معرفی و مقایسه بهترین لپ تاپ های زیر قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ تومان

با توجه به تنوع گسترده ای که در بازار لپ تاپ وجود دارد و انتخاب یک مدل خوب که تمام نیازهای روزمره را به نوعی رفع کند و دارای قیمت مناسبی هم نسبت به امکانات باشد بر آن شدیم تا به معرفی لپ تاپ های با مشخصات فنی بالا و عالی و در عین حال با قیمت مناسب بپردازیم تا راهنمایی مناسبی برای خرید لپ تاپ برای شما باشد در این مطلب سعی شده از تمام برندهای معروفی که در امر ساختن لپ تاپ هستند حداقل یک مدل را معرفی کنیم و همچنین قیمت این لپ تاپ ها در بازه قیمت ۲۱۰۰۰۰۰ تومان تا ۲۵۰۰۰۰۰ تومان می باشد قیمت هر مدل در جلوی آن ذکر شده است که ممکن است نسبت به بازار اندکی تفاوت قیمت داشته باشد در ادامه شما را دعوت به خواندن مشخصات فنی این لپ تاپ ها می کنیم

Lenovo IdeaPad Z510 – B (قیمت ۲۳۹۰۰۰۰ تومان)

اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی، کمپانی لنوو توانست با تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند و بسیار خوش قیمت IdeaPad Z500، به محبوبیت زیادی در بین کاربران دست پیدا کنند. این لپ‌تاپ‌ها یک نقطه‌ی عطف برای کسانی بودند که می‌خواستند با کمترین هزینه، بیش‌ترین کارایی را به دست آورند. اما استقبال خوب کاربران از سری Z500 باعث شد تا در واپسین ماه‌های سال ۲۰۱۳، لنوو سری جدید این لپ‌تاپ‌ها را با ارتقا قطعات داخلی و تحت عنوان Z510 معرفی و وارد بازار کند.

فارغ از محل قرارگیری باتری، هیچ‌گونه تغییری ظاهری بین Z510 و Z500 مشاهده نمی‌شود. هر دو سری از طراحی، شاسی، مواد اولیه و کیفیت ساخت یکسانی استفاده می‌کنندوزن Z510 نزدیک به ۲٫۲ کیلوگرم بوده و ضخامت آن معادل ۲۵ میلی‌متر است که برای یک لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی، کاملا مناسب است. به همین دلیل، مشکلی در حمل‌ونقل و جابجایی Z510 نخواهید داشت. کیفیت ساخت Z510 نیز فوق العادست! هیچ‌گونه ضعفی در ساخت دستگاه مشاهده نمی‌شود و جایی برای گلایه وجود ندارد. لولاهای صفحه نمایش بسیار محکم ساخته شده‌اند و به کمک آن‌ها می‌توان لپ‌تاپ را تا زاویه ۱۳۵ درجه‌ای باز نمود.

بر خلاف سری Z500 که قربانی روال صفحات TN براق شده بود، لنوو صفحات نمایش لپ‌تاپ‌های Z510 را به روکش‌های مات مجهز کرده که با اینکه کمی از روشنایی آن‌ها کاسته، ولی کمک بسیاری به کاربری کلی دستگاه نموده است. این روکش مات، باعث می‌شود تا بازتاب نور به مقدار فراوانی کاهش یابد و کار کردن با لپ‌تاپ در شرایط نوری قوی و یا در محیط‌های خارجی و در زیر تابش نور آفتاب، به مراتب آسان‌تر و لذت‌بخش تر گردد. بر خلاف مدل های Z500 که تنها دارای دقت ۱۳۶۶×768 بودند، سری Z510 در دو مدل و با دقت‌های ۱۳۶۶×768 و ۱۹۲۰×1080 عرضه شده‌اند که البته مدل های Full HD به دلیل محدودیت تولید، بسیار کمیاب تر از مدل های WXGA می‌باشند.

اما به قسمت مربوط به عملکرد سخت‌افزاری می‌رسیم، یعنی جایی که بیش‌ترین تفاوت بین Z510 و Z500 وجود داردتمامی مدل های Z510 به نسل چهارم پردازنده‌های دو و چهار هسته‌ای Intel Core با کد Haswell مجهز شده‌اند که نسبت به نسل سوم این پردازنده‌ها که در Z500 استفاده شده بود، سریع‌تر و در عین حال، کم مصرف تر می‌باشند. بر خلاف سونی و ایسر که در لپ‌تاپ‌های VAIO Fit و Aspire E1-572، از پردازنده‌های کم ولتاژ یا ULV استفاده کرده‌اند، لنوو سری Z510 را به پردازنده‌های با ولتاژ استاندارد مجهز کرده است. مزیت پردازنده‌های کم ولتاژ در مصرف انرژی بسیار پایین آن‌هاست ولی این پردازنده‌ها قدرت کمتری دارند و این باعث شده تا لپ‌تاپ‌های Z510 بسیار سریع‌تر از VAIO Fit و E1-572 باشندعلاوه بر پردازنده‌ی مرکزی، Z510 از لحاظ پردازش گرافیکی نیز بسیار قویست. این لپ‌تاپ‌ها از کارت گرافیکی NVIDIA GeForce GT 740M استفاده می‌کنند که عملکرد بسیار خوبی دارد و تقریبا تمامی بازی سنگین جدید مانند Call of Duty Ghosts را می‌تواند اجرا کند و برای تدوین ویدیو نیز مناسب است. بنابراین نه تنها Z510 یک لپ‌تاپ خانگی و مالتی مدیای بسیار قدرتمند است، بلکه می‌توان بر روی آن به عنوان یک لپ‌تاپ مخصوص بازی ارزان قیمت نیز حساب کرد.

