۱۰ تا از بهترین تلویزیون های ۴K برای خرید

 

بعد ازتولید نمایشگرهای LED و سه بعدی (۳D) درسال گذشته نسل جدید تلویزیون ها وصفحه نمایش ها وارد بازارشد. امروزه بیشتر برندهای معتبر مانند ال جی و توشیبا ازتلویزیون های ۴K خود رونمایی کرده اند و با ورود برندهای دیگر نظیر پاناسونیک و سامسونگ به این عرصه ، رقابت در تولید تلویزیون ها وصفحه نمایش های ۴K پیشاز پیش داغ شده است.

تلویزیون های اچ دی باکیفیت ۱۰۸۰p ، رزولوشنی برابر با ۱۹۲۰  در ۱۰۸۰ پیکسل دارند و دراستاندارد ۴K این رزولوشن به ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل می رسد. یعنی رزولوشنی ۴ برابراستاندارد ۱۰۸۰p که هم اکنون درتلویزیون های اچ دی و دیسک های بلو- ری دردسترس است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین تلویزیون های ۴K را معرفی نماییم پس با ما همراه باشید:

سامسونگ مدل UE65HU8500

در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی رونمایی شد و ۶۵ اینچی است که شامل پنل منحنی شکلش نیز می شود و سرعت انتقال دیتا در آن از هر تلویزیون ۴k دیگری که در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی بود بیشتر می باشد و شامل پورت usb2 می باشد و ازاستاندارد ویدیویی ۴k video codec H.265 نیز پشتیبانی می کند. قیمت این تلویزیون ۴۱۹۹ یورو می بشد

بیشتر بخوانید : تلویزیون ۱۰۵ اینچی منحنی دار با کیفیت ۴k با قیمت ۱۲۰ هزار دلار روانه بازار شد

توشیبا مدل ۵۸L9363

این تلویزیون ۴k در مقایسه با سایر رقبای خود ارزان تر می باشد و ارزان ترین تلویزین ULTRA HD در بریتانیا می باشد و از رقیب مشابه خود ۳ اینچ بزرگتر می باشد و از سیستم اکتیو شاتر  3 بعدی (سیستمی برای نمایش ۳ بعدی) استفاده می کند  سیستم هوشمند آن که cloud tv نامیده می شود به اندازه سایر رقبا گران نمی باشد و از موتور cevo 4k   برای تبدیل فرمت HD به ۴k استفاده می کند.

بیشتر بخوانید : فناوری سه بعدی چگونه کار می کند ؟

ال جی مدل 65LA970W

می توان یکی از بارزترین مشخصات این محصول کمپانی کره ای را در صاف بودن آن دانست علاوه براینکه مانند سایر رقبا از پنل ۴k برای تنظیم وهماهنگی کیفیت صدا و تصویر نیز دارا می باشد.اینتلویزیون از اسپیکر های با توان ۵۰ وات نامی و یک سب ووفر در پشت آن استفاده می کند و از یک پنل ۱۰۰ هرتز برای تقویت نور پشت full LED اش استفاده می کند و از یک موتور برای تبدیل کردن کیفیت از SD , HD به UD استفاده می کند.می توان موفقیت اصلی این محصول را در سیستم نمایش ۳ بعدی تصاویر ورزشی اش دانست.

بیشتر بخوانید : کمپانی شارپ صفحه نمایش ۱۳ اینچی با وضوح تصویر ۸K ساخت

سامسونگ مدل UE55F9000

این تلویزیون با داشتن ۸ میلیون پیکسل به جای ۲ میلیون پیکسل در سیستم سینمایی ۳ بعدی خود بهره می برد و از لبه تکنولوژی LED استفاده می کند و همچنین از سیستم نوردهی خاصی برای نتراست تصاویر استفاده می نماید.این تلویزیون هم اکنون یکی از باریک ترین تلویزیون های دنیا است.

