AMD از قدرتمندترین کارت گرافیک خود رونمایی کرد

AMD قصد ندارد از قافله اَبر کارت گرافیک‌ها عقب بماند و به همین دلیل به تازگی دست به تولید نسل جدید کارت گرافیک‌های R9 خود زده است. کارت گرافیک Radeon R9 شرکت AMD همین حالا هم یکی از قدرتمندترین کارت گرافیک‌های بازار است، اما این شرکت به تازگی از کارت گرافیک R9 295X2 خود رونمایی کرده که قادر است یک جفت از GPU های R9 290X را بر روی یک بورد پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید : راهنمایی جامع خرید کارت گرافیک

بیشتر ویژگی‌های این کارت گرافیک شبیه ۲۹۰X است ولی با دو برابر قدرت؛ این به معنای دو برابر شدن تعداد واحدهای پردازشی جریانی (در مجموع ۵۶۳۲)، ۸ گیگابایت حافظه و البته دو برابر شدن قدرت مصرفی به اندازه ۵۰۰ وات و همچنین افزایش اندکی به اندازه ۱۸ مگاهرتز (۱۰۱۸) در سرعت کلاک آن است. در مجموع AMD ادعا می‌کند که قدرت محاسباتی معادل ۱۱ ترافلاپس را در این کارت گرافیک جمع کرده است.
به دلیل مصرف بالای انرژی این کارت گرافیک، طبیعتا به فن‌هایی قدرتمند نیز نیاز دارد. به همین خاطر این شرکت از Asetek خواسته تا سیستم سرمایش مایع مخصوصی با یک رادیاتور ۱۲۰ میلیمتری به همراه یک فن برای آن تولید کند.

بیشتر بخوانید : معرفی کارت گرافیک

این کارت گرافیک همانطور که انتظار میرفت نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است و همگی آن را یکی بهترین محصولات AMD دانسته اند. قیمت این کارت گرافیک نیز ۱۴۹۹ دلار است که در مقایسه با کارت گرافیک دو GPU انویدیا به نام GeForce GTX Titan Z نصف قیمت است. این کارت گرافیک در ماه آینده وارد بازار می‌شود.

لینک منبع

290XamdGeForce GTX Titan ZGPURadeon R9ای ام دیبرترین کارت گرافیکجی فورسرادون آر 9قدرتمندترین کارت گرافیکقیمت کارت گرافیکمشخصات فنی
Comments (0)
Add Comment