دنیای فناوری

شایعاتی در مورد گوشی نسل بعدی آیفون اپل موسوم به آیفون ۶S

432

iPhone-6S-Mini

با آغاز سال جدید اخبار پیرامون نسل بعدی گوشی‌های آیفون ۶ نیز شدت گرفته است. در زیر می‌توانید از جدیدترین شایعات پیرامون آیفون ۶s مطلع شوید.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

تنها چند ماه از معرفی و فروش آیفون ۶ می‌گذرد، اما از همین حالا شایعات پیرامون نسل بعدی این گوشی‌های هوشمند در رسانه‌های عمدتا چینی و تایوانی شنیده می‌شود. آخرین شایعات نشان می‌دهد که اپل قصد دارد از تکنولوژی Force Touch که هم‌اینک در اپل واچ تعبیه شده، در آیفون ۶s استفاده کند. 

اپل پیشتر تکنولوژی Force Touch را مهم‌ترین قابلیت لمسی پس از مولتی‌تاچ دانسته بود. این تکنولوژی به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که تفاوت میان لمس‌های آرام و یا فشار‌های محکم‌تر را درک کنند و بدین ترتیب عملکردهای متفاوتی را بر این مبنا در اختیار کاربر قرار دهد. 

>>مقایسه گوشی نکسوس ۶ پرچم دار گوگل با گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس پرچم داران اپل

در تکنولوژی مولتی‌تاچ می‌توان بر روی صفحه نمایش ضربه زد، بالا و پایین کرد، فشارهای طولانی داشت، اما صفحه نمایش قادر به درک میزان محکم‌بودن یا آرام‌بودن فشار دست شما نیست؛ قابلیتی که حالا با Force Touch امکان‌پذیر خواهد بود. 

اپل در این بین یک مشکل نیز وجود دارد: صفحه‌نمایش‌هایی که اپل برای آیفون‌های کنونی استفاده می‌کند، ممکن است از Force Touch پشتیبانی نکنند. 

apple_store_istanbul

در وبسایت اپل واچ به روشنی عنوان شده که تکنولوژی Force Touch با بهره‌گیری از "الکترودهای بسیار کوچک به دور صفحه‌نمایش رتینای انعطاف‌پذیر" ممکن شده است. پس ویژگی بارز صفحه نمایش پشتیبانی کننده از Force Touch انعطاف‌پذیر بودن آن خواهد بود. بنابراین در صورتی که شایعه اخیر صحیح باشد، صفحه نمایش آیفون ۶ انعطاف‌پذیر خواهد بود.  

گزارش دیگری که توسط منبعی تایوانی منتشر شده به استفاده از رم دو گیگابایت در آیفون ۶s اشاره دارد. به گفته وبسایت TechNews این رم از تکنولوژی LPDDR4 بهره خواهد برد. رم‌های کنونی اپل در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس یک گیگابایت ظرفیت دارند و بر اساس تکنولوژی LPDDR3 تولید شده‌اند. 

>>مقایسه دو فبلت قدرتمند بازار آیفون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ ، نبرد غول ها

ظاهرا اپل به دلیل قیمت حدود ۳۵ درصد بالاتر این رم‌ها نسبت به مدل‌های قدیمی هنوز تصمیم قطعی خود در مورد استفاده از آن‌ها را نگرفته است. علاوه بر این نگرانی‌هایی نیز به دلیل مشکلات پیش آمده بر سر تولید آن در کمپانی Micron وجود دارد. اما گفته شده که این مشکلات فعلا رفع شده است. 

انتظار می‌رود که میکرون ۲۰ درصد از رم‌های اپل آیفون ۶s را تولید کند. هاینیکس و سامسونگ نیز به ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد از این رم‌ها را تأمین می‌کنند. 

در خبری دیگر وبسایت UDN تایوان به نقل از یکی از تأمین کنندگان اپل گزارش داده که آیفون ۶s به سیستم لنز دوگانه مجهز می‌شود که قابلیت زوم اپتیکال را به آن اضافه خواهد کرد. این منبع نیز به استفاده از تکنولوژی Force Touch در این گوشی اشاره کرده است. 

>>تست طول عمر باتری گوشی آیفون ۶ اپل

UDN همچنین افزوده که آیفون‌های امسال نیز چون مدل‌های سال قبل در اندازه‌های ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچ باقی می‌مانند و امکان تولید مدل ۴ اینچی آیفون ۶ بسیار کم خواهد بود.

منبع : forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.