دنیای فناوری

باستان شناسان موفق به کشف قدیمی ترین کامپیوتر ساخت بشر در زیر دریا شدند

585

Antikythera-mechanism-010

غواصان از لباسانی مخصوص برای کشف کشتی های قدیمی استفاده می کنند. باستان شناسان برای کشف ناشناخته ها از اعماق دریاها از یک لباس مخصوص با نام اگزسوس سو استفاده خواهند کرد، آن ها از این لباس مخصوص برای کشف و کند و کاو در کشتی های غرق شده قدیمی که در اعماق دریاها غرق شده اند، استفاده می کنند. یکی از این گنجینه هایی که این باستان شناسان بسیار برای کشف کردنش تلاش کرده اند، مکانیزم آنتی کیترا نام دارد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

آنتی کیترا مکانیزم به باور باستان شناسان قدیمی ترین کامپیوتر ساخت بشر است که در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده است و تکه هایی از آن در دریای آگین توسط غواصان یافت شده است، این مکانیزم بسیار پیچیده است و از ۴۰ چرخ دنده تشکیل شده است که یونانی های باستان برای رسم مدارهای منظومه شمسی از آن استفاده می کردند!

antikythera-mechanism

به باور خیلی ها ۱۵۰۰ سال طول کشید تا در اروپا انسان ها توانستند ساعت نجومی پیچیده ای همانند آن تولید کنند. باستان شناسان هم اکنون قصد دارند با کمک یک لباس غواصی پیشرفته به اعماق دریای آگین بروند و از جزئیات بیشتری از این ساعت نجومی باستانی مطلع بشوند، این به این معناست که آنها قادر خواهند بود تا عمق دو برابر آنچه که تاکنون رفته اند در کف دریا به کاوش بپردازند،

 ایده ساخت توسط سازمان تحقیقاتی در کانادا اجرا شد، زمانی که غواص این لباس را می پوشد، قادر خواهد بود که تا عمق ۱۵۰ متری دریا پایین برود. غواصان امیدوارند که بتوانند یک کشتی دیگر را که در فاصله ۲۵۰ متری همین کشتی که قرار دارد را هم بررسی کنند. جزیره آنتی کیترا زمانی یکی از شلوغ ترین بنادر دنیا را داشته است.

A-reconstruction-of-Antik-009

 این تیم توسط کارشناسان کشتی های غرق شده، یعنی آقای برندون فولی که یکی از کاشف تایتانیک بود همراهی می شود، او در پروژه های زیادی برای کاوش در کشتی های قدیمی مشارکت داشته است.

 این تیم از تجهیزات پیشرفته ای مثل تجهیزات روباتیک نقشه برداری و تجهیزات پیشرفته تنفسی استفاده می کنند که این باعث شده است که تیم غواصی مدت زمان بیشتری را زیر آب به بررسی بپردازد. این تجهیزات کمک می کند که غواص ۳۰ دقیقه بیشتر در کف دریا به کاوش بپردازد.

منبع : theguardian

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.