نقد و بررسی روتر Tri-Band بیسیم ایسوس RT-AC3200

 

با افزایش کاربرد شبکه های بی سیم در محیط های کاری و همچنین منازل نیاز به دستگاهی پیشرفته و فناوری های نوین در این حوزه نیز افزایش پیدا کرده است. شرکت های فعال در حوزه ساخت محصول های شبکه هم در تلاش برای برطرف کردن نیاز کاربرها و پیشی گرفتن از رقبا هستند و با پیاده سازی استانداردها و فناوری های جدید می کوشند تا نظر کاربرها را به خودشان جلب کنند.

ایسوس به عنوان یکی از شرکت های فعال در این حوزه همواره محصولات جدیدی مبتنی بر آخرین استانداردها و فناوری های انحصاری خودش را وارد بازار می کند. روتر های بی سیم این شرکت از مشخصه های فنی و ظاهری قابل توجهی برخوردار هستند که معمولا مورد توجه کاربران حرفه ای قرار می گیرند، جدیدترین محصول ایسوس در این خانواده روتر RT-AC3200 است که به منظور از بین بردن مشکل ها و تداخل فرکانس های موجود در شبکه های بی سیم طراحی و ساخته شده است.

روتر RT-AC3200 با قابلیت پشتیبانی از آخرین استاندارد بی سیم، قادر است به طور همزمان یک شبکه را با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ ac در فرکانس ۵ گیگاهرتز و استاندارد  802.11 در فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز فراهم سازد، این روتر با تکیه بر فناوری سه بانده با اتصال هوشمند به طور خودکار عملکرد تمامی دستگاه های متصل به آن را بهبود می بخشد، با پیاده سازی فناوری ها و استاندارهای جدید، روتر ایسوس عملکرد و محدوده پوشش قابل توجهی دارد و با به کارگیری استاندارد های جدید بی سیم می تواند برای مجتمع های مسکونی و سازمان های بزرگ که دارای مجموعه متنوعی از دستگاه ها هستند، عملکرد چشمگیری ارائه بدهد.

>>بررسی روتر بی سیم و کلود DIR-810L شرکت D-LINK

این روتر بی سیم ایسوس مجهز به شش آنتن خارجی است که به طور همزمان دو شبکه با فرکانس ۵ گیگاهرتز با ساختار سه آنتن برای ارسال و سه آنتن برای دریافت اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد، این ساختار روتر RT-AC3200 را قادر می سازد تا حداکثر به سرعت ۱٫۵ گیگابایت بر ثانیه در هر فرکانس ۵ گیگاهرتز دست پیدا کند و در مجموع سرعت آن به ۲۶۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش پیدا کند،

رشد روز افزون لب تاب ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند و سایر دستگاه ها و گجت های بی سیم، به این معناست که در یک فضای مدرن امروزی میزان پهنای موجود در شبکه میان دستگاه های متعددی تقسیم می شود، در روترهای استاندارد با افزایش تعداد دستگاه های بی سیم در یک فرکانس، دستگاه های قدیمی با فرکانس ۸۰۲٫۱۱ a/g/b/n  استفاده می کنند و دستگاه های پیشرفته تر با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ ac سرعت و پهنای باند کمتری را در اختیار خواهند داشت.

>>۵ راه‌ حل موثر برای رفع مشکلات شایع مودم های وای فای

>>روتر چیست ؟

روتر RT-AC3200 ایسوس از فناوری Free Band Smart استفاده می کند که به صورت هوشمند باند بهینه را برای هر دستگاه و بر اساس سرعت، قدرت سیگنال و میزان اشغال  هر باند انتخاب می کند، به این ترتیب کاربران مجبور نخواهند بود که در خصوص باند فرکانسی موجود تصمیم گیری کنند، زیرا این کار به صورت خودکار، بر عهده روتر RT-AC3200 خواهد بود. بنابراین کاربران از یک ارتباط سریع تر و مطمئن تر برخوردار خواهند شد.

افزایش تنوع و تعداد کاربران و دستگاه های بی سیم اهمیت حفظ امنیت اطلاعات را بیش از پیش افزایش می دهد، روتر RT-AC3200ایسوس با استفاده از AiProtection مسئولیت تامین امنیت اطلاعات شبکه را بر عهده دارد.

منبع : PCmag

6 آنتن802.11 a/g/b/nAiProtectionFree Band SmartRT-AC3200اسوسایسوزایسوسبررسیتامین امنیتتداخل فرکانسروترروتر بی سیمسه آنتنهسه باندهفرکانس 5 گیگاهرتزقدرت بالاقیمتمشخصات فنیمشخصات کلیمودمنتایج و آزمایشاتنقد و بررسی
Comments (0)
Add Comment