پروژه های سبز و همکاری گوگل و Solar city

 

گوگل با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در صندوق ۷۵۰ میلیون دلاری پروژه Solar city سرمایه گذاری می کند، این پروژه به منظور تشویق از انرژی خورشیدی در خانه های ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

این طرح که هزینه های ساخت و نصب پنل های خورشیدی را شامل می شود همچنین مقدار زیادی از هزینه های راه اندازی چنین سیستمی را برای راه اندازی خانه ها پوشش می دهد تا از این طریق مردم را به این پروژه های سبز علاقه مند کند.

سولار سیتی بزرگترین شرکت ارائه دهنده انرژی خورشیدی در آمریکا ادعا می کند که هزینه های نهایی این پروژه بسیار کمتر از هزینه های پرداختی ماهانه است که به طور معمول به شرکت های تامین کننده انرژی پرداخت می شود.

اما انرژی خورشیدی هنوز در حال باز کردن جای پا برای خود است و به عنوان گزینه ای برای تامین انرژی ساختمان های مسکونی به کار برود. هزینه راه اندازی تجهیزات انرژی خورشیدی اغلب بسیار زیاد است، این هزینه گاهی تا ۲۰ هزار دلار افزایش پیدا می کند.

با سرمایه گذاری که این صندوق انجام می دهد، مالک های خانه های مذکور فقط هزینه برق تولید شده با پنل های خورشیدی را می پردازند یا اجاره ماهانه پنل هایی را که اجاره کرده اند را پرداخت می کنند، صورت حساب های شرکت سولار سیتی به همان شیوه و روش صورتحساب های ماهانه برق معمولی تهیه می شود.

نیروگاه های برق به طور معمول تمهیداتی می اندیشند که هزینه ساخت، تعمیر شبکه خودرو روی صورتحساب های مشتریان اعمال کنند. شرکت سولار سیتی نیز همین روش را در پیش می گیرد، طبق اعلان سولار سیتی بزرگترین مزیت روش تولید انرژی این شرکت پاک و ارزان بودن آن است.

شرکت گوگل قبلا هم با سولار سیتی پروژه مشترک داشته است. این قول تکنولوژی سال ۲۰۱۱ نیز سرمایه گذاری مشابهی را نیز برای تشویق خانه های مسکونی به استفاده از انرژی خورشیدی انجام داده است. شرکت سولار سیتی در ۱۴ ایالت آمریکا و همچنین واشنگتن آماده ارائه خدمات به دوستداران محیط زیست و کسانی است که علاقه به استفاده از انرژی پاک و ارزان دارند.

منبع: forbes

 

Solar cityانرژی پاکانرژی خورشیدیپروژه سبزسولار سیتیشرکت سولار سیتی
Comments (0)
Add Comment