دنیای فناوری

چند روش ساده برای محبوبیت و جذب فالور در اینستاگرام

771

 

اینستاگرام در سال های اخیر به مشهورترین شبکه اجتماعی اشتراک عکس تبدیل شده است و بیشتر کاربران عکس ها و نظرات خود را روی این شبکه منتشر می کنند. عکس همیشه جداب تر از متن بوده ، با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار می کند و سریع تر و صمیمی تر می تواند حس عکاس یا سوژه را به دیگران منتقل کند. ابزارهای عکاسی و تصویر برداری جدید مانند تلفن های هوشمند مجهز به دوربین های قوی سلفی نیز در قدرت گرفتن اینستاگرام بی تاثیر نبوده اند

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

اگر کاربر حرفه ای اینستاگرام نیستید و تمایل دارید عکس هایی را که منتشر می کنید. تعداد افراد بیشتری مشاهده کنند و از این طریق بازدید کننده دائمی یا دنبال کننده بیشتر داشته باشید. روش های کاربردی برای افزایش تعداد دنبال کننده و لایک در اینستاگرام را با شما در میان می گذاریم

  1. ارسال پست در زمان مناسب و به طور مرتب

اولین نکته برای کسب موفقیت در اینستاگرام این است که بدانید چه زمانی باید عکس ها و پست های خود را منتشر کنید. این بازه زمانی بر اساس هر منطقه جغرافیایی و کشور متفاوت است. ضمن اینکه باید عادات و روزهای تعطیل کشوری که در آن زندگی می کنید نیز در نظر بگیرید. بیشتر افراد روزهای آخر هفته و روزهای تعطیل فرصت بیشتری برای اینستاگرام گردی دارند. بنابراین بهتر است عکس ها و پست های خوب خودتان را در این روزها منتشر کنید. عمر مفید عکس روی اینستاگرام فقط چهار ساعت است و پس از آن عکس شما در میان هزاران پست دیگر کم خواهد شد.

%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-1

نکته مهم بعدی این است که همیشه و مرتب پست بگذارید. مخاطب شما باید پس از مدتی متوجه که هر روز یا چه ساعت هایی عکس های جدید را اپلود می کنید و منتظر بماند. اگر فاصله آپلودتان طولانی باشد ، فراموش می شوید.

  1. استفاده از هشتگ های مناسب

بدون شک یکی از بهترین روش هایی دیده شدن عکس ها در اینستاگرام ، استفاده هشتگ زیر هر عکس است. بر اساس علاقمندی یا صنعتی که در آن فعال هستید. هشتگ های محبوب و پر طرفدار را پیدا کنید و از آن ها بهره ببرید. هشتگ ها باعث می شوند عکس شما در صفحه پر بازدید کننده و به نمایش گذاشته شود و به زور طبیعی دنبال کننده های جدیدی پیدا کنید.

%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-1

برای هشتگ گذاری کردن عبارتی که بیش از یک کلمه هستند از آندر لاین استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید نام سهراب سپهری را هشتگ گذاری کنید ، بنویسید :

#سهراب_سپهری

>>هشتگ چیست ؟ و نحوه استفاده از آن در شبکه های اجتماعی

  1. در توضیح عکس ها از متن های طولانی استفاده نکنید

برای هر عکس توضیح کوتاه ، مختصر و جذابی بنویسید. شرح عکس ها هر چقدر جذاب تر و هیجان انگیز تر باشد ، به تعداد نظرات بیشتری منجر می شود از متن های طولانی استفاده نکنید. اینستاگرام جای خواندن متن های طولانی چند صد کلمه ای نیست و کمتر فردی چنین متن های را می خواند. بهتر است متن زیر عکس بیشتر از چند خط نباشد

  1. میزبان مسابقه عکاسی باشید

این ترفند برای شرکت های غیر انتفاعی و کسب و کارها بسیار موثر است و اغلب به یافتن تعداد بسیار زیادی دنبال کننده منجر می شود. سعی کنید یک مسابقه عکاسی با محوریت یک یا دو موضوع در حساب کاربری اینستاگرام خود راه اندازی کنید و خودتان میزبان این مسابقه باشید ؛ یعنی عکس ها را منتشر کنید و بعد از بازدید کننده ها درخواست کنید به هر عکس رای بدهند با یان شگرد سعی می کنید مخاطب را در گیر حساب اینستاگرام  خود بکنید

