دنیای فناوری

فناوری صفحه نمایش های سه بعدی ۴K بدون نیاز به عینک توشیبا در گوشی های هوشمند استفاده خواهند شد

739

3d

صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی جدید توشیبا علاوه بر بی‌نیازی به عینک می‌تواند با تغییر وضعیت به حالت دوبعدی و سه‌بعدی، تصاویری با رزولوشن ۴K را به نمایش بگذارد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی بدون استفاده از عینک تکنولوژی جدیدی نیست، اما صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی بدون عینک با رزولوشن UHD 4K همچنان در مراحل نخستین خود قرار دارند. توشیبا که با تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی بدون عینک آشناست، امروز اعلام کرده که موفق به تولید صفحه‌نمایش سه‌بعدی ۴K شده است.

>>اخبار درز کرده از سامسونگ گلکسی نوت ۵ ، صفحه نمایش ۶ اینچی و ۴K AMOLED

آخرین نوآوری توشیبا در تولید صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی علاوه بر حذف عینک، از "یک لنز LCD GRIN با یک صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی LCD 4K استفاده می‌کند" که با جزئیاتی بسیار بالا، تداخل بسیار کمی را تولید می‌کند. به عبارت دیگر این صفحه‌نمایش‌ها می‌توانند تصاویر سه‌بعدی را با رزولوشن بالاتر و مشکلات دوبینی کمتر به ارمغان بیاورد. دوبینی از جمله مشکلات رایج صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی امروزی است.

توشیبا همچنین افزوده که این صفحه‌نمایش‌ها قادرند بین حالت UHD 4K دوبعدی و حالت سه‌بعدی بدون کاهش درخشندگی در حالت سه‌بعدی و یا کاهش کیفیت در حالت دوبعدی نقل‌مکان کنند.

توشیبا ادعا می‌کند که میزان تداخل در این صفحه‌نمایش‌ها را به دو درصد رسانده، در حالی که در صفحه‌نمایش‌های معمول سه‌بعدی این تداخل به پنج درصد می‌رسد. توشبیا اعتقاد دارد که حاصل چنین اتفاقی تولید یک رزولوشن سه‌بعدی ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل است که می‌تواند در آن واحد برای نمایش تصاویر دو بعدی و سه‌بعدی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار گیرد.

>>چیپست A8 اپل بدون هیچ نرم افزاری توانایی اجرای فایل های ۴K را دارد

این کمپانی همچنین در اطلاعیه خبری خود اشاره ای نیز به استفاده از این صفحه‌نمایش‌ها در دستگاه‌های موبایل داشته است. مدت‌هاست که زمزمه حضور صفحه‌نمایش‌های سه‌بعدی واقعی در بازار موبایل شنیده می‌شود. آیا تکنولوژی جدید توشیبا می‌تواند آغازکننده این مسیر باشد؟

توشیبا این صفحه‌نمایش را در نمایشگاه CES سال جدید به نمایش در می‌آورد.

منبع : Toshiba

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.