علاوه بر قدرت پردازشی، برخی مدل های Z510 علاوه بر هارددیسک، یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۸ گیگابایت جهت حافظه‌ی Cache نیز دارند که باعث می‌شود تا سرعت کلی خواندن و نوشتن حافظه‌ی داخلی دستگاه، بیشتر از رقبای دیگر باشددر کمال تعجب، لنوو ظرفیت باتری Z510 را نسبت به Z500 کاهش داده است! بر خلاف سری Z500 که از باتری‌های لیتیوم-یون با ظرفیت ۴۵۱۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کردند، لپ‌تاپ‌های Z510 از باتری‌هایی با ظرفیت ۳۳۵۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند. در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi، لپ‌تاپ‌های Z510 بسته به نوع پردازنده‌ی مرکزی، توانستند نزدیک به ۳:۳۰ ساعت شارژدهی کنند که تقریبا هم سطح Z500 است. با توجه به تفاوت ظرفیت باتری، می‌توان دلیل شارژدهی یکسان این دو سری را در بهره‌گیری لپ‌تاپ‌های Z510 از نسل چهارم پردازنده‌های Intel Core دانست که مصرف انرژی به مراتب کمتر و بهینه‌تری نسبت به نسل سوم این پردازنده‌ها دارند. به هر صورت می‌توان شارژدهی باتری سری Z510 را با توجه به قدرت بالا و سخت‌افزار قدرتمندی که دارند، رضایت‌بخش دانست.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۳۸۰ × 265 × 25 میلی‌متر – وزن: ۲٫۲۲ کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4702MQ 2.20GHz up to 3.20 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۶ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰rpm
پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GT 740M 2GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ – با روکش مات
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل
 

Lenovo Ideapad Z50-70 – A (قیمت ۲۲۵۰۰۰۰ تومان ) 

آرایشی از فناوری‌های پیشرفته، انتخابی مناسب برای کاربران سخت‌گیر. لپ‌تاپ Z50-70 یک نمونه نسبتا سبک و با ظاهری بسیار زیبا، یکی از آخرین محصولات شرکت محبوب لنوو است که با قیمت مناسب و امکانات بالا، خیلی سریع در دل کاربران جا باز کرده. صدای Dolby که از بلندگوهای JBL پخش می‌شود، صفحه‌نمایش باریک ۱۵٫۶ اینچی Full HD، نسل چهارم CPU های اینتل، گرافیک ۴ گیگابایتی GeForce GT 840M و ۶ گیگابایت RAM DDR3، امکاناتی هستند که اجرای بازی و تماشای فیلم را با رزولوشن بالا بسیار لذت‌بخش می‌کنند.

تغییر ظاهری خاصی بین لپ‌تاپ‌های سری Z مشاهده نمی‌شود. Z50-70 نیز از طراحی، شاسی، مواد اولیه و کیفیت ساخت یکسانی استفاده می‌کند. قاب پشت صفحه‌نمایش و قسمتزیرین دستگاه، از پلاستیک مات ساخته شده که تا حدودی در مقابل جذب اثرانگشت و چربی دست مقاومت می‌کنند. فضای اطراف کیبورد و  استراحتگاه دست، دارای یک روکش از جنس آلومینیوم برس خورده می‌باشند و کاملا احساس کار با یک لپ‌تاپ رده‌بالا را به کاربر انتقال می‌دهد. ظاهر دستگاه بسیار شکیل و مدرن است و مناسب تمامی محیط‌ها، چه اداری و چه خانگی، می‌باشد.

صفحه‌نمایش LCD با نور پس‌زمینه‌ی LED و پنل TFT با رزولوشن Full HD 1920×1080 در یک صفحه‌نمایش براق. شاید تنها مشکلی که این دستگاه دارد، صفحه‌نمایش براق آن است که در نور روز شما را با مشکل مواجه می‌کند. براق بودن صفحه میزان دید را کمی محدود می‌کند اما در نور شب روشنایی مناسبی دارد

از لپ‌تاپ خود نهایت استفاده را بکنید. باتری Z50-70 با طول عمر بالا به شما این امکان را می‌دهد تا از آخرین بیت‌های شارژ خود استفاده کنید. باتری ۴ سلولی این محصول به شما این امکان را می‌دهد که تا حتی ۵ ساعت به‌صورت مداوم از آن استفاده کنید.  البته میزان ماندگاری شارژ به نوع استفاده از آن نیز مرتبط است. از دیگر مزیت‌های این مدل از لنوو نسبت به Z510 باتری لیتیوم قابل تعویض آن است که این امکان متاسفانه در سری Z510 وجود نداردZ50-70 از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M استفاده می‌کند که نسبت به سری‌های قبلی از قدرت بیشتری برخوردار است. این پردازنده که در مارس سال ۲۰۱۴ به بازار آمد سازگار با DirectX 11 است و یکی از اولین کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری جدید NVIDIA به نام Maxwell است و مجهز به رم DDR3 می‌باشد. با این پردازنده شما امکان اجرای بازی‌های رایانه‌ای با گرافیک سنگین و یا ویرایش فیلم و استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی را به راحتی خواهید داشت. به علاوه این لپ‌تاپ‌ها از تکنولوژی NVIDIA Optimus نیز بهره می‌برند که برای آن‌ها امکان سوییچ بین کارت گرافیکی GeForce و پردازشگر گرافیکی آنبورد Intel HD 4600 را فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود تا هنگامی که دستگاه در حال انجام محاسبات گرافیکی سنگینی نیست، کارت گرافیکی مجزا غیرفعال شده و مصرف انرژی دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد.

