دنیای فناوری

خودرو سازان آلمانی در حال کار بر روی خودروی الکتریکی برا رقابت با خودروی الکتریکی تسلا می باشند

347

porsche-918-spyder

شرکت‌های آلمانی که خطر حضور پر رنگ خودروهای الکتریکی تسلا در دنیا را احساس کرده‌اند، قصد دارند با محصولاتی به جنگ این خودروساز آمریکایی بروند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

بر اساس مصاحبه ای که منابع مطلع بازار آلمان با نشریه "منیجر مگزین" داشته‌اند شرکت‌های پورشه، مرسدس بنز و آئودی همگی آماده می‌شوند تا با تولید خودروهایی الکتریکی به جنگ شرکت کالیفرنیایی تسلا و خودروی مشهور آن، Model S بروند.

رییس شرکت پورشه، متیوس مولر مدتی قبل خبر داده بود که در حال کار بر روی یک خودروی تمام الکتریکی است که شباهت بسیاری به پانامرای این شرکت دارد.

>>با افتتاح جایگاه های سوپر شارژر تسلا ، مالیکین این خودرو دیگر پولی برای سوخت نخواهند داد

این خودرو دارای باتری الکتریکی قدرتمندی خواهد بود که مدل اس تسلا را علاوه در عملکرد، در بازه مسافتی نیز با چالش روبرو می‌کند. خودروی پورشه قرار است وزن کمتری نسبت به ۲۱۰۷ کیلوگرم مدل اس داشته باشد و قدرت اسب بخار آن نیز قابل رقابت با خودروی تسلا خواهد بود. این خودرو برای زمانی در سال ۲۰۱۸ آماده می‌شود.

از سوی دیگر مرسدس بنز نیز خودرویی رقابتی با تسلا در حال طراحی دارد، اما ورود آن به بازار تا سال ۲۰۲۱ به طول می‌انجامد. گفته شده که باتری تولید شده توسط مرسدس به اندازه ای بزرگ است که نمی‌تواند در خودروهای هم اندازه مدل‌های کنونی جای بگیرد، بنابراین به تغییر طراحی نیاز خواهد بود.

>>خودروی های بدون راننده تسلا کی به بازار عرضه خواهند شد ؟

آئودی نیز که جنگ خود را علنی تر کرده، در حال تولید خودروی تازه معرفی شده خود با نام Audi Q8 e-tron است که برای سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود. اما منابع بازار میگویند که Q8 به قصد رقابت با مدل اس تولید نشده و در عوض با خودروی بعدی تسلا یعنی Model X SUV که در مارس ۲۰۱۵ وارد بازار می‌شود، به رقابت می‌پردازد.

احتمال داده می‌شود که باتری خودروی الکتریکی پورشه با همکاری شرکت آئودی تولید شود.

منبع : arstechnica

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.