دنیای فناوری

بازگشت نوکیا با یک تبلت اندرویدی به دنیای گجت ها

455

 

نوکیا پس از گذشت هفت ماه از فروش بخش "دستگاه‌ها و سرویس‌های مرتبط" به مایکروسافت، از نخستین دستگاه خود رونمایی به عمل آورد. محصول جدید نوکیا با نام "N1 اندروید تبلت" یک تبلت اندرویدی است و قرار است در اولین قدم راهی کشور چین به منظور رقابت با محصولاتی چون شیائومی شود.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

صفحه نمایش این تبلت مانند آیپد مینی اپل در اندازه ۷٫۹ اینچ طراحی شده و دارای رزولوشن ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل می‌باشد. علاوه بر اندازه صفحه نمایش، بدنه یکدست و آلومنیومی این تبلت نیز در نگاه نخست خریدار را به یاد آیپد مینی می‌اندازد.

nokia12

اما این تشابه تنها در بدنه خلاصه نمی‌شود و نوکیا در N1 دوربین، دکمه‌ها و جک هدفون را نیز تقریبا مطابق با آیپد مینی ترتیب‌بندی کرده است. این حکایت در پایین تبلت نیز برقرار است و اسپیکری یکسان با آیپد مینی مشاهده می‌شود. 

>>معرفی و مقایسه نازک ترین و سبک ترین تبلت های ۱۰ اینچی حال حاضر بازار

شاید تنها نکته متمایزکننده و ممتاز این تبلت وجود یک کانکتور یو اس بی Type-C باشد که تاکنون در هیچ دستگاهی استفاده نشده و اولین بار است که در این تبلت مشاهده می‌شود. 

nokia134

تایپ-سی جدیدترین نسل تکنولوژی‌ یو اس بی است که از هر طرفی اتصال دهنده را به پورت متصل کنید در درگاه جای می‌گیرد. پورت‌های یو اس بی کنونی تنها از یک طرف اتصال دهنده را می‌پذیرند.

>>ایسوس از تبلت ۱۰ اینچی ارزان قیمت خود رونمایی کرد

تبلت نوکیا در رنگ و تا حدی کاور (مشابه با اسمارت کیس) نیز رنگ و بوی تبلت های اپل را به خود گرفته. نوکیا حتی اندکی پا را فراتر گذاشته و وبسایت اختصاصی نوکیا N1 را نیز شبیه به Apple.com طراحی کرده است. 

nokia16325

تنها مواردی که این تبلت در مقایسه با آیپد مینی کم دارد، یک دکمه Home، حاشیه مخروطی شکل و یک لوگوی اپل است. 

N1 با وجود مشباهت کم نظیرش به آیپد مینی، بهبودهایی را نیز نسبت به تبلت اپل تجربه کرده. صفحه نمایش نوکیا N1 بر خلاف آیپد مینی کاملا لایه ای و محافظت شده می‌باشد و با ضخامتی ۶٫۹ میلی متری وزنی ۳۱۸ گرمی دارد تا هم در وزن و هم در ضخامت پیروز رقابت با محصول اپل باشد.

nokia16

بقیه ویژگی‌های سخت افزاری این تبلت شامل پردازنده چهار هسته ای ۲٫۴ گیگاهرتزی اتم Z3580 اینتل، دو گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین عقب ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسل می‌باشد.

>>اپل از آیپد مینی ۳ رونمایی کرد ، همه چیز ارتقا پیدا کرده است

اندروید قرارگرفته در این تبلت یک ورژن لالی‌پاپ ۵٫۰ خالص است. نوکیا قصد دارد با این تبلت Z Launcher خود را که مدت‌هاست در حالت آزمایشی قرار دارد به بازار معرفی کند. ایده این لانچر در واقع نوشتن حرف اول اپلیکیشن یا اسامی مخاطبین به وسیله دست است تا لانچر موارد مرتبط را برای شما نمایش دهد.

nokia15

این اپلیکیشن امروز در گوگل پلی استور برای اسمارت فون ها عرضه شده، اما ورژن مخصوص تبلت آن تنها در نوکیا N1 حضور خواهد داشت.

نوکیا برای ساخت N1 با کمپانی فاکس‌کان چین شریک شده و از ۱۹ فوریه اولین فروش محصولش را در چین و به قیمت ۲۴۹ دلار آغاز می‌کند. این قیمت پایین در حالی است که آیپد مینی ۳ و ۲ اپل با قیمت‌های ۳۹۹ دلار و ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسند.

منبع : TheVerg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.