دنیای فناوری

کمپانی کوالکام حیطه کاری خود را به خودرو ، لوازم خانگی هوشمند و … گسترش می دهد

504

Qualcomm

کمپانی کوالکام پس از فتح بازار چیپست های موبایل، قصد دارد حضوری فعال در دیگر حوزه‌های تکنولوژی چون خودروها، لوازم خانگی هوشمند و گجت های پوشیدنی داشته باشد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

استیو مولکاف، مدیرعامل کوالکام بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده چیپ موبایل در دنیا گفته که قصد دارد تکنولوژی کوالکام را به خودروها، لوازم خانگی هوشمند و گجت های پوشیدنی نیز منتقل کند. 

>>شرکت کوالکام شروع به تست چیپست ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۸۱۰ کرد

کوالکام هم اکنون تکنولوژی‌هایی را در دست تولید دارد که "گفتگو" و "مشاهده" خودروها را با یکدیگر امکان‌پذیر می‌کند. 

این کمپانی همچنین قصد دارد تمامی لوازم موسوم به اینترنت اشیاء یا Internet of Things چون چراغ‌های خانگی، دستگاه‌های تنظیم حرارت، بخاری‌های هوشمند و ماشین‌های لباس‌شویی را نیز به یکدیگر و اینترنت متصل کند. تبلت/کامپیوترها نیز از جمله بخش‌های جذاب بازار است که کوالکام را بیش از گذشته به سمت خود جذب کرده است.

>>شارپ و کوالکام با بهره گیری از تکنولوژی صفحه نمایش IGZO و MEMS تبلت ۷ اینچی تولید کردند

بخش فروش چیپ گوشی های هوشمند کوالکام در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و این کمپانی در صدد است تا با یافتن بازارهای جدید، شرایط رو به رشد خود را ادامه دهد. مدیران این کمپانی می‌گویند که انتظار سودی بسیار بالا را از بخش چیپ گوشی‌های هوشمند و به خصوص بخش میان‌رده و پایین‌رده در سه ماهه پیش رو دارند. 

تکاپوی جدید کوالکام را نمی‌توان بی‌ارتباط با کسب و کارهای جدید کمپانی‌های رقیب دانست. اینتل هم اکنون به دنیای دستگاه‌های پوشیدنی ورود پیدا کرده و انویدیا نیز مدتی است که تبلت و سیستم کنسول گیمینگ خود را راه اندازی کرده است.

مایک واکلی یکی از آنالیزورهای بازار در مورد این تصمیم کوالکام به سی‌نت می‌گوید: "حرکت به سمت بازارهای جدید و رشد هر چه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با اینترنت می‌تواند به رشد کوالکام نیز کمک کند. اگر اسمارت فون ها را به مثابه دروازه ای به دیگر دستگاه‌های مرتبط با اینترنت بدانیم، این قدم کاملا منطقی به نظر می‌رسد."

>>اسنپ دراگون ۸۰۵ کوالکام در راه است ( ۲٫۵ گیگا هرتز ، واسط حافظه ۱۲۸ بیتی و … )

در همین حال، کوالکام از ورود به دنیای چیپ های مخصوص دیتاسنترها نیز خبر داده است. چنین تصمیمی نیز می‌تواند کوالکام را در رقابت مستقیم با اینتل به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده چیپ سرورها قرار دهد. پیش‌بینی شده که کسب و کار مربوط به چیپ دیتاسنترها تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.