CPU لپ‌تاپ‌های سری Z50-70 از نوع Intel Core i7-4500U هستند. این پردازنده‌های بسیار کم ولتاژ در ماه فوریه ۲۰۱۳ برای اُلترا بوک ها روانه بازار شدند. برای ساخت این پردازنده‌ها از فناوری Hyper-Threading بهره گرفته شده که در هنگام پردازش بالا، دو هسته اصلی خود را به دو هسته مساوی دیگر تقسیم می‌کنند و باعث افزایش سرعت پردازش می‌شوند. هر هسته می‌تواند سرعت پایه ۱٫۸GHz را ارائه دهد، اما می‌توان با تنظیم کردن و Turbo Boost آن را برای یک هسته فعال ۲٫۷۰GHz و یا برای ۲ هسته فعال ۲٫۴۰GHz تقسیم کرد.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۲۵ × 265 × 385 میلی‌متر – وزن: ۲٫۵ کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Core i5 4210U 1.70GHz up to 2.70 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۶ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰rpm
پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce 840M 4GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت Full HD 1920×1080
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل
 
 (قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ تومان) ASUS K551LN – C

همانند سنت هر سال، کمپانی تایوانی خوش‌نام و معتبر ایسوس، اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی، نسل جدید نوت‌بوک‌های رده‌ی کاربری عمومی K را معرفی نمود. . ایسوس در تمامی نوت‌بوک‌های ۲۰۱۴ خود، سعی نموده تا بدنه‌ی دستگاه را تا حداکثر ممکنه باریک و سبک نماید و سری K جدید نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشند. مدل‌های K451 و K551 به ترتیب ۲۱ و ۲۳ میلی‌متر ضخامت و ۲٫۰ و ۲٫۲ کیلوگرم وزن دارند که نوت‌بوک‌هایی باریک و سبک قلمداد می‌شوند و جهشی بزرگ نسبت به مدل‌های ضخیم و سنگین‌وزن سال گذشته محسوب می‌گردند. متاسفانه این کاهش ضخامت، عواقبی نیز در پی داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حذف خروجی تصویری VGA اشاره نمود. اما به جز این مورد، کمبود خاص دیگری از لحاظ ارتباطی در سری K احساس نمی‌شود. تعدادی پورت USB 2.0 و USB 3.0، خروجی تصویری HDMI، درگاه شبکه‌ی Ethernet با سرعت حداکثر یک گیگابیت بر ثانیه، درایو نوری، Wi-Fi و بلوتوث، همگی بر روی این نوت‌بوک‌ها قرار داده شده‌اند تا بتوانید به راحتی با سایر لوازم دیجیتالی دیگر ارتباط برقرار کنید. اما قاب پشت صفحه‌نمایش دیگر پلاستیکی نیست و ایسوس سری جدید K را به روکشی فلزی مزین کرده تا سری K را کاملا فراتر از نوت‌بوک‌های رده‌ی کاربری عمومی نشان دهند. هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید، با صفحه‌نمایشی با نور پس‌زمینه‌ی LED و پنل TN مواجه خواهید شد که همانند اکثر نوت‌بوک‌های در این سطح، از دقت نسبتا پایین ۱۳۶۶×768 بهره می‌برد و از نعمت داشتن روکش مات نیز محروم است. روشنایی، کنتراست و کیفیت رنگ‌های تولید شده، کمی نسبت به مدل‌های قبلی بهتر شده‌اند و درمجموع، هنوز هم صفحات نمایش استفاده شده در سری K، چندان چنگی به دل نمی‌زند! برخلاف صفحه‌نمایش و فضای اطراف آن، که کاملا براق است، سمت دیگر دستگاه و قسمت‌های استراحتگاه دست و اطراف کیبورد، روکشی فلزی و کاملا مات دارند. کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای مشکی و بزرگ، در میان فضایی نقره‌ای‌رنگ و آلومینیومی، خودنمایی می‌کند. کلیدها به خوبی طراحی شده‌اند و به لطف ابعاد بزرگ، فضای کافی و آستانه و عمق مناسب، می‌توان به سرعت و با خطای کم، با آن‌ها تایپ نمود. تاچ پد هم به تکنولوژی جدید Smart Gesture مجهز شده که طبق ادعای ایسوس، باعث افزایش دقت و حساسیت تاچ پد می‌شود. در ضمن با نصب درایور و نرم‌افزار مربوط به تاچ پد در ویندوز ۸، می‌توانید از فرمان‌های لمسی خاص آن، مثل اسکرول یا زوم دوانگشتی و سوئیچ بین آخرین برنامه‌ها، بهره‌مند شوید. در پایین لبه‌ی جلویی، دو بلندگوی استریو تعبیه شده‌اند که نسبت به بلندگوهای نسل قبل (که بالای کیبورد قرار داشتند) کیفیت و شفافیت بهتری دارند و بلندی صدا نیز کمی بهتر شده است. ولی بااین‌وجود، چندان مناسب گوش کردن به موسیقی و یا تماشای ویدئو نمی‌باشند.

اما مدل ۱۵ اینچی K551LB، که جزو مدل‌های رده‌بالای این سری محسوب می‌شود، از یک پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند Intel Core i7 4500U استفاده می‌کند که پردازنده ایست کم‌مصرف و با ولتاژ پایین، ولی قدرت کافی برای انجام تمامی وظایف روزمره را فراهم می‌کند. این پردازنده، در کنار کارت گرافیکی مجزای NVIDIA GeForce GT 840M با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی RAM، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بر روی K551LB حتی برای انجام سنگین‌ترین محاسبات (مانند ویرایش عکس و ویدئو، برنامه‌نویسی و اجرای بازی‌های کامپیوتری) حساب کنید. یک ترابایت حافظه‌ی داخلی هم به شما این اطمینان را می‌دهد تا به کمبودی از بابت ذخیره‌ی فایل‌ها و اطلاعات خود، برنخوردید. به لطف باتری ۴ سلولی لیتیوم-پلیمر دستگاه با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و بهره‌گیری از پردازنده‌ی مرکزی کم‌مصرف Haswell، می‌توانید با یک بار شارژ K551LB، تا حداکثر ۴ ساعت به مرورگری اینترنت بپردازید که برای یک نوت‌بوک رده‌ی کاربری عمومی، میزان رضایت بخشی محسوب می‌گردد.

