دنیای فناوری

بر اساس پیش بینی ها ۴۰ درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند در اختیار کمپانی های چینی خواهد بود

613

abahjp25

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که کمپانی‌های چینی‌ تا پایان سال جاری میلادی ۴۰ درصد از بازار اسمارت فون دنیا را در اختیار می‌گیرند و پیشبینی شده که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۵۰ درصد نیز برسد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

بر اساس بررسی‌های TrendForce تایوان، کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت فون چینی تا انتهای سال ۲۰۱۴ میلادی با کسب ۳۸٫۶ درصد از سهم بازار، ۴۵۰ میلیون گوشی صادر خواهند کرد. این گزارش نشان می‌دهد که کمپانی‌های چینی پس از ورود گسترده به بازارهای بین المللی در سال ۲۰۱۱ به شکل متوسط سالانه ۵۰ درصد رشد را تجربه کرده‌اند. 

>>هوآوی از چیپست جدید هشت هسته ای Kirin 620 خود رونمایی کرد

آلن چن یکی از آنالیزورهای ترندفورس می‌گوید که در سال ۲۰۱۵ این رشد به دلیل حذف سوبسیدها و اشباع بازار چین به ۱۷ درصد کاهش پیدا خواهد کرد، هر چند سهم بیش از ۴۰ درصدی سال آینده چینی‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند حفظ می‌شود و حتی ممکن است در ۲۰۱۶ به بیش از ۵۰ درصد نیز برسد. 

لنوو، هواوی و شیائومی همگی اهداف بلندپروازانه ای را برای سال‌های آینده خود اعلام کرده‌اند. رییس شیائومی حتی در پیشبینی عجیبی خود را بزرگ‌ترین تأمین کننده اسمارت فون دنیا در کمتر از ۱۰ سال آینده دانسته است. 

>>میزان فروش گوشی هوشمند در سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ و پیشروی شیائومی تا رده سوم دنیا

آمارها بیانگر این است که هر کدام از کمپانی‌های مذکور با صادرات حدود ۶۰ میلیون عدد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۴ بیش از گذشته به سامسونگ و اپل نزدیک خواهند شد. 

125201

گفته می‌شود که رقم صادراتی هر کدام از این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۵ به ۱۰۰ میلیون عدد خواهد رسید. چن پیشبینی کرده که لنوو (صاحب کنونی موتورولا) و شیائومی موفقیت‌هایشان در کشور چین را در بازار بین المللی نیز تکرار خواهند کرد. 

مدیران ارشد سامسونگ در نشستی که پیش‌تر با سرمایه گذاران خود داشتند، در ادامه موفقیت شیائومی ابراز تردید کرده بودند. شیائومی نیز که قرار بود تا پایان امسال به بازارهای آمریکای جنوبی وارد شود، از این تصمیم منصرف شده و علت آن را تمرکز بیشتر در کشور چین و کشورهای حاشیه آن اعلام کرده است. 

>>بررسی اجمالی گوشی هوشمند شیائومی Mi 3

شیائومی تمامی محصولاتش را به شکل آنلاین می‌فروشد و از این طریق هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را به شدت کاهش می‌دهد. این شرکت در سال جاری میلادی توانست غول کره ای سامسونگ را از رتبه نخست تأمین‌کنندگان موبایل چین کنار بزند. 

محقق ترندفورس همچنین اگرچه بیش از ۳۰ درصد از صادرات کمپانی‌هایی هواوی، ZTE و TLC را مربوط به خارج از چین می‌داند، اما گفته که بیشتر بازیگران این بازار همچنان به تمرکز در کشور چین ادامه می‌دهند. این کمپانی‌ها در نهایت به دنبال اشباع بازار چین و به قصد افزایش رشد، بازارهای هند و آمریکای لاتین را نشانه خواهند گرفت. 

>>ZTE از فبلت جدید خود با نام Grand XMax رونمایی کرد

در حالی که تاکنون نشانه ای از واکنش جدی اپل به این رقبا شاهد نبوده‌ایم، سامسونگ به دنبال کاهش ۶۰ درصدی سود نسبت به سال گذشته میلادی، تغییراتی بنیادین را در پیش گرفته است. افزودن سهم اسمارت فون های میان‌رده و پایین‌رده و همچنین تمرکز هر چه بیشتر بر نوآوری در اسمارت فون های بالارده به عنوان سیاست اصلی سامسونگ در سال‌های آینده اعلام شده است.

منبع : cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.