دنیای فناوری

چطور رمز فراموش شده ی وای فای بر روی ویندوز ۸٫۱ را بازیابی کنیم ؟

641

 

برای من به شخصه بسیار اتفاق افتاده زمانی که به خانه ی دوستان و یا نزدیکان می روم و از آنها برای اتصال به اینترنت رمز وای فایشان را میخواهم میبینم که رمز وای فایشان را فراموش کرده اند یا زمانی که مثلا برادرم به خانه ی  من می آید و میخواهد با گوشی جدیدش به اینترنت متصل شود و از من رمز شبکه ی وای فایم را میپرسد من این رمز را فراموش کرده ام زیرا من این رمز را دو سال پیش به وسایلی که به شبکه متصل میشوند وارد کرده ام و آنها بعد از ذخیره ی رمز هر بار خود به صورت خودکار به شبکه متصل میشوند و نیازی نیست که من هر دفعه رمز را دوباره وارد کنم و همین موضوع در گذر زمان باعث میشود که رمز به دست فراموشی سپرده شود.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

خوشبختانه راه حل ساده ای وجود دارد که طریق آن میتوان رمز ذخیره شده ی وای فای در کامپیوتر را بازیابی کرد. در اینجا به توضیح مراحل لازم برای انجام اینکار در ویندوز ۸٫۱ می پردازیم.

>>چطور و چگونه سرعت های بالاتری را مودم وای فای خود تجربه کنیم ؟

گام اول: از اتصال کامپیوترتان به شبکه ی وای فای اطمینان حاصل کنید. در صورتی که به شبکه متصل نیستید برای اتصال ابتدا با کشیدن انگشت بر روی سمت راست صفحه ی نمایش یا بردن نشانگر موس به بالای صفحه سمت راست و کلیک کردن در ان ناحیه نوار Charmرا بیرون بکشید. حال بر روی آیکن Network کلیک کرده و شبکه ی مورد نظرتان را انتخاب و با کلیک بر روی آن اتصال را برقرار کنید. دقت داشته باشید اینکار زمانی بدون درخواست رمز (که البته فراموش شده) انجام میشود که قبلا رمز را در کامپیوتر وارد و ذخیره کرده باشید.

گام دوم: از صفحه ی دستکتاپ بار دیگر نوار Charm  را باز کردهو بر روی آیکن Setting کلیک و سپس گزینه ی Control Panel  را انتخاب نمایید.

>>چگونه بدون کابل و وای فای فایل های خودمان را بین گوشی و کامپیوتر خود انتقال دهیم ؟

گام سوم:در این مرحله بعد از انتخاب گزینه ی Network and Internet بر روی View network Status and Tasks کلیک کنید.

گام چهارم: حال در کنار عبارت Connection شما آیکن وای فای و نام شبکه ای که به آن متصل هستید را می بینید. بر روی شبکه ی وای فایتان کلیک کنید تا پنجره ی Wi-Fi Status باز شود سپس از پنجره ی باز شده گزینه ی Wireless Propertiesرا انتخاب نمایید.

>>وای فای (WiFi) چیست؟

گام پنجم: اکنون پنجره ی جدیدی برایتان گشوده شده است. از بالای پنجره بر روی تب Security کلیک کنید تا بتوانید رمز ورد خودتان را که بصورت چند نقطه ی سیاه است ببینید. تیک Show Characters را بزنید و اکنون این شما و این رمز وای فایتان !

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.