دنیای فناوری

پنج را ه برای کاهش میزان مصرف ترافیک اینترنت در گوشی های هوشمند و تبلت

857

untitledsdfdsf

در اوایل ورود موبایل به زندگی انسان ها حرف و حدیث ها بر سر تعداد دقایقی بود که میشد با یک موبایل حرف زد زیرا تنها وظیفه ی مهم یک موبایل همان برقراری تماس صوتی  و در واقع محدودیت اصلی، شارژ کم باطری های موبایل بود.اما امروزه ماجرا شکل دیگری به خود گرفته و ملاک ها متفاوت شده است. این روزها همه چیز حول میزان داده ی منتقل شده توسط گوشی میچرخد. گویی پایانی برای این ماجرا وجود ندارد و همواره باید مانعی بر سر راه خواسته های نامحدود آدمی وجود داشته باشد.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

زمانی دسترسی به اینترنت دلیل آپ برای خیلی از ما آرزو بود در حالی که اکنون همان آرزو برای همه ی ما خنده دار است اما آنچه امروز برای ما به نوعی آروزست دستیابی به اینترنتیست که در عین حال که از سرعت بالایی برخوردار است از نظر ترافیکی نیز برای ما محدودیتی ایجاد نکند.شکی نیست که در حال حاضر آرزوی دلچسبیست اما بهتر است تا به آن روز رویاپردازی را کنار بگذاریم و راه هایی را برای صرفه جویی در مصرف ترافیک اینترنت یاد بگیریم قبل از آنکه هزینه های بالای مصرف بی رویه شیرینی آن را به کاممان تلخ کند با ما همراه باشید تا پنج فعالیتی که باعث مصرف زیاد ترافیک میشود را به شما معرفی نماییم.

>>یازده ترفند برای کم کردن مصرف اینترنت در دستگاه های اندرویدی

یک: آپلود ویدیو: سعی کنید کمتر به آپلود ویدیو در شبکه های اجتماعی و سایت هایی همچون یوتیوب و آپارات بپردازید و اگرمجبور به این کار شدید تا حد امکان  کیفیت ویدیوی ارسالی را کاهش دهد تا از حجم آن کاسته شود.شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر دقیقه ویدیو با کیفیت اچ دی با کمی بالا و پایین حدود دویست مگابایت حجم دارد.یعنی اگر بخواهد در ماه فقط ده دقیقه ویدیو آپلود کنید چیزی حدود دو گیگ ترافیک برایتان آب میخورد.

دو: تماس تصویری: همه میدانیم لذت دیدن عزیزان و دوستانمان هنگام حرف زدن با آنها از طریق گوشی هوشمند بسیار شیرین است و به همین خاطر از برنامه هایی مانند اسکایپ برای ایجاد تماس تصویری بهره میگیریماما خوب است دفعه ی بعدی که مبادرت به انجام این کار میکنید به خاطر داشته باشید کهبطور میانگین هر دقیقه تماس تصویری حدود ۳ مگابایت ترافیک مصرف میکند. پس جا دارد فقط با افرادی تماس تصویری برقرار کنید که از دیدنشان واقعا لذت میبرید!

سه: بازی های آنلاین: نگران نباشید همه ی بازی های آنلاین اینگونه نیستند.شما میتوانید به راحتی به انجام بازی های سبک آنلاین بپردازید بدون آنکه ترافیک زیادی را از دست بدهید. اما داستان در مورد بازی های سنگین و ریل تایم (Real Time) به گونه ای دیگر استبازی هایی همچون اسفالت ۸ و مدرن کمبات ۵ میتوانند خرج اساسی روی دست شما ( یا پدرتان!) بگذارند.بطور میانگین هر دقیقه بازی ریل تایم حدود یک مگابایت ترافیک مصرف میکند.

چهار: تماشای آنلاین ویدیو: شکی نیست یکی از جذابترین استفاده هایی که میتوان از اینترنت کرد این است که از طرق آن ویدیوهای مورد علاقیمان را نگاه کنیم. اما برای این کارباید حواستان به چند نکته باشد.اول اینکه سعی کنید ویدیوهای با کیفیت زیاد بالا دانلود یا نگاه (بصورت آنلاین) نکنید مگر اینکه کیفیت آن برایتان اهمیت خاصی داشته باشد و دوم اینکه اگر قرار است یک ویدیو را چند بار ببینید حتما آن را دانلود کنید و از دیدن چندباره ی آن بصورت آنلاین بپرهیزید.

پنجم: گوش دادن آهنگ بصورت آنلاین: همان موضوعی که در مورد ویدیوها گفتیم در مورد آهنگ ها نیز صدق میکند.پس از گوش دادن چندباره ی آهنگ ها بصورت آنلاین یا استفاده از برنامه هایی که اهنگ را به صورت آنلاین پخش میکنند بپرهیزید و سعی کنید آهنگ مدنظرتان را (ترجیحا با رعایت حقوق کپی رایت) یک بار برای همیشه دانلود یا تهیه کنید.

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.