گوشی ماژولار گوگل Ara به لطف پیشرفت پردازنده های جدید ارزان تر خواهد شد

گوگل در جدیدترین حرکت خود برای کاهش قیمت و ساده‌سازی پروژه Ara با همکاری شرکت Rockchip همکاری خواهد کرد. بیشتر شما با پروژه Ara گوگل آشنایی دارید. پروژه ای که قرار است یک اسکلت اسمارت فونی به شما تحویل داده شود و قطعات سخت‌افزاری آن را خود شما بنا به نیازتان انتخاب کنید و هر وقت نیز تمایل داشتید به تغییر هر کدام از آن‌ها اقدام کنید.

حال یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پروژه Ara گوگل یافتن پردازنده‌هایی است که با این تکنولوژی بیشترین سازگاری را داشته باشند. گوگل در جدیدترین اقدام خود برای هر چه راحت‌تر کردن تعویض پردازنده‌ها در اسمارت فون های پروژه Ara دست یاری به سمت Rockchip دراز کرده است.

این شرکت به تازگی کار بر روی سیستم روی تراشه یا SoC هایی را آغاز کرده که تلفن همراه شما برای تغییر پردازنده نیازی به وجود هیچ‌گونه بریج چیپی بر روی SoC یا موارد مشابه دیگر نخواهد داشت.

<<پروژه Ara گوگل ، سخت افزار گوشیتان را خودتان انتخاب کنید !

چنین اقداماتی از سوی گوگل سبب افزایش انعطاف در اسمارت فون های حاصل این پروژه و قابلیت ارتقای سخت‌افزارهای آن‌ها می‌دهد. با وجود چنین تکنولوژی‌هایی خواه‌ناخواه قیمت آن‌ها نیز به در سراشیبی قرار خواهند گرفت.

اسمارت فون های آزمایشی مجهز به این تکنولوژی در اوایل سال ۲۰۱۵ برای معرفی آماده خواهند شد.

منبع : Engadget

aragoogleRockchipSoCاسمارت فونامکاناتانتخاب دلخواه سخت افزارتکنولوژیتلفن همراهزمان ارائهسخت افزارفناوریقابل تعویضقیمتگوشیماژولارمشخصات فنیمشخصات کلیموبایلهوشمند
Comments (0)
Add Comment