>>راهنمایی جامع خرید تلویزیون ؛ بهترین گزینه را با بودجه خود انتخاب کنید

بیشتر بخوانید : راهنمایی خرید تلویزیون ۲۰۱۴

سونی مدل KD55X9000A

این تلویزیون باریک ترین تلویزین ۵۵ اینچی دنیا است و از سیستم های سینمایی ۳ بعدی واستفاده می کند و دارای ۲ تا ساب ووفر در پشت خود برای تقویت صدا می باشد که مناسب برای فیلم های ریخته شده  در دی وی های بلو ری  2 و ۳ بعدی می باشد.این تلویزیون به دلیلی نداشتن HDMI2 و HEVC گزینه مناسبی برای پیشرفت در آینده نمی باشد.

بیشتر بخوانید : تلویزیون ۴۹ انینچی ۴k و سه بعدی مبتنی بر اندروید شیائومی معرفی شد

فیلیپس مدل ۶۵PFL9708

این تلویزیون ۶۵ اینچی می باشد که دارای پردازنده ۴ هسته ای است.این تلویزیون هر پیکسل را به صورت هوشمندانه به ۴ قسمت تقسیم می کند و با تقویت نوری قسمت های ایجاد شده باعث افزایش ۴ برابری کیفیت تصاویر می شود و با سیستم کنتراست خود باعث متناسب شدن پس زمینه های سفید و سیاه می شود و شرکت فیلیپس قول داده است تا سیستم HDMI2 را به محصولات خود اضافه بنماید.

بیشتر بخوانید : مروری بر فناوری نمایشگرهای OLED

پاناسونیک مدل TX-L65WT600

این تلویزیون ۶۵ اینچی است که دارای پورت HDMI2 است و همچنین یک پورت نمایش  ورودی ۱٫۲a دارد که می تواند کیفیت ۴k را از کامپیوتر دریافت بنماید و همچنین از یک سیستم هوشمند تولید فریم با سرعت ۱۲۰۰ فریم در ثانیه را برای همه منابع می تواند تولید بکند.

بیشتر بخوانید : تلویزیون های سه بعدی بدون عینک چگونه کار میکنند ؟

سونی مدل KD-65X9005A

این تلویزیون با طراحی زیبایش و صفحه نمایش ۶۵ اینچی اش بسیار مناسب برای زیباکردن ویترین ها می باشد علاوه بر طراحی اش ویژگی بارز آن داشتن اسپیکرهای استریو و با تکنولوژی magnetic fluid است و می توان گفت تنها محصولی در جهان است که همه ویژگی ها را برای یک سینمای خانگی دارا می باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین تلویزیون های سه بعدی

ال جی مدل ۸۴LM960V

این تلویزیون اولین تلویزیون ultra HD بود که در کریسمس سال قبل در بریتانیا معرفی شد.این تلویزیون یکی از بزرگترین غول های دنیا می باشد با ۸۴ اینچ صفحه نمایش و دارای سینمای خانگی و سیستم ۳ بعدی نمایش سینمایی می باشد و به طور کلی می توان لقب پدیده را به آن داد چرا که مجموعه ای از بهترین ها را دارد.

بیشتر بخوانید : مقایسه تلویزیون های LCD و LED

سونی مدل  KD-84X9005

اینتلویزیون که رقیب محصول قبلی از LG است با داشتن صفحه نمایش ۸۴ اینچی خود و داشتن کیفیت تصاویر باور نکردنی یکی از بهترین تلویزیون های مناسب برای سینمای خانگی و نمایش ۳ بعدی می باشد می توان به طور خلاصه کفت تمامی سیستم هاو تکنولوژی های پیشرفته تلویزیون های قبلی در این محصول می باشد!

منبع : techradar

3d4 کی4k58L936365LA970W65PFL970884LM960VKD-55X9000AKD-65X9005AKD-84X9005LEDLGmagnetic fluidPanasonicphilipssamsungsonytelvisiontoshibatvTX-L65WT600UE55F9000UE65HU8500Ultra HDال جیبررسیتکنولوژیتلویزیونتوشیباراهنمایی خریدسازندهسه بعدیسونیفناوریفیلیپسقیمتمدلمشخصات فنیمشخصات کلیدیمقایسهویژگی های جدید
Comments (1)
Add Comment
  • علی

    جالب بود !