دنیای فناوری

استفاده از چه روش های باعث می شود محتوایی شما در فیسبوک بیشتر دیده بشود

1,262

photodune-2323888-thumb-up-like-button-xs

 

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

فرقی نمی کند که در فیسبوک گرداننده یک صفحه رسمی یا فن پیچ باشید یا این که همه وقت خودتون را در این شبکه اجتماعی عظیم صرف  به روز کردن صفحه شخصی خودتون بکنید احتمالا در هر دو صورت دوست دارید مخاطب بیشتری را به خودتون جلب کنید و نوشته ها و محتوای ارسالی شما بیشتر دیده بشود. 

فیسبوک هر روز دست به کار تغییر الگوریتم ها و ساز و کار های می کند که به نحوه نمایش محتوا در نیوز فید و بخش اعلان های کاربران مربوط می شود و آن هم با این هدف که محتوایی بیشتر در پیش چشم کاربران قرار بگیرد که با علاقمندی های آنها مرتبط است گرچه این ساز و کارهای هوشمند باز هم باعث نمیشه تا شما از دیدن آنچه که دوستاتون به نمایش می گذارند محروم نشید یا دوستان و دنبال کنندگان شما محتوای فیسبوکی شما را در زمانی که باید نبینند در این مقاله سعی در معرفی روش های داریم که به پیشنهاد سایت مشبل کمک می کند تا محتوای به اشتراک به گذاشته شما بیشتر از پیش به چشم دوستان و دنبال کنندگان شما بیاید این روش ها بر اساس آمار به دست آمده از کاربری در فیسبوک ، مشارکت بیشتری را در میان مخاطبان و دوستان و دنبال کنندگان شما ایجاد می کند

 

از عکس استفاده کنید

بررسی های نشان می دهند که در پست های فیسبوکی که در آن از عکس استفاده شده است به طور متوسط تا ۴۰ در صد بیشتر مخاطبان را به مشارکت یعنی لایک زدن و کامنت گذاشتن به این پست ها ترغیب می کند بر اساس بررسی ها نه تنها پست های فیسبوکی محتوی عکس ، مشارکت بیشتری را نسبت به ویدئو ها ، لینک های اشتراکی و متن های خالی بر می انگیزند بلکه بیشتر از ۹۳ درصد از پست های که بیشترین مشارکت را در میان کاربران فیسبوک برانگیختند پست های حاوی عکس هستند پست های حاوی عکس به نسبت پست های که صرفا فقط متن هستند تا ۵۳ درصد بیشتر لایک می خورند ۱۰۴ درصد بیشتر مخاطب را ترغیب به کامنت گذاشتن می کنند و احتمال کلیک کردن بر اون ها ۸۴ درصد بیشتر است جالب است بدانید عکس های که به توصیف شما و زندگی شخصی شما نشستن مخاطب بیشتری را به خودشان اختصاص می دهند

 

متن های کوتا بنویسید

اما ارسال پست های کوتاه فقط نسخه کاربردی برای تویتر نیست در فیسبوک هم مخاطبان به متن های کوتاه بیشتر واکنش نشان می دهند و اگر پست فیسبوکی خودتان را در قالب متن کوتاه بنویسید تا ۲۳ درصد بخت جذب مخاطب را بیشتر می کنید این وسط متن های زیر ۲۵۰ کلمه تا ۶۰ درصد و متن های زیر ۸۰ کلمه تا ۶۶ درصد بیشتر از متن های بلندتر مخاطب جلب می کند شاید دلیلش هم ظاهرا این است که کاربر زودتر در مواجه با متن های کوتاه به هدف و ایده اصلی آن پی می برد و به همراهی تشویق می شود

 

