دنیای فناوری

َِDARPA موفق به ساخت فوم ای شده است که از خونریزی داخلی جلوگیری می کند

355

darpa-foam

بنابر به آخرین آمار پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا بیشترین آمار کشته های میدان های نبرد را مجروحینی تشکیل می دهند که به دلیل خونریزی بسیار شدید و رسیدگی نشدن در ساعات طلایی یعنی یک ساعت پس از جراحت جان خود را از دست داده اند. حالا تصور کنید ماده باشد که بتواند به سرعت داخل بدن پخش بشود و به سرعت جلوی خونریزی بافت های داخلی بدن را بگیرد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی DARPA در حال توسعه نوعی از فوم (foam) است که در برابر خونریزی داخلی حفاظت می کند، بیش از ۸۵ درصد مرگ و میر در نبردهای نظامی مربوط به خونریزی بیش از حد می شود. این نوع فوم تزریقی بوده است و از طریق نوعی سرنگ شبیه به خودکار به زخم ها وارد میشود، این سازمان امیدوار است زمانی که این فوم کامل شد بتواند برای کمک به سربازان و مصدومان کمک کند.

darpa-foam-1

 قطع نشدن خونریزی در زمان ساعت طلایی بسیار خطرناک است، چون پزشکان نمی توانند جلوی خونریزی داخلی را با فشرده سازی یا گیت های درمانی بگیرند و این یک تهدید واقعی برای زنده ماندن قبل از رسیدن به امکانات کامل است. فوم های پلیمری توسط پزشک در دو فاز مایع به داخل حفره شکمی تزریق می شود و از مراحل پلیر و فاز ایزو سیانا تشکیل شده است. هنگامی که این مایعات تزریق می شوند با همدیگر واکنش نشان می دهند و میتواند تا ۳۰ برابر حجم واقعی خودشان گسترش کنند، نرخ زنده ماندن توسط این روش بر روی خوک ها پیشرفت داشته است.

منبع : Gizmag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.