دنیای فناوری

معرفی و مقایسه نازک ترین و سبک ترین تبلت های ۱۰ اینچی حال حاضر بازار

727

z2

تبلت ها تا چه حدی می‌توانند باریک و سبک باشند؟ چه شرکت‌هایی و چه محصولاتی در خط مقدم هستند؟ در ادامه، ۴ مورد از باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت های ۱۰ اینچی بازار را با هم مرور خواهیم کرد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

۱٫    آیپد ایر ۲

تبلت های اپل از دید بسیاری کارشناسان به یک استاندارد و یک مرجع بلامنازع در تولید تبلت تبدیل شده‌اند. شاید شما این طرز فکر را قبول نداشته باشید، اما به هیچ عنوان نمی‌توانید منکر وزن کم و باریکی دل‌فریب آخرین نسل از تبلت های اپل شوید. آیپد ایر ۲ با ضخامتی معادل ۶٫۱ میلیمتر و وزنی برابر با ۴۴۴ گرم (در مدل ۴G) یکی از پیش قراولان تولید تبلت های باریک و سبک است.  در این ویدیو، طراحی بسیار باریک این تبلت به هنرمندانه ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده.

>>اپل آیپد ایر ۲ یا سنسور اثر انگشت خوان و بدنه نازک تر با قیمت ۴۹۹ دلار رونمایی شد

ipadair285252

۲٫    اکسپریا Z2

تا پیش از رونمایی از آیپد ایر ۲، سونی با تبلت ۱۰٫۱ اینچی خوش ساختش یعنی Z2 یک شعار جاه‌طلبانه را پیوسته تکرار می‌کرد: "ما باریک‌ترین تبلت دنیا را ساخته‌ایم". اما گویا سونی این سنگر را از دست داده. با این وجود، هنوز هم تبلت Z2 از لحاظ طراحی یکی از ظریف‌ترین تبلت های این روزهاست. وزن این تبلت در مدل LTE حدود ۴۳۹ گرم است. ضخامت آن هم ۶٫۴ میلیمتر است. همان‌طور که می‌بینید این تبلت همچنان یکی از بهترین‌هاست.

>>نقد و بررسی جامع تبلت اکسپریا Z2 سونی

as2t-800

۳٫    گلکسی تب S

آخرین پرچم‌دار سامسونگ، یعنی گلکسی تب S، صاحب بزرگ‌ترین نمایشگر در میان ۴ تبلت مورد نظر ما است. این تبلت با نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی‌اش، ۴۶۷ گرم وزن و ۶٫۶ میلیمتر ضخامت دارد. گلکسی تب S بیشتر به خاطر نمایشگر Super AMOLED بی‌نظیرش مطرح شده، اما خوب است که بدانید این تبلت از حیث وزن و ضخامت، یکی از برترین‌های حال حاضر بازار است.

>>نگاهی به گلکسی تب اس ۸٫۴ و ۱۰٫۵ اینچی سامسونگ برای رقابت با آیپد های اپل

galaxy-tab-s-main-2-620x354

۴٫    گلکسی تب پرو ۱۰٫۱

اما می‌رسیم به یکی از کم سر و صداترین ۱۰ اینچی‌های سامسونگ یعنی گلکسی تب پرو ۱۰٫۱٫ این تبلت با وزنی برابر با ۴۷۷ گرم و ۷٫۳ میلیمتر ضخامت، در میان هم قیمت‌هایش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این حال، این تبلت دوست داشتنی به خاطر معرفی و هجوم تبلت های جدید به بازار، کمی از دیدها خارج شده. مثل اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های ۲۰۱۳ سامسونگ، قسمت پشتی این تبلت از جنس پلاستیک است که طراحی به شکل چرم دارد که در لبه‌ها نمایی مثل حالت دوخته شده دارد. کناره‌ها هم به رنگ نقره‌ای مایل به نوک مدادی متالیک است. در کل طراحی این تبلت خوب است و باعث می‌شود که به راحتی بتوان آن را در دست گرفت. 

thumb

تبلت گلکسی تب پرو ۱۰٫۱ (Galaxy Tab Pro 10.1) در دو رنگ سفید و سیاه به بازار عرضه شده است و طراحی آن نسبتا مدرن است. قاب دور صفحه نمایش هم نسبت به سایر مدل‌های سری تب نازک‌تر شده است.دکمه‌های Home و Back و Menu تبلت هم نسبت به مدل‌های قبلی بهتر شده‌اند و در هر حالتی که تبلت را در دست بگیرید، ناخواسته لمس نمی‌شوند. اسلات میکرو SD در سمت چپ قرار دارد و تا ۶۴ گیگابایت را پشتیبانی می‌کند. دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی تنظیم صدا هم در لبه‌ی بالایی تبلت و نزدیک به دست راست قرار گرفته‌اند و فقط به قدری برآمده هستند که بشود به راحتی پیدایشان کرد و آن‌قدر برآمده نیستند که به طراحی و ظاهر تبلت لطمه بزنند. همه‌ی اینها به خوبی در نوار نقره‌ای رنگ دور تبلت جاسازی شده‌اند.بلاستر مادون قرمز در وسط لبه‌ی بالایی تبلت جای گرفته است که باعث می‌شود بشود از تبلت به عنوان ریموت کنترل استفاده کرد. فیش هدفون در لبه‌ی سمت چپ و نزدیک به گوشه است که باعث می‌شود سیم هدفون تو دست و پا نباشد.دو اسپیکر در دو سمت بالایی تبلت قرار دارند که باعث می‌شود هنگام گوش کردن به موسیقی، تقریبا هرجوری که در دست بگیرید، پوشیده نمی‌شوند.ابعاد این تبلت به طول ۲۴ سانتی‌متر و عرض ۱۷ سانتی‌متر با ضخامت ۷ میلی‌متر است و ۴۷۷ گرم وزن دارد. این تبلت دارای CPU به صورت سیستم روی تراشه (SoC) Exynos 5 Octa است (یعنی چهار هسته‌ی ۱٫۹ گیگاهرتزی ARM Cortex-A15 و ۴ هسته‌ی ۱٫۳ گیگاهرتزی ARM Cortex-A7). رم آن ۲ گیگابایت است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. بلوتوث ۴٫۰ LE دارد و دارای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ ( وسیله‌ای برای اندازه‌گیری و یا حفظ جهت) است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.