فراری از سوپر اسپرت لافرای XX با ۱۰۵۰ اسب بخار دسامبر امسال رونمایی خواهد شد

کمپانی فراری، خودروی لافراری XX را در نمایشگاه ماه آینده ابوظبی به نمایش در خواهد آورد. گفته شده که این خودرو قدرتی معادل ۱۰۵۰ اسب بخار خواهد داشت.

اوایل امسال شرکت فراری خبر از تولید یک ورژن مسابقه ای از لافراری با نام لافراری XX داد. دیروز وبسایت Top Gear به نقل از منابع نزدیک به فراری تأیید کرده که این مدل اوایل ماه آینده (دسامبر) در نمایشگاهی در ابوظبی به نمایش در خواهد آمد.

>>معرفی ۱۰ اتومبیل لوکس و پر فروش دنیا

بنابر گزارش Top Gear این خودرو قادر است نیرویی معادل ۱۰۵۰ اسب بخار را تولید کند که صد اسب بخار بیش از مدل جاده ای لافراری و پنجاه درصد بیش از یک خودروی F1 2014 می‌باشد. صد اسب بخار اضافه توسط یک موتور V12 بهینه شده تولید خواهد شد (موتور الکتریکی بدون تغییر می‌ماند) بنابراین استفاده از یک موتور V6 توربو که پیش‌تر شایعه شده بود، منتفی است. 

چنین اعداد ارقامی بدین معنی خواهد بود که لافراری XX عملا به "پادشاه" خودروهای مسابقه ای تبدیل خواهد شد.

>>نگاهی به مدل مفهومی خودروی زیبای پژو اگزالت ۲۰۱۴

مانند لافراری انزو FXX، لافراری XX نیز در ۳۰ عدد تولید خواهد شد. قیمت این خودرو در حاضر مشخص نیست، اما با توجه به قیمت ۲٫۱ میلیون دلاری FXX و ۳٫۶ میلیون دلاری مک‌لارن پی ۱ جی‌تی‌آر ۹۸۶ اسب بخاری باید شاهد بالاترین قیمت برای یک خودروی مسابقه ای باشیم.

منبع topgear

1050 اسب بخارTop GearXXابوظبیاتومبیلاسب بخارانزو FXXپرسرعتپرسرعترینخودروسریع ترینفراریقیمتکمپانیلافراریلافراری XXماشینمشخصات فنیمشخصات موتورموتور V12موتور V6موتور الکتریکی
Comments (0)
Add Comment