دنیای فناوری

پاوربانک چیست ؟

477

11111111

به‌تازگی لوازم جانبی متنوعی برای گوشی‌های موبایل تولید شده و شارژرهای همراه یا به‌اصطلاح پاوربانک‌ها، یکی از کاربردی‌ترین این محصولات به حساب می‌آیند. همان‌طور که از نام این دستگاه‌ مشخص است، از این وسیله برای شارژ کردن گجت‌های الکترونیکی (مانند گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) در مواقعی که دسترسی به برق شهری نیست، استفاده می‌شود.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اکثر پاور بانک‌ها دارای خروجی USB هستند که از طریق این درگاه به دستگاه‌های هوشمند متصل می‌شوند. این خروجی دارای جریان‌های متفاوتی است. به‌طور نمونه، برای شارژ کردن گوشی موبایل از خروجی USB با جریان یک آمپر و ولتاژ ۵ ولت و برای شارژ کردن تبلت، از خروجی USB با جریان ۱/۲ آمپر و ولتاژ ۵ ولت استفاده می‌شود. واحد ظرفیت شارژرهای همراه «میلی‌آمپرساعت» است.

هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، تعداد دفعاتی که می‌توان به‌وسیله‌ آن، دستگاه‌های هوشمند را شارژ کرد بیشتر می‌شود. برای به دست آوردن تقریبی این تعداد، می‌توان ظرفیت شارژر همراه را بر ظرفیت باتری وسیله شارژ شونده تقسیم کرد.

این وسایل کاربردی اغلب دارای باتری‌های لیتیوم-یون هستند و می‌توانند برای مدت طولانی شارژ را در خود نگاه دارند؛ بنابراین از پاوربانک‌ها می‌توانید در مسافرت‌های طولانی و در مواقعی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد استفاده کنید. به‌علاوه، ابعاد پاور بانک‌ معمولا به‌اندازه‌ یک گوشی موبایل است و می‌توانید آن‌ را در داخل هر نوع کیفی قرار داده و به‌راحتی با خود حمل کنید. با پاوربانک‌ها دیگر نگرانی بابت کمبود شارژ دستگاه‌های هوشمند خود نخواهید داشت.

منبع : Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.