مقایسه جامع ال جی G6 با گوگل پیکسل XL

 

اخیرا کمپانی ال‌ جی در جریان کنگره جهانی موبایل از پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود با نام ال جی جی ۶ رونمایی کرد. پرچم‌دار جدید ال جی از ویژگی‌ها و مشخصات فنی رده بالا برخوردار است به طوری که جزو رقبای گوشی‌های پرطرفدار اندرویدی نظیر گوشی‌ پیکسل ایکس ال به حساب می‌آید. حال در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه جامع گوشی ال جی جی ۶ با گوگل پیکسل ایکس ال بپردازیم. در ادامه با آی‌تی رادار همراه باشید.

اندازه

به طور کلی گوشی ال جی جی ۶ نسبت به پیکسل ایکس ال از ابعاد کوچک‌تری بهره می‌برد. پیکسل ایکس ال از جی ۶ چهار درصد بلندتر، پنج درصد عریض‌تر و کمی باریک‌تر است.

وزن

گوشی پیکسل ایکس ال ۵ گرم از ال جی جی ۶ سنگین‌تر است.

>> بررسی و مقایسه گوشی گوگل پیکسل با گلکسی S7 سامسونگ

جنس بدنه

جنس بدنه هر دو دستگاه از آلومینیم و شیشه است. با این تفاوت که جی ۶ از بدنه شیشه‌ای با قاب آلومینیمی بهره می‌برد. در حالی که بدنه پیکسل ایکس ال را آلومینیم تشکیل می‌دهد و بدنه فلزی مشابه با آیفون دارد. با این وجود در قسمت فوقانی پنل پشتی پیکسل ایکس ال شیشه نیز به کار رفته است.

مقاومت در برابر آب

گوشی ال جی جی ۶ در برابر آب مقاوم است.

رنگ‌بندی

ال جی جی ۶ همانند پیکسل ایکس ال در سه رنگ‌بندی مختلف عرضه خواهد شد.

سایز صفحه نمایش

گوشی جی ۶ از ابعاد کوچک‌تری نسبت به پیکسل ایکس ال بهره می‌برد با این وجود به صفحه نمایش بزرگ‌تری مجهز است. 

>> دوربین گوشی گوگل PIXEL از سایت DXOMARK امتیاز عالی ۸۹ را گرفت

رزولوشن صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی جی ۶ از رزولوشن بالاتری نسبت به پیکسل ایکس ال بهره می‌برد.

نوع صفحه نمایش

ال جی جی ۶ به صفحه نمایش IPS مجهز است. در حالی که پیکسل ایکس ال از یک صفحه نمایش AMOLED بهره می‌برد.

رزولوشن دوربین

ال جی جی ۶ به دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی و دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی مجهز است در حالی که گوگل پیکسل ایکس ال از دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی و دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسلی بهره می‌برد.

دوربین دو گانه

دوربین اصلی گوشی جی ۶ از دو لنز با زاویه استاندارد و زاویه عریض بهره می‌برد.

دیافراگم دوربین

دیافراگم دوربین جی ۶ نسبت به دوربین پیکسل ایکس ال کمی بازتر است.

لرزش گیر اپتیکال

ال جی جی ۶ به لرزش گیر اپتیکال مجهز است بنابراین در صورت لرزش دوربین، تاری تصویر تا حد امکان کاهش می‌یابد. گوشی پیکسل ایکس ال از چنین قابلیتی برخوردار نیست با این وجود همچنان دوربین آن جزو یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

باتری

ظرفیت باتری پیکسل نسبت به جی ۶ کمی بیشتر است. این گوشی به باتری با ظرفیت ۳۴۵۰ میلی آمپری و گوشی جی ۶ به باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر مجهز است.

>> ال جی G6 رسما رونمایی شد

قابلیت شارژ سریع

هر دو گوشی قابلیت شارژ سریع را با استاندارهای متفاوت ارائه می‌دهند. گوشی جی ۶ از Quick Charge 3.0 کوالکام و پیکسل ایکس ال از قابلیت شارژ سریع USB نوع C پشتیبانی می‌کند. بر طبق گفته‌های کمپانی گوگل با ۱۵ دقیقه شارژ سریع گوگل پیکسل می‌توان تا ۷ ساعت از آن استفاده نمود.

پردازنده

هر دو گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز هستند با این وجود همچنان اطلاعاتی در رابطه با سرعت کلاک پردازنده جی ۶ در دسترس نیست.

حافظه رم

هر دو گوشی از حافظه رم یکسان با مقدار ۴ گیگابایت بهره می‌برند.

حافظه داخلی

گوشی جی ۶ تنها در یک مدل با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت عرضه خواهد شد در حالی که پیکسل ایکس ال در دو مدل ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی قابل خریداری است.

پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی

گوشی جی ۶ از کارت حافظه میکرو اس دی تا ظرفیت ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کند. چنین قابلیتی به ندرت در گوشی‌های پرچم‌دار اخیر یافت می‌شود.

پلتفرم واقعیت مجازی

گوشی پیکسل ایکس ال از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل Daydream پشتیبانی می‌کند.

سوکت هدفون

خوشبختانه هر دو گوشی به سوکت هدفون مجهز هستند. 

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی در پنل پشتی آن‌ها تعبیه شده است.

قابلیت NFC

هر دو گوشی از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کنند.

دستیار مجازی Google Assistant

در ابتدا تنها گوشی‌های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال به صورت پیش‌فرض به دستیار مجازی Google Assistant مجهز بودند. با این وجود در حال حاضر گوشی جی ۶ نیز از این دستیار مجازی بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود تا اکثر پرچم‌داران اندرویدی سال جاری میلادی به صورت پیش‌ فرض به این دستیار مجازی مجهز شوند.

سیستم عامل

هر دو گوشی به اندروید نوقا مجهز هستند.

تاریخ عرضه

گوشی ال جی جی ۶ ابتدا در ماه مارس در کره جنوبی عرضه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود تا این گوشی در ماه آوریل به سایر بازارهای جهانی عرضه شود. عرضه گوشی پیکسل ایکس ال ماه اکتبر سال گذشته آغاز شد.

قیمت پایه

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت گوشی ال جی جی ۶ در دسترس نیست. از طرف دیر گوشی پیکسل ایکس ال با قیمت ۷۶۹ دلار به فروش می‌رسد و قیمت آن با آیفون ۷ پلاس یکسان است.  

منبع : NewAtllas

G6googleGoogle AssistantLGPixel XLال جیبررسیپردازندهپلتفرم واقعیت مجازیپیکسل ایکس الجنس بدنهجی 6دستیار مجازیدوربین دو گانهدیافراگم دوربینقابلیت شارژ سریعلرزش گیر اپتیکالمشخصات فنیمقاومت در برابر آبمقایسه
Comments (0)
Add Comment