بررسی خودرو شاسی بلند کوپه BMW X4 مدل ۲۰۱۷ + ویدئو

 

در سال ۲۰۱۴ ، ب ام و پرده از شاسی بلند کامپکت جدید خود برداشت. X4 دومین شاسی بلند کوپه ب ام و به شمار می آید و برای کسانی طراحی شده که  بودجه شان به خرید مدل X6 نمی رسد. X4 هم قد و قواره ب ام و X3 است. طول بدنه ۰٫۵ اینچ از X3 بیشتر است و ارتفاع آن ۱٫۵ اینچ از X3 بیشتر است و ارتفاع آن ۱٫۵ اینچ از X3 کمتر است.

طراحی ظاهری X4 از سبک سایر شاسی بلندهای جدید ب ام و پیروی می کند بسیاری از منتقدینمهم ترین ایراد طراحی ب ام و را در شباهت زیاد قسمت عقب سدان هایشان می دانند. حالا این ویژگی به شاسی بلندهای ب ام و نیز سرایت کرده و شاهد شباهت بسیار زیاد شاسی بلندهای این خودرو ساز ، طراحی قسمت جلو و چراغ های جلو هستیم.

>> تیز پای تندرو، افزایش توانمندی BMW M4 تحت عنوان DTMCHAMPION EDITION

همان طور که اشاره شد ، X4 یک شاسی بلند کوپه است به همین خاطر شیب قسمت عقب سقف نسبت به سایر کراس اوورهای این سایز بیشتر است ، که مشکلاتی از نظر دید محدود عقب را برای این خودرو به همراه دارد اما از نطر فضای کابین و حجم صندوق بار تفاوت چندانی با یک شاسی بلند جمع و جور ندارد ، اما فضای صندوق باز آن نسبت به X3 محدودتر است

طراحی کابین X4 مشابه سایر محصولات جدید ب ام و است. این شباهت به اندازه ای است که تشخیص این مدل از سایر مدل های دیگر از روی فرم و نحوه طراححی کابین بسیار سخت شده است اما در کل کابین X4 طراحی ساده و زیبایی دارد و به لطف بهره گیری از سیستم iDrive ، خبری از شلوغی کنسول ماکان در X4 نیست.

کیفیت متریال کابین در سطح مطلوبی قرار دارد ، اما استفاده از قطعات پلاستیکی در برخی نقاط کابین در خودرویی با این قیمت کمی عجیب به نطر می رسد متمایل شدن کنسول جلو به سمت راننده هم چون سایر محصولات ب ام و ، ارگونومی کابین را افزایش داده و دسترسی به اداوات مختلف را برای راننده آسان کرده است. سیستم صوتی X4 نیز ساخت شرکت HARMAN KARDON است و کیفیت مناسبی دارد. ب ام و برای X4 دو پیشرانه ۶ سیلندر و ۴ سیلندر در نظر گرفته است.

>>بررسی و مقایسه BMW 535I در برابر BMW 528I

مدل ۲۸i xDrive به عنوان مدل پایه از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دو قلو بهره می برد. این پیشرانه پر بازده قادر است ۲۴۵ اسب بخار قدرت را روانه هر چهار چرخ کند. عملکرد جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک استپ ترونیک آن نیز بی نظیر است و حال و هوای رانندگی با یک سدان اسپرت را تداعی می کند هم چنین توربو شارژرهای X4 به سامانه تویین اسکرول مجهز شده اند. این سامانه باعث می شود تا پیشرانه X4 تاخیر سایر خودروهای توربو را نداشته باشد و توربوها در دورهای پایین نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند.

حالت های رانندگی در ۴ برنامه مختلف تنظیم شده اند. در حالت ECO PRO دنده ها در دورهای پایین تر تعویض می شوند و همه تنظیمات در جهت کاهش مصرف سوخت تغییر می کند. هم چنین سامانه وضعیت سرازیری نیز موتور را در مسیر سرازیری به حالت سکون در می آورد. مرکز ثقل X4 پایین است و همین عامل باعث کاهش حرکت های عرض یا بادی رول کمک شایانی می کند. سیستم کنترل عملکرد نیز تعادل و سرعت را در میانه پیچ ها کنترل می کند. مقاومت پیچشی بدنه ۷ درصد بیشتر از X3 است و همه این عوامل خبر از ذات اسپرت این شاسی بلند چموش می دهند

سواری X4 با توجه به ذات اسپرتش نسبتا از شاسی بلندهای خانوادگی خشک تر است و حتی در حالت کامفورت ، ضربه های به ردیف عق وارد می شود. عملکرد سیستم ترمز X4 نیز عالی نیست و هم چون سایر شاسی بلندهای ب ام و که اخیر عملکرد مناسبی در تست ترمز نداشته اند ، عملکرد قابل توجهی در متوقف کردن خودرو ندارد.

>>BMW از نسخه‌ی M سری هفت خود را رونمایی کرد

نکات مثبت

  • طراحی جذاب و ظاهری خاص
  • گارانتی مناسب شرکت وارد کننده
  • پیشرانه توربو با قدرتمناسب و مصرف کم
  • جعبه دنده فوق العاده
  • هندلینگ عالی

نکات منفی

  • سواری نسبتا خشک
  • طراحی تکراری داخل کابین مشابه سایر شاسی بلندهای ب ام و
  • فضای محدود سر در ردیف عقب

امکانات و تجهیزات

  • صندلی های برقی جلو ، درب صندوق عقب برقی ، قابلیت تنظیم ارتفاع ، سنسور باران ، دوربین دید عقب
  • فرمان الکترونیکی حساس به سرعت ، تهویه اتوماتیک دو نقطه ای ، رادارهای خطی و دوربین جانبی 
  • حافظه و گرمکن صندلی های جلو ، هد آپ دیسپلی(نمایش اطلاعات روی شیشه جلو)

در ادامه ویدئو شده از این خودرو را مشاهده می فرمائید

 

در ادامه تصاویر بیشتری از این خودرو را مشاهده می فرماید

منبع : TopGear

28i xDrivebmwHARMAN KARDONx4X6اتوموبیلایکس 4ب ام وبی ام وتصاویرتعداد سیلندرحجم موتورحداکثر سرعتخودروشاسی بلندشاسی بلند کامپکتشتاب صفر تا صدطراحیقدرت اسب بخارکوپهگشتاورماشینمزایا و معایبمشصات موتورنقد و بررسیویدئو
Comments (0)
Add Comment