مقایسه جامع تبلت سرفیس پرو ۴ با گلکسی تب اس ۳ سامسونگ

 

چندی پیش کمپانی سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل از جدیدترین تبلت اندرویدی خود با نام گلکسی تب اس ۳ رونمایی کرد. از سوی دیگر تبلت سرفیس پرو ۴ مایکروسافت در حال حاضر جزو یکی از بهترین تبلت‌های دو منظوره به حساب می‌آید. حال در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه جدیدترین تبلت اندرویدی سامسونگ با یکی از برجسته‌ترین تبلت‌های ویندوزی دو منظوره بپردازیم. در ادامه با آی‌تی رادار همراه باشید.

اندازه

گلکسی تب اس ۳ در مقایسه با سرفیس پرو ۴ کوچک‌تر بوده بنابراین حمل آن نیز آسان‌تر خواهد بود. سرفیس پرو ۴ نسبت به تب اس ۳، ۱۸ درصد عریض‌تر و ۱۶ درصد بلندتر است.

وزن

وزن سرفیس پرو ۴ به میزان قابل توجهی با تب اس ۳ تفاوت دارد. به طوری که سرفیس پرو ۴۴ درصد از اس ۳ سنگین‌تر است.

جنس بدنه

گلکسی تب اس ۳ به پنل شیشه‌ای و قاب آلومینیمی مجهز است در حالی که بدنه سرفیس پرو ۴ از آلیاژ منیزیم تشکیل می‌شود.

رنگ‌بندی

سرفیس پرو ۴ تنها در رنگ نقره‌ای قابل خریداری است. از سوی دیگر تب اس ۳ را می‌توان در رنگ‌‌های مشکی و نقره‌ای خریداری نمود.

سایز صفحه نمایش

گلکسی تب اس ۳ به صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی و سرفیس پرو ۴ به صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی مجهز است.

رزولوشن صفحه نمایش

صفحه نمایش سرفیس پرو ۴ دارای تراکم پیکسل‌ بیشتری است با این وجود تب اس ۳ از کیفیت صفحه نمایش بالاتر و وسعت رنگ بیشتری بهره می‌برد چرا که این تبلت اندرویدی از HDR پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر

گلکسی تب اس ۳ از ۴ اسپیکر و سرفیس پرو ۴ از ۲ اسپیکر بهره می‌برد.

ورود بیومتریک

تب اس ۳ به صورت پیش فرض به حسگر اثر انگشت مجهز است. در حالی که به منظور استفاده از چنین قابلیتی در سرفیس پرو ۴ نیاز است تا کاربر کاور کیبورد مجهز به حسگر اثر انگشت را به صورت جداگانه خریداری کند. با این حال سرفیس پرو ۴ از قابلیت تشخیص چهره Windows Hello پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربر می‌تواند تنها با نشان دادن چهره خود وارد محیط ویندوز شود.

قابلیت اتصال کیبورد

امکان اتصال کیبورد به هر دو تبلت فراهم آمده است. کیبوردهای این دو تبلت را می‌توان به صورت جداگانه با قیمت ۱۳۰ دلار خریداری نمود. کیبورد مایکروسافت به ترک پد از جنس شیشه مجهز است. کیبورد سامسونگ را نیز می‌توان به عنوان پایه تبلت استفاده کرد در حالی که سرفیس پرو ۴ از پایه پیش‌فرض بهره می‌برد و می‌توان آن را در زاویه‌های دلخواه تنظیم نمود.

قلم استایلوس

هر دو تبلت از قلم پشتیبانی می‌کنند. قلم S Pen تب اس ۳ همراه با آن عرضه خواهد شد. از مزایای قلم S Pen می‌توان به عدم نیاز به شارژ این قلم اشاره کرد. سرفیس پرو ۴ را نیز می‌توان به همراه قلم Surface Pen خریداری نمود. توجه داشته باشید که امکان خرید سرفیس پرو ۴ بدون قلم نیز فراهم آمده است.

پورت شارژ

تب اس ۳ از طریق پورت USB نوع C شارژ می‌شود در حالی که سرفیس پرو ۴ به یک پورت شارژ مستقل مجهز است.

سایر پورت‌های ورودی و خروجی

سرفیس پرو ۴ از یک پورت USB 3.0 و یک پورت DisplayPort بهره می‌برد.

پردازنده

تب اس ۳ به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و سرفیس پرو به پردازنده‌های نسل ششم اینتل مجهز است.

رم

تب اس ۳ تنها در یک مدل با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. در حالی که سرفیس پرو ۴ در سه مدل مختلف با رم‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایت قابل خریداری است.

حافظه داخلی

تب اس ۳ تنها در نسخه ۳۲ گیگابایتی و سرفیس پرو ۴ در چهار نسخه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه می‌شود.

پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی

هر دو تبلت از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کنند.

رزولوشن دوربین

به طور قطع نمی‌توان از تبلت‌ها انتظار دوربینی با کیفیت بالا داشت. با این وجود تبلت سامسونگ نسبت به مایکروسافت از دوربین اصلی با کیفیت‌تری بهره می‌برد. از سوی دیگر رزولوشن دوربین سلفی هر دو تبلت یکسان بوده و برابر با ۵ مگاپیکسل است.

باتری

بر طبق گفته کمپانی‌های سازنده باتری تب اس ۳، ۱۲ ساعت و باتری سرفیس پرو ۴ در صورت تماشای ویدئو تا ۹ ساعت دوام خواهد آورد. با این وجود عمر باتری با توجه به نوع استفاده کاربر می‌تواند متفاوت باشد.

سیستم عامل

گلکسی تب اس ۳ به اندروید نوقا با رابط کاربری TouchWiz سامسونگ مجهز است در حالی که سرفیس پرو ۴ از ویندوز ۱۰ بهره می‌برد. بدین معنی که سرفیس پرو ۴ به منظور اجرای اپلیکیشن‌های حرفه‌ای انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

تاریخ عرضه

سرفیس پرو ۴ اکتبر سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. عرضه گلکسی تب اس ۳ نیز از تاریخ ۲۴ مارس سال میلادی جاری آغاز شده است.

قیمت پایه تبلت به همراه کیبورد

گلکسی تب اس ۳ به تنهایی در حدود ۶۰۰ دلار قیمت دارد. از طرف دیگر کیبورد این تبلت نیز به صورت جداگانه با قیمت ۱۳۰ دلار به فروش می‌رسد. بنابراین تب اس ۳ به همراه کیبورد با قیمتی در حدود ۷۳۰ دلار قابل خریداری است. از سوی دیگر قیمت سرفیس پرو ۴ به تنهایی برابر با ۷۲۹ دلار است. کیبورد سرفیس پرو ۴ را نیز می‌توان همانند تب اس ۳ با قیمت ۱۳۰ دلار به صورت جداگانه خریداری نمود. سرفیس پرو ۴ به ویندوز ۱۰ مجهز بوده و قابلیت اجرای تمامی اپلیکیشن‌ها را دارد. بنابراین این تبلت برای کاربران حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب‌تری نسبت به تبلت اندرویدی سامسونگ به حساب می‌آید.

منبع : newattlas

Comments (0)
Add Comment