چگونه سیستم عامل آی او اس را از یک نسخه به نسخه قدیمی‌تر دانگرید کنیم؟

 

در این مقاله به آموزش دانگرید آی او اس از یک نسخه به نسخه قدیمی‌تر خواهیم پرداخت. بنابراین با آی‌تی رادار همراه باشید.

دانگرید از نسخه بتا (آزمایشی) به نسخه پایدار (اصلی)

در صورت استفاده  از نسخه بتا و آزمایشی آی او اس بر روی آیفون، دانگرید آن آسان خواهد بود. توجه داشته باشید که دانگرید آی او اس تمام اطلاعات موجود بر روی آیفون یا آیپد شما را حذف خواهد کرد. همچنین بازیابی فایل پشتیبانی که هنگام استفاده از نسخه بتا تهیه شده است، امکان‌پذیر نخواهد بود.

>>آشنایی با ۱۲ ویژگی برتر آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

به منظور دانگرید آیفون به نسخه پایدار و اصلی آی او اس، ابتدا آیفون یا آیپد خود را خاموش نمایید. سپس کابل را تنها به کامپیوتر خود متصل نمایید. دکمه هوم (Home) آیفون یا آیپد خود را فشار داده و نگه دارید و در حین نگه داشته دکمه هوم، کابل را به آیفون یا آیپد خود نیز متصل کنید تا پیغام Connect to iTunes بر روی صفحه نمایش ظاهر شود.

اکنون iTunes را در کامپیوتر و یا مک خود اجرا و بر روی گزینه Restore و پس از آن Restore and Update کلیک کنید. با انجام این عمل iTunes تمام اطلاعات موجود بر روی آیفون یا آیپد شما را حذف و مجددا نسخه اصلی آی او اس را بر روی آن نصب خواهد کرد. در صورتی داشتن فایل پشتیبان تهیه شده پیش از استفاده از نسخه بتا آی او اس، گزینه Restore Backup را لمس نمایید.

دانگرید با استفاده از IPSW

در آیفون تنها امکان نصب نسخه‌های آی او اس که توسط اپل تایید شده باشد، وجود دارد. معمولا پس از گذشت چندین روز از ارائه نسخه جدید آی او اس، دیگر نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل توسط اپل تایید نمی‌شوند. بدین معنا که با فرض آپدیت آی او اس به محض انتشار آن، دانگرید آن تنها برای مدت زمان کوتاهی امکان‌پذیر خواهد بود.

>> چطور گوشی آیفون خودتان را به تلویزیون وصل کنید ؟

اکنون به منظور دانگرید آیفون، فایل .ispw را از طریق وب‌سایت IPSW.me دانلود کنید. به خاطر داشته باشید که تنها دانلود نسخه‌های تایید شده توسط اپل امکان‌پذیر بوده و این نسخه‌ها دارای تیک سبز رنگ هستند.

پس از دانلود فایل مورد نظر، آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر متصل کنید سپس به صفحه Device برنامه iTunes مراجعه نمایید. در کامپیوتر کلید Shift (در مک کلید Option) را نگه داشته و بر روی گزینه Restore iPhone یا Restore iPad کلیک کنید. سپس در کارد نمایان شده فایل .ispw دانلود شده را انتخاب و به بر روی آن دابل کلیک نمایید.

ذخیره نسخه‌های آی او اس به عنوان فایل SHSH Blobs

ابزارهایی نظیر TinyUmbrella وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان نسخه‌های مختلف آی او اس تایید شده توسط اپل را به عنوان فایل‌های SHSH Blobs ذخیره نمود. فایل‌هایSHSH Blobs مشخصه‌هایی هستند که امکان کنترل نسخه‌های آی او اس نصب شده در آیفون و یا آیپدها را فراهم آورده‌اند. با ذخیره فایل‌های SHSH Blobs می‌توان در هر زمان، سیستم عامل آی او اس را به نسخه‌های قدیمی‌تر دانگرید کرد.

>>کالبد شکافی IFIXIT از گوشی آیفون ۷ پلاس اپل

به عنوان مثال تصور کنید که در حال استفاده از نسخه قدیمی‌تر و جیلبریک شده سیستم عامل  آی او اس در دستگاه‌تان هستید. حال تمایل دارید که سیستم عامل دستگاه را آپدیت کنید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از ابزار TinyUmbrella از سیستم عامل جیلبریک شده و قدیمی دستگاه خود یک فایل SHSH blobs تهیه کرده و سپس آن را آپدیت کنید. حال هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید با استفاده از این فایل بار دیگر سیستم عامل دستگاه را به نسخه قبلی و جیلبریک شده دانگرید نمایید.

منبع : howtogeek

apple3downgradeiphone 5iphone 5siphone 6siphone 6s plusiphone 7iphone 7 plusispwTinyUmbrellaآپدیتآموزشآی او اسآیفونآیفون 5آیفون 6آیفون 6 پلاسآیفون 6sآیفون 7آیفون 7 پلاساپلاسمارت فونبرگشت به ورژن پایین ترتصویریتلفن همراهدانگریدریستورگوشیموبایلنسخه اصلینسخه بتانسخه پایدارهوشمند
Comments (0)
Add Comment