دنیای فناوری

کامپیوترهای کوانتومی چقدر سریع تر از کامپیوترهای فعلی هستند ؟

447

کامپیوتر کوانتومی

فکر می کنید کامپیوترتان خیلی سریع است؟! باید بدانید کامپیوترهایی در راه هستند که مسلما موجب تجدید نظر شما در مورد مقیاس های سرعت میشوند. کامپیوترهای کوانتومی با استفاده از پدیده های غریب مکانیک کوانتومی به توانایی فوق العاده ای دست می یابند. مکانیک کوانتومی یک نظریه فیزیکی است که دنیای میکروسکوپی را توصیف می کند که در آن ذرات می توانند در یک لحظه در دو محل متفاوت باشند و در یک زمان در جهات متضاد بچرخند.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

محققین دانشگاه ام آی تی موفق شدند از فیزیک کوانتومی در روشی نوین استفاده کنند. مکانیک کوانتومی خیلی جالب و شگفت انگیز است، معنی آن این است که دنیا برای ما المان های عجیبی را فراهم کرده است که می تونید از آنها برای خلق چیزهای عجیب تری استفاده کنیم.

>>آیا کامپیوتر ها تا صد سال آینده همین سرعت پیشرفت را خواهند داشت ؟

لوید و گروهش موفق به ابداع کامپیوترهای کوانتومی شده اند، این دستگاه طلایی و برنزی شاید شباهتی به کامپیوتر های معمول نداشته باشد. اما در قلبش به همان زبان های کامپیوتر معمولی صحبت می کند، کدهای باینری یا همان زبان کامپیوتر از صفر و یک ها بوجود آمده اند که بیت نام دارد پس کوچکترین واحد اطلاعات بیت است و کاری که کامپیوتر می کند این است که این صفر و یک ها را بگیرد و با سرعت هرچه تمام تر آن ها را آنالیز کند.

کامپیوتر کوانتومی

 این کامپیوتر کوانتومی هم با همان زبان بیت ها صحبت می کند، اما برخلاف بیت های کامپیوتری معمولی که می توانند در هر لحظه به طور معمول صفر یا یک باشند. بیت کوانتومی بسیار انعطاف پذیر است، فرض کنید یک بیت صفر و یک بیت یک داریم، در واقع ما یک بیت اطلاعات داریم. اما اگر صفر و یک را دی یک زمان با هم داشته باشیم، آنموقع یک بیت کوانتومی یا به اصطلاح کیوبیت داریم.

همانند یک الکترون که می تواند مخلوطی از اسپین های فازی باشد، ساعت گر یا پاد ساعت گر، بیت کوانتومی هم می تواند یک مخلوط فازی صفر و یک باشد، بنابراین یک کیوبیت میتواند چند کاره باشد. این بدان معناست که می توانیم محاسباتی داشته باشیم که هوش های کلاسیک از انجامش قاصر هستند. در تئوری بیت های کوانتومی می توانند با هر ذره ای که رفتار کوانتومی دارد ایجاد شود همانند الکترون یا اتم.

>>چطور از گوشی های گلکسی سامسونگ به عنوان یک مودم برای لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده بکنیم ?

کیو بیت های قلب این کامپیوتر از یک حلقه ابررسانی بسیار نازک که با تکنولوژی نانو ساخته شده اند به وجود آمده اند که می توانند در یک زمان در هر دو جهت حرکت کنند، از آنجایی که کیوبیت ها چند کاره هستند، می شود با استفاده از آن ها برای حل مسائل پیچیده استفاده کرد. قدرت کامپیوتر های ما در برابر قدرت کامپیوتر های کوانتومی بسیار ناچیز است،

کامپیوتر کوانتومی

برای اینکه قدرت کامپیوتر های کوانتومی را به شما نشان دهیم، فرض کنید در داخل یک دالان با پیچ و خم های بسیار محصور شده اید، هدف این است که با سرعت هر چه بیشتر از این دالان خارج شویم اما مشکل این است که انتخاب زیادی وجود دارد و تنها راه این است که تمام آن ها را به ترتیب بررسی کنیم، این بدان معناست که در این راه به مسیرهای بن بست بسیار زیادی خواهیم رسید و یا پیچ  های اشتباه زیادی را رد می کنیم و در آخر به راه خروج می رسیم و می توانیم خارج شویم. این دقیقا کاری است که کامپیوترهای امروزی انجام می دهد، اما این کار را خیلی سریعتر انجام میدهند، در واقع فقط یک کار را میتوانند انجام دهند، یعنی یک راه در یک زمان را میتوانند دنبال کنند! اما در نظر بگیرید اگر بتوانیم تمام احتمالات موجود در یک زمان را امتحان کنیم، داستان خیلی تغییر می کند!! این کاری است که کامپیوترهای کوانتومی انجام میدهند، از آنجایی که ذرات کوانتومی در یک زمان میتوانند، در فضاهای مختلف قرار بگیرند کامپیوتر کوانتومی هم می تواند راه حل های مختلفی را در یک زمان ایجاد کند تا به جواب صحیحی برسد،

>>آموزش نصب سیستم عامل اندروید کیت کت بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ

 این کامپیوتر برای پیش بینی های آب و هوا و سوانحی همچون زلزله و سیل، کامپیوتری مناسب است، برای پیش بینی نیاز به چندین و چند کامپیوتر بزرگ داریم اما کامپیوتر کوانتومی می تواند چنین کاری را تنها با داشتن چند صد اتم انجام دهد، پس مغز این کامپیوتر می تواند کوچکتر از حتی یک سلول باشد. شکی نیست که ما به زودی می توانیم با چنین کامپیوترهایی با این قدرت فوق العاده دست پیدا کنیم.

منبع popsci

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.