دنیای فناوری

تسلا موتورز با همکاری پاناسونیک باتری های لیتیوم یونی

596

تسلا موتورز

تسلاموتورز و پاناسونیک با عقد یک قرارداد شراکتی بزرگ را جهت تولید باتری‌های لیتیوم یونی تشکیل داده‌اند. طی این قرارداد نیمی از فضای گیگافکتوری را پاناسونیک در اختیار خواهد داشت و نیمه دیگر را تسلا و تأمین‌کنندگان کلیدی آن.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

تسلاموتورز برای تولید انبوه باتری خودروی ۳۵ هزار دلاری Model III نیاز به شرکای بسیاری دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ سر از باز بازار در می‌آورد و در همین راستا تسلا و پاناسونیک قرارداد همکاری بزرگی جهت تولید باتری در کارخانه گیگافکتوری به امضا رسانده‌اند.

به موجب این قرارداد، تسلا مدیریت و ساخت تأسیسات و تأمین یوتیلتی های موردنیاز را به عهده خواهد داشت و از طرف دیگر پاناسونیک نیز سلولهای لیتیوم یونی موردنیاز تسلاموتورز را تولید می‌کند. سپس فرآیند اسمبلی نهایی این باتری‌ها با همکاری دیگر شرکای تسلا به سرانجام خواهد رسید. 

2013-tesla-model-s-front-three-quarter-5

هفته گذشته شایعاتی شنیده شد که پاناسونیک تمایل دارد رقمی بین ۱۹۴ تا ۲۹۱ میلیون دلار را در گیگافکتوری تسلا سرمایه‌گذاری کند. در اطلاعیه جدید رقمی از قرارداد عنوان نشده، اما مطمئنا چنین همکاری بزرگی با سرمایه‌گذاری کوچکی همراه نخواهد بود. 

شرکت تسلا به طور جدی سیاست خود را برای همگانی‌کردن خودروی الکتریکی پیگیری می‌کند. Model III این شرکت قرار است در سال ۲۰۱۷ و با قیمتی ۳۵ هزار دلاری سایه تسلا را بر بازار این خودروها گسترده‌تر کند. محصول جدید تقریبا نصف Model S برد مسافتی خواهد داشت، اما همان ویژگی‌های بی‌نظیر تسلا را در خود حفظ کرده است. 

گیگافکتوری در این میان نقشی اساسی در فرآیند کاهش قیمت خودروهای تسلا بازی خواهد کرد. طبق اطلاعیه تسلا این کاهش قیمت از طریق فرآیند اصلاح‌شده‌ای است که در تولید باتری‌های الکتریکی توسط این شرکت به دست آمده است؛ روشی که ظاهرا پیش‌تر در تولید این باتری‌ها در دنیا وجود نداشته است. 

تسلا موتورز

از طرفی تولید اختصاصی و بهینه باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروها (چه در سایز و چه در عملکرد) و همچنین گردآوری تأمین‌کنندگان باتری‌های الکتریکی زیر یک سقف که گیگافکتوری باشد، هزینه‌های نهایی را همچنان پایین آورده است. کاهش یوتیلیتی، نقل و انتقالات و در نتیجه کاهش شغل‌ها نیز از دیگر دلایل افت قیمت از سوی تسلا عنوان شده است. 

گیگافکتوری تا سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵۰۰ کارمند خواهد داشت و نیمی از حجم این کارخانه را شرکت پاناسونیک اشغال می‌کند. نیمه دیگر را خود تسلا و تأمین‌کنندگان کلیدی این شرکت در اختیار خواهند داشت. 

انتشار چنین خبری با اعلام گزارش مالی این شرکت در سه‌ماهه اخیر همزمان شده است. این شرکت در مجموع توانسته با درآمدی ۷۶۹٫۳ میلیون دلاری، افزایشی دو برابری را نسبت به درآمد سال گذشته تجربه کند. اما سود این شرکت در نهایت ۱۶ میلیون دلار بوده تا متحمل ضرری ۶۲ میلیون دلاری در این سه‌ماهه شود. این ضرر علیرغم افزایش دو برابری درآمدها، نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته دو برابر شده است. 

2013-tesla-model-s-front-1 2013-tesla-model-s-headlight (1)
2013-tesla-model-s-interior-1 (1) 2013-tesla-model-s-mirror

دیدن این سه تصویر متحرک نیز خالی از لطف نخواهد بود (۱ و 2 و 3). در این تصاویر نقشه جاه‌طلبانه تسلا را برای گسترش نفوذ ایستگاه های شارژ خود در دنیا مشاهده خواهید کرد. اگر طرح تسلا با موفقیت همراه باشد، تا پایان ۲۰۱۵ تقریبا ۹۸ درصد از جمعیت آمریکا تحت‌پوشش سیستم Supercharging تسلا قرار خواهد گرفت.

منبع : csmonitor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.