راهنمایی جامع آموزش نصب و به روز رسانی ویندوز ۱۰ + ویدئو

 

در این مقاله به آموزش نصب و به روز رسانی ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت. پیش از آغاز فرایند نصب و یا به روز رسانی سیستم عامل، ضروری است تا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم خود بر روی سیستم تهیه نمایید چرا که در حین انجام این فرایند ممکن است برخی از اطلاعات بسته به انتخاب شما حذف شوند.

به روز رسانی ویندوز ۱۰

قدم اول: از منوی Start ویندوز ۱۰، بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

قدم دوم: اکنون در صفحه تنظیمات، بر روی دکمه‌ای با نام  Update & security کلیک نمایید.

قدم سوم: حال در صفحه Update & security بر روی Recovery کلیک کرده و پس از آن در پایین بخش Reset This PC بر روی گزینه Get Started کلیک نمایید.

>> چطور قابلیت SYSTEM RESTORE در ویندوز ۱۰ فعال کنیم ؟

قدم چهارم: در این بخش گزینه Remove everything را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه تمام فایل‌های شما را حذف خواهد کرد. متناوبا می‌توانید با انتخاب گزینه Keep my files فایل‌های شخصی خود را که در دسکتاپ و یا فولدر Documents قرار دارند دست نخورده نگه دارید.

در نظر داشته باشید که گزینه Restore factory settings تنها در سیستم‌هایی که از همان ابتدا ویندوز ۱۰ اورجینال بر روی آن‌ها نصب بوده، وجود دارد. ویندوز ۱۰ که در ابتدا بر روی سیستم نصب بوده است با انتخاب این گزینه مجددا نصب خواهد شد و سیستم به حالت اولیه باز خواهد گشت.

>>آشنایی با کلید های میانبر در سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ مایکروسافت

قدم پنجم: در این مرحله با دو گزینه Just remove my files و Remove files and clean the drive رو به رو خواهید شد. در واقع اگر قصد فروش کامپیوتر خود را ندارید و قرار است خود شما از آن استفاده کنید گزینه اول را انتخاب نمایید. بهتر است از گزینه دوم در صورتی استفاده شود که قرار است شخص دیگری از کامپیوتر شما استفاده کند و یا قصد فروش کامپیوتر خود را دارید. لازم به ذکر است که انتخاب گزینه دوم وقت بسیار بیشتری به منظور تکمیل شدن خواهد گرفت.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، بر روی دکمه Reset کلیک کنید. انجام این عمل کامپیوتر شما را ریستارت و پس از ۱۰ الی ۳۰ دقیقه و یا شاید هم کمی بیشتر بسته به سرعت عملکرد سیستم، فرایند نصب به روز رسانی ویندوز ۱۰ به اتمام می‌رسد.

نصب ویندوز ۱۰ از طریق فلش مموری بر روی ویندوز ۷ و ۸

در این قسمت به آموزش نصب ویندوز ۱۰ از طریق فلش مموری بر روی ویندوز ۷ یا ۸ خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که حداقل حافظه خالی مورد نیاز به منظور انجام این عمل ۶ گیگابایت است.

>>با این ترفند می‌توانید به تمام تنظیمات ویندوز ۱۰ در یک‌جا دسترسی داشته باشید

قدم اول: با استفاده از این لینک نرم‌افزار Windows 10 Media Creation Tool را دانلود نمایید.

قدم دوم: نرم‌افزار دانلود شده را اجرا و گزینه Create installation media for another PC انتخاب نمایید. پس از آن بر روی گزینه Next کلیک کنید.

قدم سوم: در این مرحله زبان و نسخه مورد نظر برای ویندوز ۱۰ را انتخاب و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

قدم چهارم: گزینه USB flash drive  را انتخاب نمایید.

قدم پنجم: فلش مموری به کامپیوتر خود متصل کرده و پس از آن بر روی گزینه Next کلیک کنید. پس از انتخاب درایو مورد نظر، نرم‌افزار Media Creation Tool دانلود ویندوز ۱۰ را آغاز می‌کند. دانلود ویندوز ۱۰ بسته به سرعت اینترنت شما ممکن است تنها چند دقیقه و یا چندین ساعت به طول بیانجامد. پس از اتمام دانلود ویندوز ۱۰، نرم‌افزار Media Creation Tool چندین دقیقه به منظور تکمیل فرایند زمان نیاز دارد. پس از آن می‌توانید از فلش مموری مورد نظر به منظور نصب و یا به روز رسانی ویندوز بر روی هر کامپیوتری استفاده نمایید.

قدم ششم: فلش مموری مورد نظر را به کامپیوتری که دارای ویندوز ۷ و یا ۸ بوده و قصد ارتقا آن به ویندوز ۱۰ را دارد، متصل کنید.  فلش مموری را اجرا کرده و بر روی فایل Setup دابل کلیک نمایید. پس از آن فرایند ارتقا سیستم عامل آغاز خواهد شد.

قدم هفتم: پس از انجام آماده‌سازی کوتاه از جمله چک کردن آپدیت سیستم عامل از طریق اینترنت و همچنین موافقت شما با شرایط و ضوابط، با پنجره Ready to Install رو به رو خواهید شد. اکنون در این پنجره بر روی گزینه Change what to keep کلیک نمایید.

قدم هشتم: در این مرحله با انتخاب گزینه Nothing تمام اطلاعات‌ شما از جمله فایل‌ها، تنظیمات و برنامه‌‌های موجود بر روی سیستم حذف خواهند شد. در حالی که با انتخاب گزینه Keep personal files فایل‌های شخصی شما نظیر داکیومنت‌ها، موسیقی و عکس‌ها نگه‌داری خواهند شد. در صورتی که گزینه Keep personal files, apps or Windows settings انتخاب کنید تمام فایل‌ها و تنظیمات سیستم شما دست نخورده باقی می‌مانند.

نصب ویندوز ۱۰ از طریق فلش مموری برای کسانی که شخصا کامپیوتر خود را جمع‌بندی کرده‌اند (کاربران حرفه‌ای)

در صورتی که شخصا کامپیوتر خود را جمع‌بندی کرده‌اید، می‌توانید از روش نصب ویندوز ۱۰ از طریق فلش مموری که در فوق به آن اشاره شد، استفاده نمایید. به این بوت یا راه‌اندازی کامپیوتر خود را از طریق فلش انتخاب کنید. پس از آن فرایند نصب آغاز خواهد شد. توجه داشته باشید که استفاده از این روش بسیار پیچیده خواهد بود بنابراین پیش از آغاز حتما اطلاعات ضروری مرتبط با این موضوع را جمع‌آوری نمایید.

منبع : Cnet

flashinstallwindows 10آموزشارتقابه روز رسانیراهنمایی جامعسیستم عاملکامپیوترلپ تاپنصبویدئوویندوز 10ویندوز 7ویندوز 8
Comments (0)
Add Comment