تولید اولین برگ مصنوعی با قابلیت انجام عمل فتوسنتز راه را برای تسخیر فضا مهیا کرد

 

توانایی تولید گیاهان مصنوعی با امکان انجام عمل فتوسنتز می تواند یکی از بزرگترین یافته های بشر در تاریخ علم باشد با استفاده از این گیتهان مصنوعی می توان سفرهای فضایی بسیار طولانی مدت را میسر ساخت و به مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا و گرمایش زمین فایق آمد این پروژه پتناسیل بسیار زیادی برای تغییر در شرایط کنونی حاکم بر روی کره زمین و زندگی تمام انسان ها در این کره خاکی دارد

یک محقق فرانسوی به اسم  Muchly Julian موفق به تولید یک برگ مصنوعی شده است که قادر است به شکل طبیعی عمل فتوسنتز را انجام بدهد  یک محقق فرانسوی موفق به اجرای پروژه ای شده است که براساس آن می شود، برگ مصنوعی تولید شود. این برگ اولین برگ ساخت بیولوژیکی بشر است.

ماده مورد استفاده در این برگ می تواند عمل فتوسنتز انجام دهد. بدین صورت که می تواند دی اکسید کربن را جذب کند و پس از جذب آن  به وسیله نور اکسیژن تولید کند، این برگ مصنوعی با قابلیت فتوسنتز از ترکیب کلروپلاست ها در ساختار پروتئین های ابریشم ساخته شده است. کلروپلاست های مورد استفاده از سلول های گیاهان طبیعی و پروتئین های ابریشم نیز از فیبر های ابریشم گرفته شده است.

همچون گیاهان طبیعی این برگ هم نیازمند مقداری نور آفتاب و کمی آب برای تولید اکسیژن است. مهمترین توانایی این گیاه قابلیت تولید اکسیژن در عین دریافت کمترین میزان انرژی است. با نگاه کردن به این برگ می شود به راحتی متوجه شد که این برگ بسیار سبک است و انرژی بسیار کمی نیاز دارد.

بطور کامل بیولوژیکی است و می تواند تاثیرات بسیار زیادی در محیط زندگی انسان بگذارد و در قدم اول میشود از آن در فضاهای کوچک استفاده کرد، مثلا در داخل خانه ها میشود از آن به عنوان چراغ هایی درست کرد که علاوه بر ایجاد نور بتواند با استفاده از همان نور اکسیژن تولید کند. همچنین می شود از آن در اشل های وسیع تر استفاده کرد.  در نظر بگیرید که در سیستم تهویه ساختمان ها به کار گرفته شود، هوای بیرون جذب می شود و از این فیلتر های بیولوژیکی عبور می کند و اکسیژن وارد فضای داخلی ساختمان میشود. همانطور که می دانید اکسیژن عنصر اصلی زندگی بشر است، اکسیژن می تواند علاوه بر کمک به سلامت ارگان های حیاتی به کارایی ذهن شما هم کمک کند. در واقع کیفیت زندگی و سلامتی شما را بالا می برد.

کارایی مهم این برگ مصنوعی میتواند در فضانوردی باشد. گیاهان طبیعی نمی توانند در فضاهای بدون جاذبه به حیات خودشان ادامه بدهند. ناسا تحقیقات گسترده ای را درباره امکان تولید اکسیژن در مسافرت های فضایی با مسافت های زیاد انجام داده است. استفاده از این برگ مصنوعی با توانایی انجام فتوسنتز می تواند راه حلی برای انجام مسافرت های فضایی با مسافت های بیشتر باشد.

منبع : rt

Muchly Julianایجاد کلونی در فضابرگبرگ مصنوعیبیولوژیکیتسخیر فضاتصاویرتهویه هواتولید اکسیژندی اکسید کربنعمل فتوسنتزفضانوردیگرمایش زمینگیاه مصنوعیناسا
Comments (0)
Add Comment