>>چطور بخش فیلترینگ کامنت های اینستاگرام را فعال کنیم ؟

باعث می شوید برایتان عکس بفرستند یا عکس های بیشتری را لایک و امتیاز دهی کنند و برای اینکه هیچ عکس را از دست ندهند و البته رفتار رقبا را زیر نظر داشته باشند. عضو صفحه شما می شوند و بلاگ ها ، انجمن های غیر انتفاعی و سایت ها از این شگرد زیاد استفاده می کنند. روی اینترنت راهنما های زیادی برای راه اندازی کمپین یا مسابقه عکاسی در اینستاگرام وجود دارد که می توانند یاری گر خوبی برای شما باشند

  1. عکس های چالش بر انگیز

گاهی بهتر است به جای اینکه عکسی از کالا ، محصول یا حتی مکانی را که بازدید کرده اید به طور عمومی به نمایش بگذارید. بازی فکری به راه بیندازید و قسمتی از عکس را نشان بدهید یا خبر بدهید که به زودی محصول هیجان انگیزی منتشر می شود یا عکسی باور نکردنی از خودتان منتشر کنید.

این کار علاقه و حس کنجکاوی مخاطب را بر می انگیزد و تحریکش می کند که مرتب صفحه شما را بازدید کند. هر چه قدر در به راه انداختن این بازی فکری و ستیزه جویی مهارت بیشتری داشته باشید و سوژه های خلاق تر و بکرتری انتخاب کنید ، موفقیت شما بیشتر می شود و یا حجم انبوهی از دنبال کننده و لایک های جدید رو به رو می شوید.

>>چطور به تصاویر موجود در اینستاگرام آهنگ اضافه کنیم ؟

فراموش نکنید در میان هزاران عکسی که در یک ثانیه در اینستاگرام منتشر می شوند ، عکس هایی که که سوژه های غیر مستقیم و تحریک کننده دارند و به نوعی غیر عادی هستند ، بیشتر جلب توجه می کنند. اگر شما زیباترین منظره طبیعی را در پارکی انتخاب کنید و یا بهترین دوربین عکس بگیرید و روی اینستاگرام بگذارید ، احتمالا لایک کمتری می گیرد تا نقطه مبهمی از پارک را انتخاب و عکسی غیر عادی منتشر کنید. اگر می خواهید کتابی را معرفی کنید. بهتر است به جای انتشار جلد کتاب که با خط درشت ، نام کتاب ، نویسنده و لوگوی انتشاراتش مشخص است ، تصویری بریده و محو از کتاب را به نمایش بگذارید یا از یک صفحه خاص کتاب عکس بگیرید و منتشر کنید

  1. عکس های بدون ویرایش منتشر کنید

شبکه های اجتماعی رسانه هایی غیر رسمی و صمیمی برای تعامل و ارتباط با مشتری ، مخاطبان، دوستان و افراد دیگر است. خواه فرد حقیقی باشید، خواه شرکتی با نام تجاری معروف و صدها شعبه در سراسر کشور، بهتر است به جای انتشار عکس های رسمی و ویرایش شده که همه چیز منظم، مرتب و تبلیغاتی است، عکس هایی ساده و صمیمی بدون هیچ گونه خودنمایی یا شعار تبلیغاتی منتشر کنید

مردم به اندازه کافی در تبلیغات تلویزیونی، سایت، برنامه موبایل و مانند این ها، برند و شعارهای تبلیغاتی شما را می بینند و با جهره رسمی تان آشنا شده اند؛ پس بهتر است عکس هایی  را که صمیمیت بیشتری دارند و خودماتنی تر هشتند، برای اینستاگرام انتخاب کنید.از تلاش خودتان برای بهبود کیفیت محصول، نماهایی از اتاق کارتان یا حساسیت هایی که در کارخانه دارید، فیلم ها، روزنامه ها و هر چیزی که توجه تان را جلب می کند و برای دیگران ممکن است جذب باشد، عکس بگیریدو به اشتارک بگذارید.

