در گاه USB 3.0 و فیش ترکیبی هدست نیز در سمت چپ لپ تاگ قرار دارند. در نهایت، ابزار این مجموعه را تکمیل می کند.

این لپ تاپ در آزمایش های عملی ما نتایج نسبتا راضی کننده ای را به دست آورد. برای مثال می توان به کسب امتیازهای ۴۶۸۸۹، ۵۷۳۹، ۱۳۱۵ در آزمون های سه گانه نرم افزار مقایسه ای Cinebench R15.0 نیز با امتیاز ۲۴۰ cb برای پردازنده و ۶۴/۵۸ فریم بر ثانیه در آزمون OpenGL به پایان رسید. در نهایت لپ تاپ مورد بحث ما در آزمون های Home، Work، Crative نرم افزار PCMark8 نیز به ترتیب ۳۴۶۳، ۴۰۷۰، ۳۵۸۰ را به دست آورد. بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که این ابزار یک گزینه بسیار مناسب برای انجام کارهای روزمره است که عملکرد مورد نیاز اکثر کاربران را در اختیار آن ها قرار می دهد. از سوی دیگر، با وجود آن که V3-572G یکی از گزینه های صدرنشین در زمینه قدرت گرافیکی به شمار نمی آید، اما عملکرد کافی برای احرای بسیاری از بازی ها و برنامه های گرافیکی را فراهم نماید.

منبع : computercritique

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.