دنیای فناوری

لنوو P90 اولین گوشی هوشمند مبتنی بر چیپست ۶۴ بیتی اتم اینتل رونمایی شد

535

News002

طی چند سال گذشته مجموعه‌ی «لنوو» (Lenovo) به‌عنوان یکی از مشتریان پروپاقرص پردازنده‌های «اینتل» شناخته شده است. مشارکت این دو مجموعه‌ی پرکار بر کسی پوشیده نبوده و نیست؛ به‌همین خاطر هم معرفی تلفن همراه هوشمند جدید لنوو بر مبنای پردازنده‌های اینتل در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی چندان دور از ذهن نبود. حالا شایعات و گمانه‌زنی‌ها رنگ و بوی واقعیت به‌خود گرفته‌اند و با رونمایی رسمی از «لنوو پی۹۰» (Lenovo P90) معلوم شده این تلفن همراه هوشمند، به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی «اتم» مجهز خواهد شد. 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

با وجود این‌که اینتل اخیرا روی پردازنده‌های پلتفرم Cherry Trail اتم با تکنولوژی ۱۴ نانومتری مانور فراوانی داده و قصد دارد این مدل را در سال ۲۰۱۵ به‌شکل عمده وارد بازار کند؛ تلفن همراه هوشمند جدید لنوو به پردازنده‌ی Z3560 با تکنولوژی ۲۲ نانومتری که بر مبنای استاندارد Moorefield اینتل طراحی شده، مجهز خواهد بود. هم‌چنین از این پردازنده‌ی چهار هسته‌ای می‌توان انتظار فرکانس کاری برابر با ۱٫۸ گیگاهرتز داشت.

lenovo-p90-9-1280x960

البته برخلاف پردازنده‌ی مرکزی پی۹۰ که لنوو تمام تلاش‌اش را به‌کار بسته تا به جدیدترین تکنولوژی‌های روز مجهز باشد، پردازشگر گرافیکی آن چندان هم به‌روز نیست. گوشی جدید لنوو از پردازش‌گر گرافیکی G6430 (مدلی که پیش از این در ساختار سخت‌افزاری گوشی «آی‌فون ۵اس» هم از آن استفاده شده بود) بهره می‌برد. هرچند این پردازنده‌ی گرافیکی به‌پای مدل‌های روز نمی‌رسد، اما هنوز هم می‌توان انتظار اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین و حجیم را از آن داشت.

>>لنوو K3 گوشی ۱۰۰ دلاری لنوو برای رقابت با گوشی های شیائومی

lenovo-p90-4-1280x960

برای پی۹ صفحه‌ی نمایشی ۵٫۵ اینچی با رزولوشن تمام HD یعنی ۱۹۲۰*۱۰۸۰ که از قابلیت لمس چند انگشتی (حداکثر ۵ انگشت) پشتیبانی می‌کند، درنظر گرفته شده است. هم‌چنین این گوشی به ۲ گیگابایت RAM و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است. نکته‌ی قابل توجه در طراحی سخت‌افزاری پی۹، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری آن است که از حیث ابعاد حتی بزرگ‌تر از باتری گوشی‌هایی مثل «اپل آی‌فون ۶پلاس» (حداکثر توان ۳۰۰۰ میلی‌آمپر) است.

>>بررسی اجمالی گوشی هوشمند لنوو Vibe X2 + ویدئو

lenovo-p90-2-1280x960

هم‌چنین تلفن همراه هوشمند لنوو پی۹ در زمان عرضه به سیستم عامل اندروید ۴٫۴ (کیت‌کت) با قابلیت ارتقا تا اندروید ۵٫۰ مجهز خواهد بود. طراحان لنوو اعتراف کرده‌اند که هدف‌شان از تولید پی‌9 رفع نیاز کاربرانی است که قصد دارند از تلفن هوشمند خود برای مصارف صنعتی استفاده کنند. همین موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری این مدل باشد. احتمالا سخت‌افزار و نرم‌افزار پی۹ به‌گونه‌ای بهینه خواهد شد که کاربران بتوانند از این گوشی یک روز تمام در مصارف صنعتی و کاری استفاده کنند. در انتها هم می‌توان به مودم  XMM7260 ساخت اینتل اشاره کرد که می‌تواند ارتباط به شبکه‌ی ۴G را برای کاربران پی۹ فراهم کند.

lenovo-p90-3-1280x960

قیمت، فراوانی در بازار و بهینه بودن مصرف انرژی مولفه‌هایی هستند که می‌توانند در توفیق فروش یک تلفن همراه هوشمند نقش به‌سزایی ایفا کنند؛ با توجه به برنامه‌ی لنوو برای عدم عرضه‌ی پی۹ در بازار امریکا (مدل‌های مجهز به مودم XMM7260) باید منتظر ماند و دید اولین گوشی مجهز به پردازنده‌های ۶۴ بیتی اتم چه سرنوشتی در بازار پرترافیک سال ۲۰۱۵ پیدا خواهد کرد.

منبع : technobuffalo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.