>>اینستاگرام ۵ فیلتر جدید به اپلیکیشن خود اضافه کرد

مخاطبان شما دوست دارند بدانند امروز برای سخنرانی سالیانه شرکت چه لباسی و رنگی انتخاب می کنید تا اینکه بدانند قرار است درباره چه موضوعی حرف بزنید و شعار سال جدید چیست.

عکس های خشک و بی روحی که معمولا روابط عمومی شرکت ها روی سایت ها و رسانه هامنتشر می کنند، هیچ حسی در کاربران اینستاگرام ایجاد نمی کند.

  1. استفاده از برنامه های ویرایش عکس

نسخه های جدید اینستاگرام، فیلترها و ابزارهای ویرایش عکس بسیار مناسبی دارد و کارها را یلی ساده می کند. اما باز هم می توانید از برنامه ها جانبی ویرایش عکس برای قدرت بیشیدن به تصاویر استفاده کنید.

%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-4

این برنامه ها اجازه می دهند چند عکس را با هم ادغام کنید، افکت های مناسب بدهید یا اینکه عکس ها را از نظر سوژه گلچین کنید و به شکل های بهتری نمایش دهید.

  1. انتشار عمومی به جای انتشار خصوصی

برخی افراد برای افزایش حریم خصوصی خود، حساب کربری اینستاگرام را روی دسترسی های محدود و انتشار عکس خصوصی فقط برای افرادی که دنبال کننده هستند، تنظیم می کنند.

به طور طبیعی چنین افرادی نباید انتظار داشته باشند که هر روز تعدادی دنبال کننده جدید داشته باشند یا بر تعداد لایک عکس هایشان افزوده شود.

>>دانلود کنید : با بومرنگ (Boomerang)، برنامه‌ی جدید اینستاگرام می‌توانید ویدیوهای شبیه به GIF بسازید

برعکس، انتشار عمومی عکس ها اجازه می دهد هر فردی که عضو اینستاگرام است در هر منطقه و کشور و با هر زبانی، بتواند عکس شما را ببیند، با آن ارتباط برقرارکند و یکی از دنبال کنندگان شما باشد.

 انتشار خصوصی عکس ها در اینستاگرام همانند نمایش عکس در میهمانی دوستانه است، ولی انتشار عمومی عکس ها همانند نصب بنر بزرگی در بزرگراه های شلوغ شهر است.

  1. از کاربران کمک بخواهید

رووی کمک و مشارکت دنبال کنندگان و کاربرانتان حساب کنید و از آن ها بخواهید هم در سوژه و نوع عکس ها و هم در انتشار و اشتراک گذاریشان با شما همراهی کنند.

از کاربران سوال کنید که دوست دارند چه عکس هایی ببینند و در خواست کنید نظراتشان را در باره عکس ها صریج و راحت بنویسند. اگر صاحب یا فروشنده برند یا نام تجاری هستید، از کاربران بخواهید نظرشان را درباره کیفیت محصولات بیان کنند و بگویند از دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما چه هدفی دارند. همه این فعالیت ها کمک می کند سلیقه مشتریان خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، بهتر درک کنید و در نتیجه مطابق نظراتشان حرکت کنید.

>>اینستاگرام چیست ؟

 برخی شرکت ها از کاربران می خوهند با محصولاتشان عکس بگیرند و برایشان ارسال کنند. چنین حرکتی هم به مدیریت ساده تر و جذاب تر صفجه اینستاگرام کمک می کند و هم مشارکت و همکاری بیشتر کاربران را در پی دارد. برخی اوقات، اگر تعداد دنبال کننده ها واقعا زیاد و در حد قابل قبول باشد، نظرسنجی می تواند استراتژی سال آتی یک شرکت و کسب و کار را تعیین کند؛ چرا که از یک جامعه آماری چند ده هزارتایی نظر سنجی کرده اید.

منبع : Cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.