از شکلک ها برای بیان احساس استفاده بکنید

اگر قبول کنید یا نه شکلک های کوچک که از آنها برای بیان احساس در چت یا فیسبوک استفاده می شود بیشتر مخاطب ها را به محتوای ارسالی شما جذب می کند یک بررسی نشان می دهد که نه تنها پست های که با این شکلک های اینترنتی تا ۳۳ درصد بیشتر کامنت می گیرند بلکه احتمال به اشتراک گذاشتن این پست ها تا ۳۳ درصد هم بیشتر است شکلک های اینترنتی به خاطر این که حال و هوایی احساسی به متن می دهند باعث می شوند تا ۵۷ درصد بیشتر از متن های که بدون این شکلک ها هستند لایک بگیرند

 

پنج شنبه ها و جمعه ها را از دست ندهید

بررسی میزان مشارکت کاربران در پست های فیسبوکی نشان می دهد که پست های ارسالی در روز های پنج شنبه و جمعه تا ۱۸ درصد بیش از پست های ارسالی در دیگر روز های هفته کاربران دیگر را به خود جلب می کند این موضوع البته ربطی به تعطیلی آخر هفته در ایران ندارد و به میانگین مشارکت کاربران میلیاردی فیسبوک در کشور های مختلف بر میگردد با این حال اگر مخاطبانی از پنج قاره جهان ندارید و مخاطبان شما بیشتر در یک منطقه کاری و زمانی به سر می برند شاید شما هم بتوانید با زیر نظر گرفتن فعالیت چند هفته کاربران و دنبال کنندگان فیسبوکی خود به فرمولی اختصاصی برسید

 

از مخاطبان خود سوال کنید

بررسی ها نشان می دهد که اگر مخاطبان خودتان را طرف سوال قرار بدهید آنها بیشتر به شما واکنش نشان می دهند تا اینکه صرفا حرف های خودتان را با آنها به اشتراک بگذارید پست هایی که در آن از دنبال کنندگان خود سوال کردید ۱۰۰ درصد مخاطبان را به واکنش نشان می دارد تا نسبت به پست های که در آن ها فقط به بیان حرف هایتان پرداخته اید در این میان هم سوال های عمومی تر با کلمه های پرسشیعمومی مثل کی ، کجا و چه کسی ساخته شده است سریعتر و بیشتر از سوال های که با چرا و چطور ساخته شده است و نیاز به فکر کردن بیشتر دارند مخاطبان را به جواب دادن وا می دارند

 

به مخاطبان امکان مشارکت در محتوا را بدهید

بر اساس بررسی ها بخش قابل توجهی از مخاطبان و دنبال کنندگان یک صفحه خاص محتوای صفحه ای را دنبال می کنند که بتوانند در آن به ابراز نظر بپردازند بررسی ها نشان می دهد پست های که مخاطبان را به مشارکت در تولید محتوا تشویق می کنند تا ۳۵ درصد بیشتر از پست های دیگر به جلب مشارکت می پردازند از جمله این که با انتشار یک عکس از مخاطبان بخواهید تا نظرشان را در مورد آن عکس ابراز کنند یا برای آن عکس زیرنویس یا شرح عکس بنویسند

 

به دنبال کنندگان خودتان پاداش بدهید

این مورد ممکن است برای گردانندگان هر صفحه ای ممکن نباشد اما بررسی ها نشان داده که بیش از ۴۰ درصد دنبال کنندگان یک صفحه فیسبوکی دوست دارند در ازای مشارکت در صفحه تخفیف یا پاداش مالی بگیرند اگر گرداننده صفحه یک شرکت خدماتی یا تولید و توزیع کالا هستید امکان برخورداری از تخفیف و پاداش باعث می شود که مخاطبانصفحه بیشتر محتوای صفحه شما را دنبال کنند و در بحث های ان مشارکت کنند پاداش ها الزاما نباید مالی باشند مثلا اگر گرداننده یک صفحه موسیقی هستید یا یک ستاره سینما هستید به اشتراک گذاشتن یک قطعه موسیقی یا ویدئو به طور اختصاصی با کاربران صفحه می تواند انها را به مشارکت ترغیب کند می توانید مسابقه ای ترتیب بدهید و برای برندگان آن امکان دسترسی به یک قطعه موسیقی گروه یا شرکت در کنسرت گروه را به عنوان پاداش در نظر بگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.