راهنمایی خرید : مقایسه و بررسی جامع بهترین لپ ‌تاپ‌ های ۲۰۱۷

 

در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه بسیاری از لپ تاپ‌های رده بالا بودیم. اکثر این لپ‌تاپ‌ها از مشخصات فنی مشابه و تقریبا یکسان برخوردارند با این وجود دارای ویژگی‌های خاص خود نیز هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه با آی‌تی رادار همراه باشید تا به مقایسه جامع بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۷ بپردازیم.

اندازه

مک‌بوک ۱۲ اینچی و ایسوس ZenBook جزو کامپکت‌ترین لپ‌تاپ‌ها در این بین به شمار می‌روند. با این حال لپ‌تاپ فوق‌العاده باریک HP Spectre با ضخامتی در حدود ۱۰٫۴ میلی‌متر، عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ را در این لیست به خود اختصاص داده است. لپ‌تاپ‌های Dell Inspiron و سرفیس بوک مایکروسافت از سایر لپ‌تاپ‌ها ضخامت بیشتری دارند.

وزن

لپ‌تاپ‌های Dell Inspiron و مایکروسافت از سایر لپ‌تاپ‌ها سنگین‌تر هستند. به طوری که این دو لپ تاپ تقریبا وزنی دو برابر وزن ZenBook و مک‌بوک دارند.

جنس بدنه

بدنه تمامی این لپ‌تاپ‌ها از جنس فلز است. لوگوی کمپانی اپل بر روی بدنه آلومینیمی مک‌بوک حک شده است. مایکروسافت نیز تقریبا از همین روش استفاده کرده با این حال در سرفیس بوک آلیاژ منیزیوم نیز به کار رفته است. لپ‌تاپ Razer Blade Stealth در رنگ مشکی مات عرضه شده و شامل نور پس زمینه رنگی Razer نیز می‌شود. بدین ترتیب کاربر می‌تواند نور لوگو و کیبورد را به رنگ دلخواه خود تغییر دهد. ایسوس ZenBook نیز از یک الگوی شعاعی منحصر به فرد بر روی بدنه آلومینیمی خود بهره می‌برد.

>>بررسی و مقایسه جامع مک‌بوک پرو ۲۰۱۵ با مدل ۲۰۱۶

لپ‌تاپ‌های یوگا ۹۱۰، Dell Inspiron و HP Spectre تقریبا مشابه یکدیگر هستند. با این وجود لپ‌تاپ Dell Inspiron قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را ارائه می‌دهد.

رنگ

در این لیست تنها دو کمپانی اپل و ایسوس لپ‌تاپ‌های خود را در رنگ‌های متنوع عرضه می‌کنند.

سایز صفحه نمایش

مک‌بوک ۱۲ اینچی از کوچک‌ترین صفحه نمایش و یوگا ۹۱۰ ۱۳٫۹ اینچی از بزرگ‌ترین صفحه نمایش در بین لپ‌تاپ‌های این لیست برخوردار هستند. با این حال توجه داشته باشید که نسبت عرض به ارتفاع صفحه نمایش در هر لپ‌تاپ متفاوت است.

رزولوشن صفحه نمایش

تنها لپ‌تاپ‌های یوگا ۹۱۰ و Razer Blade Stealth در دو رزولوشن متفاوت عرضه می‌شوند.

قابلیت تبدیل به تبلت

امروزه تکنولوژی موبایل‌ها به سرعت در حال رشد است. درست مثل فبلت‌ها که گوشی‌هایی با قابلیت‌های یک تبلت هستند، برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۶ نیز قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارند.

>>بهترین لپ تاپ های موجود در بازار که طول عمر باتری بالای دارند

لپ‌تاپ‌های یوگا ۹۱۰ و Dell Inspiron از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کنند که این امکان را فراهم آورده‌اند تا بتوان آن‌ها را در چندین جهت مختلف قرار دارد. در حالی که سرفیس بوک  قابلیت جدا شدن از کیبورد خود را دارد.

صفحه نمایش لمسی

به طور قطع لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت تبدیل شده تبلت دارای صفحه نمایش لمسی نیز هستند. با این وجود در این بین لپ‌تاپ  Razer Blade Stealth نیز از صفحه نمایش لمسی بهره می‌برد.

نوع ترک پد

مک‌بوک‌های اپل به ترک بد شیشه‌ای و تکنولوژی Force Touch مجهز هستند.

تاچ بار (نوار لمسی)

در سال ۲۰۱۶ کمپانی اپل مک‌بوک پرو خود را همراه با تاچ بار عرضه کرد. در واقع تاچ بار یک نوار لمسی است که در بالای کیبورد به جای کلیدهای F1-F12 قرار دارد.

سنسور اثر انگشت

یوگا ۹۱۰، ۳  ZenBookو نسخه مک‌بوک پرو مجهز به تاچ بار از یک سنسور اثر انگشت به منظور افزایش امنیت و ورود آسان به سیستم بهره می‌برند.