K551LB یک نوت‌بوک رده‌ی کاربری عمومی سطح بالاست و به لطف قدرت پردازشی بالا، پورت‌ها و اتصالات کامل، بدنه‌ی باریک، سبک، خوش‌ساخت و باکیفیت و کیبورد و تاچ پد حرفه‌ای، می‌تواند تقریبا نیاز هر نوع کاربری را پوشش دهد. اگر ایسوس، دقت صفحه‌نمایش این مدل را به Full HD ارتقا داده بود، به جرات می‌توانست به عنوان یکی از برترین نوت‌بوک رده کاربری عمومی شناخته شود ولی به هر صورت، دقت صفحه‌نمایش، فدای ارزش خرید دستگاه شده است. پس اگر به دنبال یک نوت‌بوک همه‌فن‌حریف هستید، حتما نسل جدید ASUS K را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۲۳ × 258 × 380 میلی‌متر – وزن: ۲٫۲ کیلوگرم

پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۶ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰rpm SATA
پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce 840M 2GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۳ سلولی – فاقد سیستم‌عامل

 ASUS X450LD – A (قیمت ۲۴۱۰۰۰۰ تومان )

همانند سنت هر سال، کمپانی ایسوس، اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی، نسل جدید لپ‌تاپ‌های چندمنظوره‌ی (خانگی/اداری/ مالتی مدیا) سری X را معرفی نمود. لپ‌تاپ‌هایی که در آن‌ها، بیش از هر چیز به ارزش خرید محصول توجه شده است. سری X جدید در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی عرضه شده‌اند تا بتوانند نیاز هر نوع کاربری را پوشش دهند. این لپ‌تاپ‌ها نسبت به قیمت مناسبی که دارند، امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. بدنه زیبا و جذاب، بلندگوهای باکیفیت با تکنولوژی SonicMaster و قیمت مناسب، نسل جدید سری X را به یکی از مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی تبدیل کرده است

X450LD که جزو مدل‌های رده‌بالای این سری محسوب می‌شود، از یک پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند Intel Core i7 4500U استفاده می‌کند که پردازنده ایست کم‌مصرف و با ولتاژ پایین، ولی قدرت کافی برای انجام کلیه‌های وظایف روزمره را فراهم می‌کند. این پردازنده، در کنار کارت گرافیکی مجزای NVIDIA GeForce GT 820M با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بر روی X450LD حتی برای انجام سنگین‌ترین محاسبات (مانند برنامه‌نویسی، ویرایش تصویر و ویدئو) حساب کنید ولی قدرت گرافیکی دستگاه چندان تعریفی ندارد و اجرای جدیدترین بازی‌های کامپیوتری با حداکثر تنظیمات گرافیکی برای این مدل، امکان‌پذیر نخواهد بود. در کنار این دو مورد، یک ترابایت حافظه‌ی داخلی هم به شما این اطمینان را می‌دهد تا به کمبودی از بابت ذخیره‌ی فایل‌ها و اطلاعات خود، برنخوردید. به لطف باتری ۴ سلولی لیتیوم-پلیمر دستگاه با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت و بهره‌گیری از پردازنده‌ی مرکزی کم‌مصرف Haswell، می‌توانید با یک بار شارژ X450LD ، تا حداکثر ۳ ساعت به مرورگری اینترنت بپردازید که متاسفانه نتیجه‌ی چندان جذابی به‌حساب نمی‌آید

از سایر مشخصات این مدل می‌توان به سه عدد پورت USB یکی از نوع USB 2.0 و دوتای دیگر از نوع USB 3.0، سیستم خنک‌کننده‌ی قوی و کم‌صدا و کیفیت ساخت بالا اشاره نمود. X450LD یک لپ‌تاپ رده‌ی کاربری عمومی سطح بالاست و به لطف قدرت پردازشی بالا، پورت‌ها و اتصالات کامل، بدنه‌ی خوش‌ساخت و باکیفیت و کیبورد و تاچ پد حرفه‌ای، می‌تواند تقریبا نیاز هر نوع کاربری را پوشش دهد. پس اگر به دنبال یک لپ‌تاپ همه‌فن‌حریف هستید، مادامی که اجرای جدیدترین بازی‌های کامپیوتری، جزو عادات روزمره‌ی شما نباشد، ASUS X450LD می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب و شایسته برای شما باشد.

 مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۳۱٫۷~۲۴٫۸ × 241 × 348 میلی‌متر – وزن: ۲٫۱ کیلوگرم

پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۸ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰rpm
پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GT 820M 2GB
صفحه نمایش:۱۴ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل
 
(قیمت ۲۴۱۰۰۰۰ تومان)  HP Pavilion 15-n240tx

لپ‌تاپ‌هایی برای همه! این بهترین جمله ایست که می‌توان در وصف سری جدید Pavilion 15 کمپانی HP بیان نمود. این لپ‌تاپ‌ها با وجود داشتن امکانات خوب و بهره‌گیری از سخت‌افزار به روز، قیمت مناسبی داشته و این موضوع باعث می‌گردد تا بتوانند بازه‌ی بزرگی از کاربران مختلف را پوشش دهندبدنه‌ی این لپ‌تاپ‌ها با اینکه تماما از پلاستیک ساخته شده، ولی کیفیتی رضایت‌بخش و مناسب دارد و تحت استرس و فشارهای ایجاد شده طی جابجایی و مصارف روزمره، دچار خمش و یا پیچش نخواهد شد. به علاوه دو لولای نقره‌ای رنگ، صفحه‌ی نمایش را در جای خود محکم نگاه می‌دارند. در ضمن این مدل‌ها تنها ۲۲ میلی‌متر ضخامت دارند که برای یک لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی، بدنه‌ای باریک محسوب می‌گردد.

