چرا مایکروسافت بازی Mine Craft را ۲٫۵ میلیارد دلار خرید ؟

در روزهای پیشینی خبری مبنی بر خرید Mine Craft توسط کمپانی مایکروسافت به مبلغ باورنکردنی ۲٫۵ میلیارد دلار منتشر شد که توجه همه به ویژه کاربرهای شبکه های اجتماعی را به خودش جلب کرده است. با پرداخت این مبلغ مایکروسافت تمامی حقوق مادی و معنوی مربوط به این بازی و استودیو تولید کننده این بازی با نام موجنگ در سوئد را از آن خودش کرد. اما چرا ماکروسافت این کمپانی را آن هم با این مبلغ هنگفت تصاحب کرده است؟!

هر چند شاید بسیار پرداخت این مبلغ را برای خرید این بازی را زیاد بدانند، اما این مبلغ برای مایکروسافت با در اختیار داشتن منابع مالی که میزان آن ۸۴ میلیارد دلار برآورد میشود چندان زیاد هم محصوب نمی شود! ۲٫۵ میلیارد پرداخت شده برابر است با سه درصد کل پول نقد این کمپانی است. کمپانی موجنگ در کنار بازی شناخته شده Mine Craft چند بازی دیگری را هم توسعه داده است که هیچ یک محبوبیتی به اندازه Mine Craft پیدا نکردند. این بازی را می شود تقریبا می شود روی تمامی پلتفرم های موجود بازی کرد! این بازی برای کنسول سونی و ایکس باکس عرضه می شود به طوری که این دو کمپانی به دلیل اهمیت بازی به صورت اختصاصی کمپانی های مطبوعاتی را برای اعلام عرضه Mine Craft برای کنسول خود برگزار می کنند. تمامی این مشخصات برای یک بازی که از سال ۲۰۱۱ پا به عرصه وجود نهاده است، بسیار فوق العاده است.

 مایکروسافت در خصوص خرید کمپانی Mine Craft بیانیه ای را منتشر کرده است که در آن از جملات قابل توجه ای استفاده شده است که می شود با نگاهی دقیق به این جملات نیت مایکروسافت از خرید کمپانی موجنگ را درک کرد! بر اساس برآوردهای این گجت مایکروسافت با استفاده از وکلا و حسابداران خودش تمامی حساب های مالی خودش مربوط به دو یا پنج سال گذشته موجنگ را بررسی کرده است و پس از بررسی تمامی جوانب مربوط به برآورد و سود کمپانی بیانیه خود را با این مضمون که با انتظار به دست آوردن سود در سال مالی ۲۰۱۵ است منتشر کرده است.

بر اساس گفته های مایکل پاچر مدیر ایکس باکس سود پرداختی به سپرده ۲٫۵ میلیارد دلاری توسط بانک مبلغی برابر ۲۵ میلیون دلار برای یک سال است، از این رو با در نظر داشتن این موضوع نمیشود به دست آوردن تمامی ۲٫۵ میلیارد دلار را به منظور ماکروسافت عنوان کرد. ماکروسافت پیش بینی کرده است که می تواند با خرید این کمپانی درآمدی بیش از آن زمان که پول در بانک سپرده بوده است، به دست آورد. مطمئنا صرف هزینه ۲٫۵ میلیارد دلاری در برابر بازده ۲۵ میلیون دلاری از نظر عددی بسیار متفاوت است. اما این رقم برای کمپانی ماکروسافت که ۸۵ میلیارد پول در حساب خود دارد رقم چندانی نیست. مدیر ایکس باکس در مراسم اعلام خرید کمپانی موجنگ به صراحت اعلام کرد که ماکروسافت همچنان به عرضه این بازی برای تمامی پلتفرم هایی که شامل اندروید، IOS، پلی استیشن، ایکس باکس و پی سی میشود، ادامه خواهد داد. 

Mine Craft یک بازی ساده نیست و این روزها می توان انواع تیشرت ها و عروسک ها با محوریت Mine Craft را در گوشه و کنار دنیا دید! میلیون ها کودک از جمله مخاطبان این بازی هستند و خرید آن قدرت و امکان تبلیغاتی بزرگی را در اختیار ماکروسافت خواهد گذاشت، از این رو می شود چنین خریدی را بسیار ارزشمند اعلام کرد.

شخصیت های اصلی این بازی این روزها بسیار شناخته شده هستند و در صورتیکه حتی اگر شخصی از این بازی اطلاعاتی نداشته باشد شاید تصویری از شخصیت های این بازی را دیده باشد، اما آیا ماکروسافت می تواند به اهدافی که در خرید این کمپانی داشته است، برسد؟! آیا Mine Craft میتوان به بالا رفتن فروش تلفن های هوشمند ویندوزفون ماکروسافت در کنار کسب سود از خود بازی بشود باید منتظر بود که نتیجه را در آینده منتشر کرد.

منبع : engadget

mine craftminecraftایکس باکسبازیپلی استیشنتریلر بازیخرید کمپانی موجنگخریدهای مایکروسافتدلایل خریدکنسول بازیگیممایکروسافتماین کرافتویژگی های بازی
Comments (0)
Add Comment