دنیای فناوری

معرفی ۸ مورد ازجذاب ترین خودروهای کوپه با موتورهای ۴ سیلندر کم حجم

529

 

شاید با شنیدن نام کوپه ، خودرویی با موتور پر قدرت، لاستیک های پهن اسپرت، بدنه ای با طراحی عجیب و با قابلیت های استثنایی در ذهن شنونده تداعی شود، ولی امروزه این کلاس از خودرو از طرح خودروهای خاص مذکور خارج شده و ابعاد بدنه و فرمول های فنی آن به کلی تغییر یافته است. در این مطلب ۸ مدل از جذاب ترین خودروهای کوپه با موتورهای ۴ سیلندر کم حجم، سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بازارهای جهانی موفقیت بیشتری کسب کرده اند را مورد بررسی قرار داده ایم.

با استخراج بیت کوین ، پولدار شو!! آموزش برنامه نویسی Galaxy J8 2018

آلفارومئو ۴C

کوپه دو در ایتالیایی آلفارومئو ۴C با ظاهری اسپرت تنها عضوی از خودروهای حاضر در این نوشته بوده که موتور آن در عقب قرار گرفته است. این ماشین با پیشرانه ۴ سلندر ۷/۱ لیتری توربو، قدرت خروجی ۲۳۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۹ نیوتن متر را فراهم می کند و به علت برخورداری از بدنه از جنس فیبر کربن، دارای وزن مناسب ۱۱۲۰ کیلوگرم است. ۴C با سامانه پویای دیفرانسیل عقب و هندلینگ تیز و مناسب، لذت رانندگی بالایی را در جاده و شهر تامین می کند.

4C-concept-big-36

BMW 228i

سری ۲ کمپانی BMW یک کوپه دیفرانسیل عثب بوده که به عنوان نسل جدیدی از خودروهای BMW با پیشرانه های متفاوت و عملکرد مناسب به بازار عرضه شده، این ماشین، تعادل هندلینگ عالی، تجربه رانندگی و سواری مناسب ارائه می کند. ۲۲۸i توسط یک پیشرانه ۴ سلندر خطی به حجم ۲ لیتر و مجهز به توربو شارژر، صدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار و کشتاور ۳۵۰ نیوتن متر تولید می کند. در پکیج اسپرت Track Handeling سیستم ترمز و شاسی مدل M235i استفاده شده که عملکرد بهتری را نسبت به نسخه استاندارد ارائه می دهد.

228-main

 BMW 428i

BMW سری ۳ و ۴، سنگ محک ساخت کوپه اسپرت دیفرانسیل عقب برای دیگر خودروسازان دنیا محصوب می شوند. BMW 248i نیز مانند ۲۲۸i به یک موتور ۴ سیلندر خطی مجهز به توربو شارژر به حجم ۲ لیتر مجهز شده که حداکثر ۲۴۰ اسب بخار را به محور عقب منتقل می کند و برای عملکرد اسپرت تر و ویژگی های دینامیکی بهتر تنظیم شده است. کاربرد فنرها و کمک فنرهای نرم تر، بلبرینگ ها و بوش های اسپرت و میله های ضد واژگونی مستجکم تر در سیستم شاسی اسپرت سری ۴ باعث شده تا تجربه رانندگی بهتری نسبت به سری ۲ و ۳ ارائه کند.

 BMW 428i ماشین

کادیلاک ATS  کوپه ۲٫۰T

کادیلاک ATS کوپه که برای رقابت با BMW سری ۳ و ۴ طراحی و ساخته شده، از نظر فنی چیزی کم ندارد، ولی به دلایلی مانند طراحی ظاهری با خطوط مستقیم و به دور از هیجان، موفقیت کمتری از رقیبانش در بازار دنیا کسب کرده است. این گوپه دو در، به یک پیشرانه ۴ سلندر ۲ لیتری توربو مجهز شده و توان خروجی ۲۷۲ اسب بخار را توسط گیربکس دستی یا اتوماتیک به محور عقب منتقل می کند. طراحی بدنه انتظار می رود. خطوط مستقیم بدنه به گونه ای زیبا با یکدیگر هماهنگی دارند، ولی ظاهرا جوانان، رغبت زیادی باری خرید آن ندارند.

کادیلاک ATS  کوپه 2.0T

شورولت کامارو

کمپانی جنرال موتورز برای رقابت با خودروی فورد موستانگ نسل ششم شورولت کامارو را برای سال ۲۰۱۶ با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربور ارائه داده که همان موتور مورد استفاده در کادیلاک ATS است. این پیشرانه با توان خروجی ۲۷۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر عملکردی مناسب برای این کوپه عضلانی فراهم می کند. علیرغم نظر برخی منتقدان که ادعا دارند چنین موتور ضعیفی برای کامارو مناسب نیست، معتقدیم که یک مدل ارزان تر با پیشرانه ای کوچک تر و کم مصرف تر از موتورهای V6 و V8 برای این خودروی دیفرانسیل عقب، مطمئنا می تواند علاقه مندان زیادی را به سمت آن بکشاند.

شورولت کامارو

موستانگ EcoBoost

علیرغم اینکه به اعتقاد بسیاری از مردم، هیچ لذتی بالاتر از شنیدن صدای غرش موتور V8 یک فورد موستانگ نیست، ولی به عقیده ما موتور جدید ۴ سلندر اکوبوست این خودرو نیز خالی از هیجان نیست. این خودرو که دارای موتور مشتر با لینکلن MKC است، توسط یک پیشرانه ۴ سلندر اکوبوست به حجم ۳/۲ لیتر تقویت شده که میزان مصرف کمتر و عملکرد بهتری نسبت به پیشرانه V6 این خودرو دارد. این موتور توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت ۴۳۴ نیوتن متر گشتاور را دارد که توسط یک گیربکس دستی ۶ سرعته به محور عقب منتقل می شود. صندلی های Recaro، پکیج عملکردی EcoBoost و طراحی بدنه دو در موستانگ، از آن یک خودروی کوپه عضلانی اسپرت ساخته که مورد توجه مشتاقان این برند قرار خواهد گرفت.

موستانگ EcoBoost

C-Class Coupe

در حالی که کمپانی مرسدس بنز مدل C300 سدان خود را به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو مجهز کرده، برای مدل C250 کوپه خود نیز یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو به حجم ۸/۱ لیتر در نظر گرفته که با رودستر SLK250 مشترک است. این پیشرانه قدرتی معادل ۲۰۱ ایب بخار ایجاد می کند که توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. البته در آینده ای نزدیک، نسل جدید مرسدس بنز کلاس C کوپه، با موتورهای متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.

C-Class Coupe ماشین

سوبارو BRZ

این خودرو که در بازارهای مختلف جهان با نام های Scion FR-S و تویوتا  GT86 نیز ارائه می گردد، تنها عضو خودروهای این نوشته است که از موتور توربور شارژر دار بهره نبرده و توسط یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تقویت شده است. قدرت ۲۰۰ اسب بخاری پیشرانه، توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می گردد. به اعتقاد برخی از منتقدان، سوبارو BRZ به عنوان یک دو در اسپرت، پیشرانه ضعیفی دارد، ولی طرفداران آن اعتقاد دارند این خودرو با توجه به مرکز ثقل پایین (به دلیل بهره مندی از موتور تخت)، چرخ های اسپرت و ابعاد جمع و جور، هندلینگ خوب و تعادل دینامیکی مناسبی داشته و یک خودروی کوپه اسپرت متوسط ارزان قیمت و کم مصرف محصوب می شود هر چند تا کنون بازار موفقی نداشته است. 

1231832210243211592

منبع : TopGear

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.