 

تمامی اعضای خانواده‌ی Pavilion 15، دارای دو عدد پورت USB 3.0، خروجی تصویری HDMI، پورت شبکه Ethernet با سرعت (متاسفانه!) حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و یک کارت‌خوان SD بر روی لبه‌ی سمت چپی و یک پورت USB 2.0، پورت ۳٫۵ میلی‌متری ترکیبی ورودی و خروجی صوتی و درایو نوری در سمت راست می‌باشند. بنابراین کاربران Pavilion 15، با کمبود خاصی برای ایجاد ارتباط با دستگاه‌های مختلف مواجه نخواهند شد. از رقبای اصلی این لپ‌تاپ‌ها، می‌توان به سری G510 ساخت کمپانی لنوو و Aspire E1-572 ساخت کمپانی ایسر اشاره نمود

همان‌طور که از نام این لپ‌تاپ‌ها مشخص است، سری Pavilion 15 از صفحات نمایش ۱۵ اینچی بهره می‌برند. همانند اکثر لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی، صفحات استفاده شده در HP Pavilion 15 کیفیت متوسطی دارند. دقت، روشنایی، کنتراست، کیفیت رنگ‌های تولید شده و زوایای دید همگی بسیار معمولی بوده و چندان چنگی به دل نمی‌زنند. به علاوه، این صفحات نمایش کاملا براق هستند که این موضوع باعث کاهش کاربری دستگاه در زیر تابش نور آفتاب می‌شود. در مجموع، صفحه‌ی نمایش Pavilion 15 جزو مزایای آن محسوب نمی‌گردد

اما مدل n240tx که یکی از مدل‌های رده‌بالای سری Pavilion 15 است به یک پردازنده مرکزی نسل چهارم Intel Core i7 با ولتاژ پایین مجهز شده که قدرت فوق‌العاده بالایی دارد و به راحتی از پس انجام اکثر محاسبات مختلف، از کار با نرم‌افزارهای آفیس تا ویرایش عکس و ویدیو برمی‌آید. اما در سمت دیگر، این لپ‌تاپ از کارت گرافیکی NVIDIA GeForce GT 740M با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی بهره می‌برد که قدرت پردازشی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند جدیدترین بازی‌های کامپیوتری را نیز اجرا نماید. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این مدل می‌توان به هشت گیگابایت حافظه‌ی RAM، یک ترابایت حافظه‌ی داخلی و یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۴۱ وات‌ساعت اشاره کرد که این باتری می‌تواند تا حداکثر چهار ساعت مرورگری اینترنت را برای کاربر تضمین کند.

 مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۲۲٫۶ × 258 × 385 میلی‌متر – وزن: ۲٫۳ کیلوگرم

پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۸ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰rpm SATA
پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GT 740M 2GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل
 
 (قیمت ۲۴۹۰۰۰۰ تومان ) Dell Inspiron 15R 5537 – D

سری Inspiron دل همواره یک روند مشابه را در طراحی و تکامل طی کرده اند و جزو پر فروش ترین لپ تاپ های دل محسوب می شوند، در بازار ایران نیز مدلهای Inspiron به خاطر قیمت و مشخصات مناسب جزو گرینه های مورد توجه قرار گرفته و فروش خوبی داشته انددر ۱۵R 5537 از نسل چهارم پردازنده های اینتل یعنی هاسول استفاده شده است تا هم مصرف بهینه تری را شاهد باشیم هم راندمان بالاتری را در اختیار بگیریم، پردازنده در نظر گرفته شده یک Core i7 دو هسته ای از نوع ولتاژ پایین است که به کمک تکنولوژی Hyper Threading چهار Thread داشته و سرعت پایه هسته های آن ۱٫۸ گیگاهرتز است و در صورت افزایش در حالت توربو به ۳ گیگاهرتز می رسد، البته این مقدار برای دو هسته همزمان فعال به ۲٫۷ گیگاهرتز محدود می شود و این افزایش سرعت در حالت توربو نیز تنها در مدت زمان محدودی قابل دستیابی می باشد. مزیت دیگر استفاده از پردازنده های ولتاژ پایین این است که به سازنده این امکان را می دهد تا سیستم خنک کننده ی جمع و جور تری را در داخل دستگاه قرار دهد. 

۴ مگابایت حافظه کش L3 برای آن در نظر گرفته شده است و دارای ۵۱۲ کیلوبایت کش L2 و ۱۲۸ کیلوبایت کش L1 است. معماری ساخت پردازنده ۲۲ نانومتری بوده و در ماکزیمم حالت ۱۵ وات برق مصرف می کند. حداکثر دمای قابل تحمل برای پردازنده ۱۰۰ درجه سانتی گراد است و از معماری ۶۴ بیتی بطور کامل پشتیبانی می کند.

حداکثر حافظه قابل پشتیبانی این پردازنده ۱۶ گیگابایت رم بر روی دو کانال است که بر روی فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز کار می کنند. همچنین در دل این پردازنده چیپ گرافیکی Intel® HD Graphics 4400 قرار دارد که در قسمت گرافیک بطور کامل به آن خواهیم پرداخت. در نسل چهارم پردازنده های ولتاژ پایین اینتل از گرافیک مجتمع داخلی ۴۴۰۰ استفاده شده است و هسته مرکزی گرافیک قابل افزایش سرعت از ۲۰۰ مگاهرتز تا ۱۱۰۰ مگاهرتز را دارا است.معماری ساخت ۲۲ نانومتری و پشتیبانی از DirectX 11.1 و Shader 5.0 از دیگر خصوصیات این نسل از گرافیک های داخلی اینتل است، مهمترین مزیت اینتل ۴۴۰۰ کم مصرف بودن و کم حرارت بودن آن است.  در دل ۵۵۳۷ علاوه بر کارت گرافیک اینتل ۴۴۰۰ از چیپ اختصاصی AMD Radeon 8850M نیز استفاده شده است که مجهز به ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع DDR3 است، این چیپ مجهز به ۶۴۰ هسته سایه زنی بوده و سرعت هسته آن بین ۵۷۵ الی ۷۲۵ مگاهرتز متغیر می باشد، از لحاظ قدرت پردازشی این کارت همرده Nvidia GTX 660M می باشد و نتایجی شبیه به آن را در پی خواهد داشت

