دنیای فناوری

تکنولوژی میراکست چگونه کار می کند ؟

716

Miracast_1_original

در این مطلب به استانداردهای انتقال تصویر گجت‌ها به صفحه‌نمایش تلویزیون این بار می‌خواهیم به تکنولوژی میراکست (Miracast) بپردازیم. میراکست یک استاندارد وایرلس برای انتقال تصاویر گوشی، تبلت و لپ تاپ بر روی صفحه‌نمایش بزرگ تلویزیون بر پایه Wi-Fi Direct است. این استاندارد به کاربر این امکان را می‌دهد تا تصاویری تا رزولوشن ۱۰۸۰p و صدای ۵٫۱ کاناله را عینا روی صفحه بزرگ تلویزیون نمایش دهد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

امروزه بسیاری از تلویزیون‌های جدید و به ویژه انواع هوشمند آن‌ها از میراکست پشتیبانی می‌کنند. اما خوشبختانه استفاده از این استاندارد روی تمامی تلویزیون‌ها با استفاده از یک آداپتور میراکست که به درگاه HDMI وصل می‌شود فراهم است. با وجود پشتیبانی محصولات شرکت‌های بزرگ از میراکست، به نظر می‌رسد این تکنولوژی در مدت زمانی کوتاه بتواند به پراستفاده‌ترین استاندارد انتقال تصویر از گجت‌های همراه به تلویزیون تبدیل شود. 

مایکروسافت در نسخه ۸٫۱ ویندوز و گوگل در نسخه ۴٫۲ اندروید، پشتیبانی از میراکست را به امکانات سیستم‌عامل‌هایشان اضافه کردند. برای استفاده از این قابلیت در اندروید، در تنظیمات Display باید به سراغ گزینه Cast screen یا Wireless display بروید. این تنظیمات ممکن است در گجت اندرویدی شما به گونه ای دیگر باشد. 

>>چرا نیازمند بسط و گسترش تکنولوژی وای فای هستیم ؟

DSM-260 یک آداپتور سازگار با میراکست از D-LINK است که به راحتی می‌توانید آن را در بازار ایران پیدا کنید. این آداپتور علاوه بر میراکست، از استانداردهایی نظیر DLNA و MirrorOP نیز پشتیبانی می‌کند. از نکات قابل توجه در مورد این مدل می‌توان به حضور کانکتور ۳٫۵ میلی‌متری A/V در کنار HDMI به عنوان خروجی تصویر در آن اشاره کرد. از این لینک می‌توانید لیست جامع دستگاه‌های سازگار با میراکست را مشاهده کنید.

منبع : wikipddia

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.