دنیای فناوری

کمپانی های چینی سازنده گوشی هوشمند عرصه را روز به روز بر سامسونگ تنگ و تنگ تر می کنند

535

Galaxy-S5-mini-vs-Alpha

هر چند سامسونگ با تولید تلفن های هوشمند پر قدرت با صفحه های نمایشی بزرگ و قیمت پایین نظر بسیاری از خریداران را به خودش جذب کرده است، اما در سال های اخیر کمپانی های چینی با در پیش گرفتن سیاستی مشابه آنچه که سامسونگ را به عرش رساند، روز به روز در حال پیشرفت هستند. سامسونگ برای اینکه جلوی این رقبای جدید را بگیرد، باید هرچه زودتر دست به کار شود.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

در سال های اخیر سامسونگ که تبدیل به بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند در جهان شده است، بطوریکه فروش کلی محصولات این کمپانی تلفن های اپل را پشت سر گذاشته است. اما هم اکنون کمپانی های چینی با در پیش گرفتن سیاستی مشابه آنچه که سامسونگ را به عرش رساند زنگ خطر را برای این کمپانی به صدا در آورده اند. چرا که گزارش های مالی سامسونگ نشان از کاهش فروش دارد!

>>شیائومی در سه ماه سوم سال به رده چهارم پرفروش ترین گوشی های جهان رسید

screen shot 2014-08-04 at 9.05.52 am (1)

هرچند سامسونگ با تولید تلفن های هوشمند پر قدرت با صفحه نمایش بزرگ و قیمت پایین نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است اما در سال های اخیر کمپانی های چینی با در نظر گرفتن سیاستی مشابه در حال پیشرفت اند. سامسونگ برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند در جهان برنامه ای چندین ساله را طی کرده است. در سالهایی که نوکیا و سونی اریکسون با ایستادن در بالاترین نقطه تولید گوشی های هوشمند جهان به خواب غفلت فرو رفته بودند، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای افزایش دامنه نفوذ خود بود که با ظهور اندروید این تولید کننده که طی یک دهه خودش را به عنوان اصلی ترین بازیگر این پلتفرم مطرح کرد، زمانی که کمپانی های نوکیا و بلک بری در تلاش افزایش فروش محصولات خود به همراه پلتفرم های غیر هوشمند و غیر کاربردی بودند، سامسونگ در پی عرضه محصولاتی با بهترین مشخصات فنی در ازای دریافت کمترین مبلغ ممکن بود، هرچند برخی از محصولات تولیدی این کمپانی چندان زیبا نبودند اما سامسونگ سعی داشت تا بهترین گزینه موجود را در برابر بودجه کم کار در اختیار آن ها قرار دهد. 

>>چرا گوشی های هوشمند ساخت شرکت شیائومی این قدر ارزان هستند ؟

xiaomi-mi4

هرچند این محصول از نظر نرم افزاری نیاز به کار بیشتری دارد، سامسونگ با نگرش بهتری وارد گجت های پوشیدنی شده است که بهتر است که این روش و سیاست را در مورد تلفن های هوشمندش هم به کار بگیرد. در صورتی که سامسونگ به جای الگو برداری سیاست مشابه کمپانی های رقیب همچون HTC که از فلز در پرچم دار خودش استفاده کرد، یا موتورلا استفاده از مواد طبیعی چون چوب را در ظاهر تلفن های هوشمند خود به کار برد، در پیش بگیرد می تواند موفقیت های بیشتری را از آن خودش کرده و امضای خودش را روی محصولات خودش قرار بدهد.

منبع : Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.