دل ۵۵۳۷ دارای دو اسلات رم از نوع DDR3 است که تا ماکزیمم باس ۱۶۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی می کند و هر اسلات نیز ظرفیت پذیرش حافظه ۸ گیگبایتی را دارد. دل در این لپ تاپ توسط دو ماژول ۴ گیگابایتی هر دو اسلات را اشغال کرده است تا در نهایت قیمت تمام شده به نسبت یک ماژول ۸ گیگابایتی پرسرعت کمتر شود. بنابراین برای ارتقا حافظه رم مجبور هستید قید یکی از ماژول های ۴ گیگابایتی را بزنید و آن را با یک ماژول ۸ گیگابایتی تعویض نمایید.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۳۱٫۳~۲۴٫۹ × 259 × 376 میلی‌متر – وزن: ۲٫۳۲ کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۸ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰rpm
پردازنده گرافیکی:AMD Radeon HD 8850M 2GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۶ سلولی – فاقد سیستم‌عامل
 
 (قیمت ۲۱۵۰۰۰۰ تومان ) Acer TravelMate TMP255-MG-74506G75Mnkk

با توجه به استقبال خوبی که از مدل TravelMate P253-M در سال گذشته صورت گرفت، کمپانی ایسر در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی، نسل جدید از لپ‌تاپ‌های TravelMate و یا به‌اصطلاح "هم‌سفر" خود را تحت عنوان TravelMate P255-M معرفی و روانه‌ی بازار نمود. P255 نسبت به P253 تغییرات بسیاری داشته که برای مثال می‌توان به یک تحول کلی در ظاهر دستگاه و همچنین ارتقا سخت‌افزار و قطعات داخلی اشاره نمود.

ز لحاظ ظاهری، تغییر فراوانی بین P255 و P253 وجود دارد. P255 تنها ۲۵ میلی‌متر ضخامت دارد، بنابراین می‌توان آن را جزو لپ‌تاپ‌های باریک بازار دانست و یک جهش بزرگ نسبت به سری P253 با ضخامت ۳۳ میلی‌متری محسوب می‌گردد. وزن دستگاه هم نزدیک به ۲۰۰ گرم کاهش یافته و به ۲٫۳ کیلوگرم کاهش یافته است که برای یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی، میزان بسیار خوبی محسوب می‌گردد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تمامی مدل‌های P255 از جدیدترین و به روزترین سخت‌افزار ممکنه بهره می‌برند. اما مدل TMP255-MG-74506G75Mnkk که محصول مورد نقد و بررسی ما بود، جزو مدل‌های رده‌بالای سری P255 محسوب می‌گردد. این مدل از پردازنده‌ی مرکزی Intel Core i7 4500U بهره می‌برد. این پردازنده از سری چهارم پردازنده‌های Core کمپانی اینتل (با کد Haswell) بوده و از مدل‌های "ولتاژ-پایین" یا ULV محسوب می‌گردد. این پردازنده قدرت پردازشی بسیار زیادی دارد و به راحتی می‌تواند تقریبا هر گونه محاسباتی را انجام دهد. به علاوه، ایسر این مدل را به کارت گرافیک AMD Radeon HD 8750M با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی مجهز کرده که جزو کارت‌های گرافیک قدرتمند و رده‌بالای بازار محسوب می‌گردد و می‌توان برای انجام انواع و اقسام محاسبات گرافیکی، مانند ویرایش عکس و ویدئو و یا حتی اجرای بازی‌های کامپیوتری، بر روی آن حساب نمود. به علاوه این مدل، ۶ گیگابایت RAM و ۷۵۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد، بنابراین مشکل خاصی از بابت کمبود RAM و یا فضا برای ذخیره اطلاعات نخواهید داشت. در مجموع، مدل TMP255-MG-74506G75Mnkk، قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی دارد و تقریبا می‌تواند نیاز هر نوع کاربری را پوشش دهد.

با وجود اینکه بدنه‌ی P255 نسبت به P253 باریک‌تر و سبک‌تر شده، ایسر توانسته سیستم خنک‌کننده‌ی بهینه و کم صدایی را بر روی آن قرار دهد. در حالت بیکار و یا زمانی که بار محاسباتی سنگینی بر روی پردازنده‌ی مرکزی و کارت گرافیک دستگاه نیست، سیستم خنک‌کننده، صدای کمی تولید می‌کند و بدنه‌ی لپ‌تاپ نیز کاملا خنک است. حتی تحت استرس شدید و زمانی که به انجام محاسبات سنگین بپردازید، صدای سیستم خنک‌کننده در سطح قابل قبولی باقی می‌ماند و بدنه نیز چندان گرم نمی‌شود که این موضوع را می‌توان یک مزیت بزرگ برای این لپ‌تاپ دانست.
تمامی مدل‌های سری P255 به باتری‌های لیتیوم-یون ۴ سلولی با ظرفیت نسبتا پایین ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده‌اند. شارژدهی این باتری در مدل‌های مختلف، بسته به نور پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی، متفاوت است. اما مدل TMP255-MG-74506G75Mnkk با یک‌بار شارژ کامل تا نزدیک به ۴ ساعت و نیم شارژدهی کند که می‌توان آن را یک جهش بزرگ نسبت به مدل P253 دانست. البته استفاده کردن از یک پردازنده‌ی مرکزی ولتاژ پایین، در این بهبود، بی تاثیر نبوده است.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۲۴٫۹ × 256 × 381 میلی‌متر – وزن: ۲٫۳۵ کیلوگرم
پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۶ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: ۷۵۰ گیگابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: Serial ATA 5400rpm
پردازنده گرافیکی:AMD Radeon HD 8750M 2GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸ – با روکش مات
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل

SONY VAIO Fit 15E SVF15213SAW (قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ تومان ) 

محصولات سونی اغلب از کیفیت بالای ساخت و همچنین طراحی زیبای ظاهری بهره می‌برند و همین دو موضوع باعث نقطه قوت در فروش تولیدات این شرکت به‌رغم قیمت بالا نسبت به مدل‌های مشابه شده استطراحی ظاهری این مدل کاملا شبیه به سایر محصولات سری Fit 15E است. سونی در ساخت این مدل از پلاستیک فشرده با کیفیت بالا استفاده کرده‌ است. پشت در لپ‌تاپ به رنگ سفید یخچالی مات طراحی شده و وجود لوگوی VAIO در این قسمت به لپ‌تاپ زیبایی بخشیده است. تنها قسمت زیرین لپ‌تاپ رنگ مشکی دارد.