تشخیص چهره

وب کم‌های سرفیس بوک و Dell Inspiron به قابلیت Windows Hello مجهز هستند و این امکان را فراهم آورده‌اند تا کاربر بتواند با استفاده از چهره خود وارد سیستم شود.

قلم استایلوس

امکان استفاده از قلم استایلوس در سرفیس بوک به منظور انجام  فعالیت‌های حساس به فشار نظیر نقاشی، طراحی و خوشنویسی فراهم آمده است. لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ به همراه قلم سرفیس عرضه می‌شود.

پردازنده

تمامی لپ‌تاپ‌ها به غیر از مک‌بوک ۱۲ اینچی به پردازنده اینتل i5 و یا  i7 مجهز هستند.

کارت گرافیک

تمامی لپ‌تاپ‌ها به کارت گرافیک اینتل مجهز هستند در حالی که سرفیس بوک از کارت گرافیک اکسترنال NVIDIA نیز بهره می‌برد.

صدا

در این لیست تمامی لپ‌تاپ‌ها به غیر از ZenBook به بلندگوهای استریو مجهز هستند. لازم به ذکر است تمامی لپ‌تاپ‌ها از سوکت هدفون نیز بهره می‌برند.

وب کم

سرفیس بوک مایکروسافت از دو دوربین سلفی و اصلی بهره می‌برد در حالی که سایر لپ‌تاپ‌ها تنها به یک دوربین سلفی مجهز هستند.

رم

تمامی لپ‌تاپ به رم ۸ و یا ۱۶ گیگابایتی مجهز هستند.

حافظه

تمامی لپ‌تاپ‌ها با ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. کمترین ظرفیت در نظر گرفته شده ۱۲۸ گیگابایت و بیشترین ظرفیت در نظر گرفته شده ۱ ترابایت است. 

پورت‌های USB

لپ‌تاپ‌های Surface Book, Yoga 910, Razer Blade Stealth, Dell Inspiron همچنان به پورت USB نوع A مجهز هستند در حالی که سایر لپ‌تاپ‌ها تنها از پورت USB نوع C بهره می‌برند. پورت‌های Thunderbolt 3 موجود در این لپ‌تاپ‌ها با USB نوع C نیز سازگار هستند.

>>بررسی لپ تاپ مالتی مدیا ایسوس N551JK ؛ رقیبی برای مک بوک

کارت حافظه SD

سرفیس بوک و Dell Inspiron از کارت حافظه SD پشتیبانی می‌کنند.

خروجی ویدئو

برای لپ‌تاپ‌هایی با خروجی ویدئو Thunderbolt/USB-C به یک آداپتور نیاز خواهید داشت.

باتری

عمر باتری با توجه به استفاده و کارایی سیستم به شدت متفاوت است. کمپانی اپل عمر باتری مک‌بوک و مک‌بوک پروها را در هنگام وب گردی تا ۱۰ ساعت تخمین زده است. باتری لپ‌تاپ‌های یوگا ۹۱۰، Stealth و ZenBook 9 ساعت و باتری لپ‌تاپ HP 9 ساعت و ۴۵ دقیقه دوام خواهد آورد.

سیستم عامل

مک‌بوک و مک‌بوک پروهای اپل جدیدترین آپدیت macOS را دریافت می‌کنند. در حال حاضر سیستم عامل آن‌ها macOS Sierra است. سایر لپ‌تاپ‌ها از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند.

دستیار مجازی

هر سیستم عامل از یک دستیار مجازی اختصاصی بهره می‌برد. سیستم عامل macOS به Siri و ویندوز ۱۰ به Cortana مجهز است.

تاریخ عرضه

به غیر از ورژن پایه سرفیس بوک سایر لپ‌تاپ‌های در سال ۲۰۱۶ عرضه شده‌اند.

قیمت پایه

لپ‌تاپ Dell Inspiron با قیمت ۷۴۹ دلار جزو ارزان‌ترین لپ‌تاپ این لیست و لپ‌تاپ Surface Book with Performance Base با قیمت ۲۳۹۹  دلار جزو گران‌ترین لپ‌تاپ این لیست به حساب می‌آید.  حال در صورت تمایل به آپگرید و یا تنظیمات سفارشی این قیمت نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین در صورتی که قیمت از فاکتورهای مهم خرید برای شما به حساب می‌آید توصیه می‌شود تا در انتخاب لپ‌تاپ مناسب خود بسیار دقت کنید.

منبع : Newatllas

dell inspironhp spectreMacBookMacBook ProstealthSurface Bookyoga 910zenbook 3اپلایسوساینسپایرونبررسیپردازندهتشخیص چهرهجنس بدنهدلراهنمایی خریدرزولوشنسخت افزارسرفیس بوکسیستم عاملصفحه نمایشقیمتکارت گرافیککیفیتلب تاپلپ تاپلمسیمشخصات فنیمقایسهمک بوکمیزان رمنمایشرنمایشگریوگا 910
Comments (0)
Add Comment