شرکت Sandisk از کارت حافظه ۲۰۰ گیگاباتی رونمایی کرد

 

حدود یک سال قبل بود که سن‌دیسک از نخستین میکرو اس‌دی ۱۲۸ گیگابایتی دنیا رونمایی کرد. حالا یک سال بعد در MWC 2015 بارسلون این کمپانی بار دیگر خبرساز شده و برای نخستین بار در دنیا یک میکرو اس‌دی ۲۰۰ گیگابایتی معرفی کرده است.  

این حافظه بیش از حافظه‌های اس‌اس‌دی بسیاری از لپ‌تاپ های مدرن امروزی است و عملا دستگاه اندرویدی شما را به یک هارددرایو متحرک برای ذخیره موسیقی، تصاویر و حتی ویدیو تبدیل می‌کند. 

>>کمپانی SANDISK از کارت حافظه SD با ۵۱۲ گیگابایت رونمایی کرد

دستگاه‌های اندرویدی از امیدهای اصلی سن‌دیسک برای بازاریابی خوب این حافظه‌ها است. به گفته این شرکت هم اکنون ۷ عکس از ۱۰ عکس گرفته شده توسط اسمارت فون ها و تبلت ها به ثبت می‌رسند و پیشبینی می‌کند که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۹ از ۱۰ برسد. 

اما به نظر حضور دائمی میکرو اس‌دی در گوشی‌های موبایل با شک و تردیدهایی روبرو است. به عنوان مثال سامسونگ یکی از ویژگی‌های قدیمی و مشهور خود یعنی پشتیبانی از حافظه‌های میکرو اس‌دی را در پرچمداران جدیدش کنار گذاشته و در گلکسی اس۶ این قابلیت را از بین برده است. پرچمدار اچ‌تی‌سی نیز همین شرایط را دارد و آیفون نیز که سابقه ای طویل در عدم پشتیبانی از این حافظه‌ها ثبت کرده است. بعید نیست به مرور ال‌جی و دیگر شرکت‌ها نیز به این سمت حرکت کنند. 

به همین دلیل اگرچه میلیون‌ها میلیون گوشی اندرویدی مجهز به اسلات میکرو اس‌دی در بازار یافت می‌شود، اما آینده چندان روشن نیست. 

>>چطور تصاویر پاک شده از کارت حافظه خود را بازیابی کنیم ؟

میکرو اس‌دی سن‌دیسک سرعت انتقال اطلاعات بسیار خوب ۹۰ مگابایت در ثانیه را دارد که البته نمی‌تواند با سرعت بالای اس‌اس‌دی‌های کنونی رقابت کند. قیمت بسیار بالای ۴۰۰ دلاری این حافظه‌ها در آغاز فروش نیز بسیاری از مصرف کنندگان را پس خواهد زد.

منبع : gsmarena

200 gb200 گیگابایتMWC 2015SanDiskحافظهسرعت خواندنسرعت نوشتنسن دیسکظرفیت بالاقیمتکارت حافظهمشخصات فنیمموری کارتمیکرومیکرو اس دینمایشگاه بارسلونا
Comments (0)
Add Comment