 وظیفه پردازش مرکزی اطلاعات بر عهده پردازندهIntel Core i3 3227U متشکل از دو هسته فیزیکی و چهار هسته منطقی بوده که فرکانس هر رشته پردازشی در حالت پیش‌فرض ۱/۹ گیگاهرتز است. در این مدل خبری از فناوری توربوبوست نیست و سه مگابایت حافظه نهان سطح سه این بخش را تکمیل می‌کند. در بررسی کارایی پردازنده توسط نرم‌افزار Cinebench R15، امتیاز ۱۷۱ به ثبت رسید که بیانگر کارایی متوسط و معمولی پردازنده است. همچنین در اجرای آزمایش محاسبه ۳۲ میلیون رقم اعشار عدد پی توسط نرم‌افزار SuperPI، مدت زمان ۱۷ دقیقه و ۱۳/۸۱۲‌ ثانیه به ثبت رسید که این مقدار زمان زیادی به‌نظر می‌رسد. در ارزیابی کلی کارایی سیستم به کمک نرم‌افزار PCMARK 8 نیز در حالت Home امتیاز ۱۶۳۸ و در حالت Work‌ امتیاز ۱۸۸۸ به‌دست آمد.

این لپ‌تاپ از چهار گیگابایت حافظه DDR3 بهره می‌برد که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی آن به کمک نرم‌افزار AIDA64 به ترتیب ۱۱۸۲۹ و ۱۱۶۲۵ مگابایت بر ثانیه محاسبه شد. برای ذخیره‌سازی اطلاعات به‌صورت دائمی نیز یک هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه درنظر گرفته شده است.

در بخش گرافیکی، این مدل علاوه بر تراشه مجتمع Intel HD Graphic 4000، به تراشه گرافیکی Nvidia GeForce GT 740M مبتنی بر تراشه GK208 و فرکانس پایه و بوست ۹۸۰ و ۱۰۳۳ مگاهرتز هسته مجهز است. یک گیگابایت حافظه DDR3 به همراه رابط ۶۴ بیتی، ۳۸۴ واحد هسته پردازشی کودا، هشت اپراتور ROP و ۳۲ واحد بافت‌گذاری از دیگر ویژگی‌های تراشه GT 740M به‌شمار می‌روند. در اجرای تست‌های گرافیکی به کمک نرم‌افزار ۳DMARK Pro در آزمایش Ice Storm نمره ۴۴۸۴۰، در آزمایش Cloud Gate امتیاز ۴۴۶۴ و در آزمایش سنگین Fire Strike نمره نهایی ۱۰۳۷ به ثبت رسید.

در مجموع این مدل از نظر کارایی و قدرت پردازشی، متوسط رو به پایین ارزیابی می‌شود و مناسب کارهای روزمره مانند گشت و گذار در محیط اینترنت و اجرای برخی از نرم‌افزارهای کاربردی است. بنابراین نباید از آن انتظار اجرای محاسبات سنگین یا اجرای برخی از بازی‌ها را داشت. از طرفی طراحی زیبای ظاهری این مدل نکته مثبتی در انتخاب آن محسوب می‌شود

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۲۶×260×380 میلی‌متر – وزن: ۲٫۶۹ کیلوگرم

پردازنده مرکزی:Intel Core i3 3227U  1.90GHz

حافظه RAM:ظرفیت: ۴ گیگابایت – نوع: DDR3

حافظه داخلی:ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: Serial ATA 5400rpm

پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GT 740M

صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت Full HD 1920×1080 – لمسی

امکانات:DVD-RW Webcam Backlit Keyboard Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port HDMI Port

سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – Microsoft Windows 8.1

(قیمت ۲۵۰۰۰۰۰ تومان ) Acer Aspire V5-561G-74508G1TMaik

مدل V5-561G  دارای بدنه‌ای زیبا است که اگر چه از جنس پلاستیک تولید شده است اما نمای آن با خطوط ظریف فلزی پرداخت شده و مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل و تراشه‌های گرافیکی AMD است. در حاشیه‌های ایسر V5-561G با وجود ضخامت باریک دستگاه تنوع کاملی از پورت‌ها قرار دارند و اغلب موارد ضروری را شامل می‌شوند. ضمن اینکه در مدل‌های پیشین سری V5‌ از درایو نوری کمتر استفاده می‌شد اما مدل‌های جدید مجهز به یک DVD رایتر هستند که در حاشیه سمت راست دستگاه قرار دارد.  صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ ایسر V5-561G از نوع TFT-LCD است و نور زمینه آن توسط LED تامین می‌شود. این نمایشگر دارای پوشش براق است و توان نمایش روشنایی ۲۰۰ cd/m2 را دارد.

این مدل مجهز به پلتفرم Shark Bay اینتل است. در این پلتفرم از پردازنده‌های نسل چهارم Haswell و تراشه‌های مادربورد Lynx استفاده شده است که در ترکیب با یکدیگر می‌توانند توان مناسب پردازشی و امکانات قابل توجه دایانشی ایجاد کنند. ایسر V5-561G دارای آخرین نسل از پردازنده‌های Core i7 ‌اینتل است و یک CPU کم‌مصرف از نوع ۴۵۰۰U‌ در این مدل بکار رفته است. این پردازنده از نوع دوهسته‌ای است ولی با فناوری هایپرتریدینگ می‌تواند چهار رشته پردازشی را بطور همزمان محاسبه کند. پردازنده‌های ۴۵۰۰U با چهار مگابایت کش هوشمند اینتل عرضه می‌شوند که این فضا بطور کامل در اختیار تمام هسته‌های پردازشی است.

