دنیای فناوری

ایسوس از دو گوشی زنفون ۲ و زنفون زوم در نمایشگاه CES 2015 رونمایی کرد

448

gsmarena_001

سال گذشته شرکت «ایسوس» (ASUS) خط تولید گوشی‌های هوشمند سری «زن فون» (ZenFone) را راه‌اندازی کرد. امسال هم ایسوس با رونمایی از دو مدل جدید از سری گوشی‌های موردبحث با عناوین «زن فون ۲» (ZenFone 2) و «زن فون زوم» (ZenFone Zoom) پا به نمایشگاه CES 2015 (یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فن‌آوری در جهان که در شهر لاس‌وگاس آمریکا در حال برگزاری است) گذاشت.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

سیستم‌عامل دوگوشی هوشمند جدید ایسوس، اندروید ۵٫۰ یا همان «آب‌نبات‌چوبی» (Lollipop) است. در نظر داشته باشید که مدل Zoom از این دو محصول دارای دوربین عکاسی قوی‌تری نسبت به دیگر مدل مشابه خود است. زن فون ۲ از یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی «فول اچ دی» (FULL HD) با تراکم پیکسل ۴۰۳ppi بهره می‌برد.

gsmarena_001 (1) gsmarena_002

ازاین‌رو می‌توان آن را هم‌رده با گوشی‌هایی مانند آیفون ۶ دانست. از دیگر مشخصات فنی گوشی موردبحث می‌توان به پردازشگر ۶۴ بیتی ۴ هسته‌ای محصول شرکت «اینتل»‬ (Intel) و یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری و استفاده از رابط کاربری «زن یو آی» (ZenUI) در سیستم‌عامل خود اشاره کرد.‬

gsmarena_002 (1)

دیگر محصول معرفی‌شده ایسوس یعنی زن فون زوم، در بیشتر موارد مشابه زن فون ۲ است. با این تفاوت که شرکت سازنده در مدل زن فون زوم تمرکز بیشتری بر روی دوربین عکاسی آن داشته است. به‌طوری‌که بتواند امکانات بیشتری را برای هواداران عکاسی فراهم کند.

gsmarena_003 gsmarena_004

هر دوگوشی هوشمند مذکور از یک دوربین ۱۳ مگا پیکسلی بهره می‌برند.  با فرق این‌که در عدسی مدل زوم از فن‌آوری‬ «10-المنت» (10-element) همراه با ۳ برابر زوم «اپتیکال» (Optical) استفاده‌شده است. همچنین دوربین مدل زوم دارای لرزش گیر تصویر هم هست. در نظر داشته باشید که طراحی قسمت پشتی مدل زوم ذهن بسیاری از کاربران را به سمت گوشی «نوکیا لومیا ۱۰۲۰» (Nokia Lumia 1020) سوق می‌دهد.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.