غول جدید محاسباتی انویدیا در راه است٬ انتشار مشخصات چیپ Atlas

جدیدترین خبرهای منتشر شده از انویدیا حکایت از آماده سازی GPU جدید و قدرتمند جدیدی با اسم رمز Atlas توسط این کمپانی دارد که از چیپ گرافیکی GK180 بهره می‌برد. این کارت با هدف به کار گیری در ابر رایانه‌ها و workstation برای پردازش‌های سنگین گرافیکی ٬ مدلسازی ٬ شبیه سازی و… عرضه خواهد شد.

بر اساس خبرهایی که توسط خبرگزاری چینی ByCare به بیرون درز پیدا کرده است٬ قلب تپنده کارت Tesla K40 چیپ گرافیکی جدید GK180 می‌باشد که پیش از این چیزی در رابطه با آن شنیده نشده بود. این GPU دارای ۲۸۸۰ هسته پردازشی کودا (CUDA) خواهد بود که از ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی VRAM از نوع GDDR5 با پهنای باند ۲۸۸ GB/s بهره می‌برد.

این مشخصات تا حد زیادی به مشخصات کارت Quadro K6000 با چیپ گرافیکی GK110 شباهت دارد که از همین تعداد هسته پردازشی و حافظه گرافیکی بهره می‌برد. همچنین گفتنی است که این کارت به ویژگی اورکلاکینگ پویا مجهز شده است که در ANSYS و AMBER کاربرد دارد. توان مصرفی این کارت نیز به ۲۳۵ یا ۲۴۵ وات می‌رسد.

اگر چه در حوزه کارت‌های گرافیک رایانه‌های دسکتاپ AMD همیشه یک قدم جلوتر از انویدیا حرکت کرده اما در زمینه پردازش‌های high-performance که در ابر رایانه‌ها و workstation ها جهت انجام پردازش‌های سنگین شبیه سازی٬ مدل‌سازی و… کاربرد دارد٬ کمپانی انویدیا پرچمدار بوده است.

atlasCUDAnVidiaاخبار فناوریاطلسانودیاانویدیاجدیدترین کارت گرافیکیچیپ گرافیکیشایعاتکارت گرافیکگیگابایتمشخصات فنی
Comments (0)
Add Comment