یکی از امتیازاتی که انتخاب پردازنده ۴۵۰۰U‌ در ایسر V5-561G داشته تاثیر مستقیم آن در کاهش مصرف انرژی است. پردازنده‌های کم مصرف در مقایسه با مدل‌های عادی به انرژی کمتری نیاز دارند و در این پردازنده نیز حداکثر مصرف پردازنده حدود ۱۵ وات است با این حال توان پردازش آنها نیز به همین میزان پایین‌تر از مدل‌های عادی است. ذکر این نکته ضروری است که در مدل‌های باریک و سبک محدودیت زیادی برای استفاده از پردازنده‌های قوی وجود دارد و اگرچه نمی‌توانند پردازش‌های سنگین را در مدت کوتاه اجرا کنند ولی در مقابل توان مدل‌های کم‌مصرف برای تمام کاربردهای رایج روزمره کافی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پردازنده استفاده از هسته گرافیکی اینتل HD 4400 است که امکانات تصویری و توان پردازشی مناسبی دارد. این هسته گرافیکی از فناوری‌هایی مثل موتور Quick Sync، پردازشگر سه‌بعدی InTru 3D  و Clear Video HD  پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی این هسته گرافیکی وظیفه اجرای محتوای تصویری را بر عهده دارد اما زمانی که نیاز به قدرت بیشتری باشد کارت گرافیکی دستگاه فعال خواهد شد.

تراشه گرافیکی این دستگاه از مدل‌های جدید AMD بر پایه معماری GCN و از نوع Radeon R7 M265 است. این پردازنده‌های گرافیکی توان مناسبی برای اجرای محتوای تصویری و حتی اجرای بازی‌های سه‌بعدی دارند ضمن اینکه همراه آنها ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی نیز بکار رفته است. البته برخی از مدل‌های ایسر V5-561G با چهار گیگابایت حافظه گرافیکی عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید که R7 M265 از اغلب بازی‌های روز پشتیبانی می‌کند با این حال توان پردازش آن برای اجرای بازی‌های سنگین محدود است و بهتر است با کاهش جزییات تصویر فشار کمتری روی بخش گرافیکی باشد. اگر قصد مقایسه این مدل را با نمونه‌های رایج از انویدیا داشته باشیم می‌توان گفت این مدل تقریبا با جیفورس GT 730 مشابه است.

از دیگر مشخصات ایسر V5-561G می‌توان به هشت گیگابایت حافظه رم DDR3 و یک ترابایت فضای هارد اشاره کرد. این مدل دارای بلوتوث و شبکه وایرلس با استاندارد ۸۰۲٫۱۱n است و وب کم آن بر اساس تکنولوژی اختصاصی ایسر به نام Crystal Eye طراحی شده است.

ایسر V5-561G در حال حاضر کمی بیشتر از ۲٫۵ میلیون تومان قیمت دارد و در این محدوده قیمت می‌توان مدل‌های مشابه دیگری را هم انتخاب کرد. با این حال ایسر V5 با تکیه بر توانایی‌های حمل دستگاه و تمرکز بر ارایه توان مناسب پردازشی یکی از گزینه‌های مطلوب برای خرید است. افرادی که در طول روز جابجایی زیادی دارند مانند دانشجویان و صاحبان کسب و کارهای کوچک از این مدل لذت خواهند برد. از سوی دیگر توان قابل قبول پردازش در این مدل باعث می‌شود طیف بیشتری از کاربران را در میان مخاطبان ایسر V5-561G معرفی کرد.

مشخصات فیزیکی:ابعاد: ۲۵~۱۲ × 255 × 380 میلی‌متر – وزن: ۲٫۳۵ کیلوگرم

پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4500U 1.80GHz up to 3.00 GHz
حافظه RAM:ظرفیت: ۸ گیگابایت – نوع: DDR3
حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: Serial ATA 5,400rpm
پردازنده گرافیکی:AMD Radeon R7 M265 2GB
صفحه نمایش:۱۵٫۶ اینچ از نوع TFT LED-backlit LCD با دقت ۱۳۶۶×۷۶۸
امکانات:DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Bluetooth Ethernet Port VGA Port HDMI Port
سایر مشخصات:باتری ۴ سلولی – فاقد سیستم‌عامل
15-n240tx15E SVF15213SAW15R 553715R 5537 - DacerAspireAsusdellFitIdeaPadInspironK551LN - ClaptoplenovoPavilionsonyTMP255-MG-74506G75MnkkTravelMateV5-561G-74508G1TMaikvaioX450LD - AZ50-70 - AZ510 - Bاچ پیاسپیرامکاناتایسرایسوساینسپایرونبازه قیمتیبررسیبهترینتوماندلدو میلیوندو میلیون و پانصدراهنمایی خریدسونیفیتقیمتقیمت به روزقیمت دقیقلب تاپلپ تاپلنوومشخصات فنیمعرفیمقایسهنقد و بررسیوایو
Comments (2)
Add Comment
  • جواد

    ممنون لیست مفیدیه ولی جای خالی Acer Aspire V5 572 G 

     

  • mohamad

    به نظر من که کارم فروش لپ تاپ و سخت افزار و غیرست.بهترین لپ تاپ این لیست z5070لنوو هستش.کارت گرافیک قدرتمند با معماری جدید اینتل این امکانو به شما میده که جدید ترین بازی ها رو با بالاترین گرافیک اجرا کنین.از پس تری دی مکس هم به راحتی بر میاد.و از همه بهتر!!!صفحه نمایش فول اچ دی!!سی پی یوش هم ضعیف نیست.درسته از سری یو هستش.ولی اونقدر قدرت داره که نصفش استفاده نمیشه.یعنی در سخت ترین شرایط فقط از۵۰%سی پی یو استفاده میشه که واقعا محشره!!!تعصب بی خودی رو مارک هم نداشته باشین.کسایی که سی پی یو قوی تر.اما کارت گرافیک ضعیف تر و صفحه نمایش با رزولوشن پایین تر میخوان.پیشنهاد میدمz510سری i5یاi7بگیرن.محمد هستم.مهندس کامپیوتر