ساخت نمونه جدید از کاغذ الکترونیکی انعطاف پذیر تمام رنگی

 

ساخت نمونه جدید از کاغذهای الکترونیکی که قابلیت استفاده در کتاب را نیز دارند. محصولی بسیار انعطاف پذیر، فوق العاده باریک و با مصرف کم که توانایی خلق طیف رنگی کاملی از نمایشگرهای ال سی دی با تکنولوژی نورپس زمینه را نیز دارا است.

نمایشگرهای جوهر الکترونیکی مسبب دلپذیر شدن و راحتی هر چه بیشتر چشم‌ها برای مشاهده‌ی نمایشگر وسایل حاوی این تکنولوژی وهم چنین نیاز کمتر به انرژی نسبت به نمایشگر‌های اکثر تبلت‌ها و تلفن‌های همراه امروزی که از تکنولوی نورپس زمینه بهره می‌برند، شده است؛ اما ، در زمینه رنگ این تکنولوژی همچنان در حال تلاش برای بهبود اوضاع است. البته ساخت محصولی جدید در دانشگاه تکنولوژی چالمرز که بسیار انعطاف پذیر، فوق العاده باریک، نیاز ده برابر کمتری انرژی نسبت به نمایشگر‌های جوهر الکترونیک شرکت کیندل و بعلاوه با توانایی تولید تمام طیف رنگی موجود در نمایشگرهای با تکنولوژی نورپس زمینه است؛ می‌تواند تقدیر و تمجیدها را از تکنولوژی جوهر الکترونیک به سمت این محصول بکشاند.

همانند صفحه نمایشگر‌های وسایل الکترونیکی خوان ،این محصول نیز همچون نمایشگری انعکاسی عمل می‌کنند؛ بنابراین، به جای عمل کردن به عنوان پس زمینه نظیر ال سی دی های امروزی،‌سطح خارجی نور تابیده شده به آن را بر میگرداند. پلیمرهای الکتریکی رسانا موجود در سطح، چگونگی جذب و انعکاس نور را تغییر می‌دهند و نتیجه بازسازی تصاویر و متون با کیفیتی بالا است. نتیجه نهایی محصولی با صخامتی کمتر از یک میکرون ، انعطاف پذیر و بسیار کارآمد در انرژی است.

>>سامسونگ احتمالا از دو گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو در اوایل سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد

آندرس داهلین ،‌مولف ارشد این تحقیق، می‌گوید :‌ " صفحه مورد استفاده در این تکنولوژی بسیار شبیه به تبلت‌های کیندل است. " او هم چنین اضافه می‌کند " صفحه آن،‌همانند صفحه نمایشگرهای استاندارد روشن نمی‌شود؛ ولی ، انعکاس بیشتر نور‌های خارجی آنرا قادر به روشنایی می‌کند که حتی بر خلاف نمایشگرهای ال ای دی که در محیط تاریک بهتر عمل می‌کنند؛در محیط‌های با نورروشن زیاد نیز همانند قرار گرفتن در معرض خورشید،‌ عملکردی خیلی خوبی دارند. مصرف انرژی آن نیز یک دهم تبلت‌های کیندل است که این خود به معنای مصرف بسیار کمتر نسبت به نمایشگر‌های ال ای دی نیز هست."

گروه تنها چندین پیکسل از ترکیب رنگ‌های مشهور قرمز، سبز و آبی را آزمایش کرده و ساخته اند؛ با این حال، از مقیاس پذیری این محصول برای برنامه‌های تجاری اطمینان دارند. با این وجود اما، چندین مانع در سر راه ، نظیر هزینه‌ی بیشتر به دلیل استفاده از طلا و نقره به کار رفته در نمایشگر وجود دارد که باید برداشته شود.

>>شرکت کره‌ای ال‌جی با افتخار از بزرگ‌ترین نمایشگر OLED در یکی از فرودگاه‌های کره‌ی جنوبی رونمایی کرد

دالین معتقد است : سطح طلای به کار رفته چیزی در حدود ۲۰ نانو متر است؛ بنابراین آنقدرها طلا  ]که باعث هزینه‌ی سرسام آوری بشود[ در آن وجود ندارد؛ ولی ، در حال حاضر مقدار زیادی طلا برای ساخت آن از بین رفته‌ است و ما هم برای هدر رفتن و هم کاهش هزینه راه‌های دیگری را یافته‌ایم.

تیم سازنده هم چنین معتقدند که اگر این محصول به محصول تجاری تبدیل شود ، برای اعلانات و تابلوهای موجود در نور روشن نیز بسیار مناسب است.

منبع : NewAtlas

chalmersdisplayFlexiblematerialPaperاختراعال سی دیالکترونیکیانعطاف پذیرتکنولوژیجوهرجوهر الکترونیکچاپیدیجیتالفناوریکاغذکم مصرفنانونمایشگرنوآورینورنور پس زمینه
Comments (0)
Add Comment