آموزش روت دستگاه‎‌های اندرویدی با روشی ساده

 

روت دستگاه‌های اندرویدی معادل انجام فرایند جیلبریک بر روی سیستم‌عامل iOS و آیفون‌های اپل  است. بدین معنا که با انجام فرایند روت می‎توان تغییرات عمقی در فایل‌های سیستمی دستگاه به وجود آورد. از جمله این تغییرات می‌توان به انجام عمل اوورکلاک (Overclock) اشاره کرد. انجام عمل روت برای کاربران معمولی توصیه نمی‌شود چرا که در صورت رخ دادن یک اشتباه کوچک امکان خرابی دستگاه به طور کلی وجود دارد. در این مطلب به آموزش و شرح ساده انجام روت دستگاه‌های اندرویدی خواهیم پرداخت.

استفاده از اپلیکیشن KingoRoot

استفاده از اپلیکیشن KingoRoot فرایند روت دستگاه‌های اندرویدی را بسیار آسان ساخته است. در واقع تنها بخش پیچیده انجام فرایند روت توسط این اپلیکیشن دانلود این اپلیکیشن است چرا که در فروشگاه گوگل‌پلی (Google Play Store) در دسترس نبوده و نیاز است تا فایل APK آن به صورت دستی دانلود و نصب شود.

۱٫ قبل از آغاز به این نکته که ممکن است این اپلیکیشن در همه دستگاه‌های اندرویدی به درستی کار نکند، توجه داشته باشید. اکنون این اپلیکیشن را از طریق این لینک دانلود نمایید.

حال به منظور نصب این اپلیکیشن ابتدا مطمئن شوید که در تنظیمات دستگاه امکان نصب اپلیکیشن از منابع ناشناخته وجود داشته باشد. در اکثر ورژن‌های سیستم‌عامل اندروید با مراجعه به قسمت Security تنظیمات دستگاه و فعال‌سازی گزینه Unknown Sources اجازه نصب اپلیکیشن‌ها از منابع ناشناخته داده می‌شود. اکنون اپلیکیشن KingoRoot را نصب و اجرا کنید. در صورتی که روت دستگاه اندرویدی شما توسط این اپلیکیشن امکان‌پذیر باشد، فرایند روت در عرض ۶۰ ثانیه به اتمام خواهد رسید.

>>آموزش روت کردن گوشی و تبلت اندرویدی با یک کلیک

استفاده از ورژن ویندوزی KingoRoot

قدم اول: از طریق این لینک ورژن ویندوزی KingoRoot را برای کامپیوتر خود دانلود و نصب نمایید.

مطمئن شوید که مربع کنار گزینه Install Yahoo powered Chromium browser تیک دار نباشد. پس از آن بر روی گزینه Decline کلیک کنید.

قدم دوم: برای اینکه بتوان دستگاه اندرویدی را توسط کامپیوتر روت کرد نیاز است تا گزینه USB debugging در گوشی فعال شود. در دستگاه‌های اندرویدی با ورژن ۴٫۰ و ۴٫۱ می‌توان با مراجعه به قسمت Developer Options تنظیمات دستگاه و لمس گزینه USB debugging اقدام به فعال‌سازی آن نمود. در ورژن ۴٫۲ سیستم‌عامل به قسمت About Phone تنظیمات دستگاه و پس از آن Developer Options مراجعه نمایید. اکنون گزینه USB debugging را لمس و در نهایت به منظور ذخیره تنظیمات گزینه Ok را لمس کنید.

در ورژن ۴٫۳ و بالاتر  سیستم‌عامل اندروید ابتدا به قسمت About Phone تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. سپس ۷ بار به صورت پشت سر هم گزینه Build Number زا تا زمانی که پیغامی به مضمون You are now developer ظاهر شود، لمس نمایید. پس از آن مجددا به قسمت About Phone تنظیمات دستگاه و سپس Developer Options مراجعه نمایید. اکنون گزینه USB debugging را لمس و در نهایت به منظور ذخیره تنظیمات گزینه Ok را لمس کنید.

>>آموزش روت کردن گوشی گلکسی S4 سامسونگ

قدم سوم: نرم‌افزار Android Root را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. سپس گوشی را از طریق کابل یو‌اس‌بی به کامپیوتر متصل نمایید. پس از چند لحظه پیغامی با مضمون Allow USB debugging بر روی صفحه‌نمایش گوشی نمایان خواهد شد. گزینه Always allow from this computer را تیک‌دار و پس از OK را لمس کنید.

قدم چهارم: بر روی گزینه Root کلیک کرده و منتظر اتمام فرایند روت دستگاه اندرویدی خود توسط کامپیوتر باشید.

به منظور آنروت کردن دستگاه و بازگشتن به حالت اولیه تنها کافیست مجددا Android Root را اجرا، گوشی خود را به کامپیوتر متصل و بر روی گزینه Remove Root کلیک کنید. نحوه انجام این عمل از طریق اپلیکیشن نیز تقریبا به همین شکل خواهد بود.

منبع : Cnet

androidAndroid Rootking rootKingoRootOverclockrootUSB debuggingآموزشآنروت کردنآیفوناپلاپلیکیشناسمارت فونامنیتیاورکلاکبرنامهتبلتترفندتلفن همراهجیلبریکروتروت کردنکینگ روتگوشیموبایلنحوه روتنرم افزارهوشمند
Comments (0)
Add Comment