دنیای فناوری

اینتل از نسل پنجم پردازنده های خود موسوم به Broadwell رونمایی کرد

558

 

شرکت اینتل به طور رسمی از خط تولید نسل پنجم پردازنده های خود که از سیستم های Celerion گرفته تا Core i7 و از مدل های Ultrabook تا کامپیوترهای All-in-One  را تحت پوشش خود دارد ، پرده برداشت . نسل پنجم این تراشه ها (موسوم به Broadwell ) اولین تجربه ساخت پردازنده ۱۴nm (14 نانومتری) ، پایین تر از پردازنده ۲۲nm هسول میباشد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

همراه با Broadwell ، اینتل از وجود یک سیستم Cherry Trial system روی تراشه های تبلت ها خبر داد.

>>اینتل از پردازنده های سری جدید هسول سری E خود رونمایی کرد

پردازنده جدید یک تغییر ۳۷% روی کوچکتر شدن تراشه ها را به همراه دارد ، این در حالیست که پردازنده افزایش ۳۵% ترانزیستور ها را برای کارایی بهتر را نیز به همراه دارد. اینتل مدعی است که یک جهش ۲۴  درصدی در سرعت GPU و سینک شدن سریع انکودینگ ویدئو را دارا میباشد که فقط نصف زمان پردازنده قبلی خود را برای کارها نیاز دارد.

مصرف باتری هم در این پردازنده بهبود یافته و شما میتوانید در شرایط کار سنگین ، انتظار یک ساعت و نیم کار بیشتر را از سیستم خود را نسبت به پردازنده نسل چهارم داشته باشید . عضو جدید خانواده Core  توان مصرفی ۱۵w  یا ۲۸w را دارا میباشند.

در قسمت پردازنده های گرافیکی ، اینتل گزینه های HD Graphics 5500 و ۶۰۰ به علاوه Iris 6100 را دارا میباشد. این GPU  ها از رزولیشن ۴K Ultra HD همراه با کدک تازه به میدان آمده h.265 و ۴K Wireless به وسیله WiDi پشتیبانی میکنند. در بخش گرافیکی این نوید داده میشود که سری جدید از DirectX 12  و Open GL 4.3  به علاوه Open CL 2.0. نیز پشتیبانی میکنند.

>>انودیا از تراشه گرافیکی قدرتمند تگرا X1 با توان عملیاتی ۱ ترافلاپ رونمایی کرد

به جز سری Core  ، سری Celerons و Pentiums هم در محصولات جدید به چشم میخورد. Core M که قبلا در سری سامسونگ  9 2015 مشاهده کردیم در واقع قسمتی از سری Broadwell بوده است.

gsmarena_002

برای بیشتر دیوایس های پرتابل ، چیپست Cherry Trail  هم روی پردازنده ۱۴nm ساخته شده است و با معماری ۶۴bit ارائه میشود، گرافیک بهبود یافته همراه با Generation 8-LP GPU و Cat. 6 LTE (300Mbps) همراه با مودم اینتل ارائه میشود.

این چیپست از قفل صورت و اثر انگشت پشتیبانی میکند به علاوه از ویژگی RealSense برای تجسم سه بعدی را نیز دارا می باشد.

محصولات Cherry Trailانتظار میرود از نیمه های سال جدید میلادی در انواع گجت ها دیده شوند. امکان وجود تراشه هایی برای کامپیوتر های خانگی نیز وجود دارد که احتمالا بعدا از سوی شرکت اینتل معرفی خواهند شد.

منبع : Gsmarena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.