هشتگ چیست ؟ و نحوه استفاده از آن در شبکه های اجتماعی

این روزها همه جا در شبکه های اجتماعی از هشتگ می شنویم واقعا هشتگ چیست ؟ . فرقی نمی کند تویتر، گوگل پلاس، فیسبوک و یا حتی اینستاگرام باشد. هشتگ کلمه کلیدی یا عبارتی است به کار رفته در متن منتشر شده در شبکه های اجتماعی که شما را به مجموعه ای از متون برچسب خورده با آن عبارت کلیدی هدایت می کند. گرچه در میان شبکه های پر کاربر اجتماعی تویتر زودتر از همه امکان استفاده از هشتگ ها را فراهم کرد اما حالا فیسبوک و گوگل پلاس حتی اینستاگرام هم به سبک و سیاق خودشون این سرویس را به کاربراشون عرضه می کنند، سبک و سیاقی که از یک منطق تبعیت می کند اما کمابیش تفاوت هایی هم در نحوه  عرضه آن وجود دارد.

 

تویتر

در میان شبکه های اجتماعی بیش و پیش از همه کاربرد هشتگ مورد توجه تویتر و کاربرانش بود در این سرویس میکرو بلاگینگ با کمک بر هشتگ های به کار رفته در تویت ها کاربر به صفحه ای هدایت می شود که همه تویت های برچسب خورده با آن هشتگ در آنجا فهرست شدند به این ترتیب اگر کاربر بخواهد در موضوعی مثل تهران، به دنبال تویت های ارسال شده باشد کافی است بر روی هشتگ تهران کلیک کند یا با مراجعه به صفحه Discover یا در نسخه فارسی گشت و گذار کلمه تهران را جستجو کند و به مجموعه ای تازه ترین تویت های برچسب خورده با کلمه تهران دسترسی پیدا کند اگر کاربر تویتر باشید حتما این نکته را هم میدانید که تویتر تا یک سال پیش از هشتگ های فارسی پشتیبانی نمی کرد اما در یکسال گذشته کاربران فارسی زبان هم امکان ساختن هشتگ به زبان فارسی را پیدا کردند.

 

گوگل پلاس

سیستم های هشتگ در گوگل پلاس تقریباً شبیه تویتر است اما هشتگ گذاری در گوگل پلاس چند ویژگی منحصر به فرد هم دارد. اول اینکه کنار هر پست علاوه بر اینکه هشتگ اصلی به کار رفته در متن به نمایش در می آید، هشتگ های مرتبط دیگری هم نمایش داده می شود. حالا اگر در متنی که در آن کلمات ایران و  گوگل آمده بود، شما فقط کلمه گوگل را تگ کرده باشید گوگل به صورت خودکار کلمه ایران را هم جز هشتگ های مرتبط نشان می دهد و خواننده متن شما می تواند با کلیک بر کلمه ایران هم به فهرست پست های برچسب خورده با کلمه ایران دسترسی پیدا کند ویژگی دوم این ایت که با کلیک بر هشتگ هایی که کنار هر پست نمایش داده شده اند لازم نیست که صفحه را به مقصد صفحه دیگری که هشتگ ها درآن فهرست شده اند ترک کنید و فهرست پست های برچسب خورده با آن هشتگ همان جا برای شما نمایش داده می شوند البته اگر به صفحه ویژه ای بروید که کل پست های برچسب خورده با هشتگ خاص در آن فهرست شده اند می توانید با وارد کردن پست خودتان در بالای این صفحه به طور خودکار به پست خودتان همان برچسب را بزنید و در واقع در بحثی که بر سر آن کلمه کلیدی در گرفته شرکت کنید.

اینستاگرام

در اینستاگرام هم کاربران به فراخور عکس هایی که می گذارند هشتگ هایی را به کار می برند تا آن عکس ها را به مجموعه عکس های مرتبط کاربران دیگر پیون بدهند، هشتگ ها در اینستاگرام به کاربران کمک زیادی می کند تا از ایده پردازی های دیگران در مورد عکس گرفتن از سوژه خاص مطلع بشوند، این است که هرچه هشتگ های پر کاربرد تر برای عکس هایتان انتخاب کنید، احتمال لایک خوردن عکس های شما نیز بیشتر می شود در این میان اپلیکیشن های هایی هست که کاربر را برای کاربران تنبل اینستاگرام ساده کرده و در آنجا با کلیک یک موضوع یا کلمه خاص مجموعه ای از هشتگ ها در اختیار شما قرار می گیرد که به نظر طراحان application سوژه مورد نظر شما را بهتر توضیح می دهند یا کاربران دیگر علاقه بیشتری برای کلیک بر روی آن هشتگ ها دارند در اینجا تنها کار شما این است که با لمس یک دکمه ساده همه هشتگ های پیشنهاد شده را حافظه گوشی کپی و بعد زیر عکس  مورد نظر اینستگرام، پیست کنید.

 

 

سیستم برچسب گذاری در فیسبوک رفته رفته دارد کامل می شود و الان فیسبوک تقریبا بیشتر ویژگی های هشتگ گذاری در گوگل پلاس را هم دارد یعنی با کلیک بر هر هشتگ نتایج در همان صفحه به نمایش در می آیند و با رفتن به صفحه مرتبط با هشتگ می توانید پست هایی بنویسید که آن هشتگ در آنها مد نظر قرار گرفته است.البته بسته به این که عادت فیسبوک یا گوگل پلاس داشته باشید ممکن روش نمایش مطالب در این دو شبکه اجتماعی به نظرتان کاربر پسند تر باشد.

#hashtagاینستاگرامبر چسبتویترسرویسسیستمشبکه های اجتماعیفیسبوکگوگل پلاسمیکرو بلاگینگهشتگهشتگ چیست
Comments (4)
Add Comment
  • online-architect.ir

    ای کاش بیشتر توضیح میدادید…کمی خلاسه بود.اما بارم تشکر

    • حامد قربانی

      سلام

      چشم در مقالات بعدی سعی میکنیم مقاله کامل تری در این موضوع ارائه دهیم